[XP] Bij partitionering partities verwijderd, echt weg?

Pagina: 1
Acties:

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:26
Ik heb net een aardig lompe actie uitgehaald, ik wilde xp op mijn nieuwe kompjoeter installeren en heb daar met name inzitten, een ide schijf en een sata schijf. Op de ide schijf staan nog allemaal dingen die ik wilde bewaren en op de sata schijf wou ik windows installeren.

Wat doe ik nu, ik kom bij de partitionering in het begin van de setup en verwijder door op de knop "d" te drukken, de partities op de ide schijf. Toen had ik pas door wat ik deed en heb meteen de setup afgekapt. Ik was nog niet verder gegaan gelukkig.

Nu is mijn vraag: zijn mijn partities nu ook echt weg plus de data erop? Ik heb al opnieuw opgestart en dan weer gekeken maar dan zegt de setup dat het ongepartitioneerde ruimte is.

Leeg

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je OM FAQ / Beleid al bekeken? Daar staan wat tools voor data-recovery e.d. in :)

• reskobon
G33rt schreef op 28 september 2004 @ 19:16:
Heb je OM FAQ / Beleid al bekeken? Daar staan wat tools voor data-recovery e.d. in :)
Ja ok, ik kan zometeen die schijf eens in een andere kompjoeter hangen en kijken of ik de data terug kan vissen maar ik wil eerst even kijken of ze toch wel echt weg zijn en dan de setup mij niet voor de gek houdt.

Leeg

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
1) het is computer, geen kompjoeter :+
2) je partities zijn foetsie
3) je kunt je partities meestal weer terug halen met bepaalde software (zie FAQ)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Setup gebruikt Diskpart.

Die partities zijn dus gewoon pleitos, foetsie, weg, disparu, verschwunden, down the drain.

dat betekent overigens nog niet dat de data ook weg is, maar of er nog wat van te maken valt is weer vers 2.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2004 19:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• reskobon
Ja ik zeg altijd kompjoeter :+

Maar ik vind het een beetje raar dat hij ze meteen weggooid want je zou verwachten dat de setup alles even onthoudt en dan zodra je verder gaat, de wijzingen doorvoerd.

Maar ja helaas, ik ga de schijf maar eens in deze computer ;) stoppen en dan proberen de boel terug te halen. Of in ieder geval de belangrijkste dingen.

Leeg

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 22:41
Met partion Magic heb ik één keer, 5 partities ge"Undelete"wat mij vele Gigabytes aan data scheelde

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Verwijderd

Als je eenmaal bezig ben met setup, is er geen weg meer trug en ben je al je shit op je schijf kwijt :s, moet je met easy recovery proberen, mr geef je wijnig kans .

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 11:10:
Als je eenmaal bezig ben met setup, is er geen weg meer trug en ben je al je shit op je schijf kwijt :s, moet je met easy recovery proberen, mr geef je wijnig kans .
Zoals ik het lees is hij niet verder gegaan met de setup procedure na het verwijderen van de partities. Volgens mij hoeft alleen de partitietabel gerecreeert te worden zoals iemand anders al aangaf.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

guanpedro schreef op 30 september 2004 @ 11:18:
[...]

Zoals ik het lees is hij niet verder gegaan met de setup procedure na het verwijderen van de partities. Volgens mij hoeft alleen de partitietabel gerecreeert te worden zoals iemand anders al aangaf.
Klopt, zijn genoeg tools voor te vinden.

@Tinus

Loop je ons nou te stangen of denk je echt dat "wijnig" zo schrijft :/
No offence maar correct taalgebruik wordt hier op het forum zeer gewaardeerd.
Pagina: 1