[Digitale camera + SP2] Werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:48
Vanmorgen wou ik mijn digitale camera (Trust 500FX Powerc@m; ja ik weet het; hij is oud, maar voor mijn doeleinden voeldoet hij nog prima ;)) weer eens gaan gebruiken.
Software geïnstalleerd, en de camera aangesloten. Toen kreeg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://rez.hopto.org/got/dext100ax_a.JPG
*klikbaar*

Hij kan dus kennelijk het bestand Dext100.ax niet vinden, terwijl hier eerst nooit sprake van is geweest. (Als ik op annuleren druk, gaat hij verder met het installeren van de Bulk Driver; ook hier kan hij een bestand niet vinden: "Bulk100.sys")
Ik heb al op Google (en zelfs P2P) gezocht naar deze beide bestanden, maar kon geen een vinden :(

Heeft iemand een idee hoe ik mijn camera weer aan de praat kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door ReZ1987 op 28-09-2004 18:56 . Reden: Plaatje geresized ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Hmm, heb je de nieuwste driver al van de site gedownload en geprobeerd? De nieuwste versie voor Windows XP op dit moment is volgens de site versie 1.3 11/4/2003.

Toen ik dit opzocht zag ik overgens ook een linkje staan met 'Windows XP Service Pack 2 information':
Windows XP Service Pack 2 information
Microsoft has released an important update for Windows XP. Most of the alterations in this update, which is also called Service Pack 2 (SP2), concern computer security: the administration of the security has been changed and there is less chance of viruses and intruders. For more information about Windows XP SP2, please refer to the Microsoft website: www.microsoft.com

Naturally, Trust has ensured that the products which function in Windows XP will also continue to function correctly after the Service Pack 2 update has been installed. If, in spite of this, you have any problems with your Trust product after installing Service Pack 2, then the helpdesk will be pleased to offer you assistance.
Trust zelf zegt dus SP2 wel te ondersteunen. Anders zou ik er toch eens een belletje naar de helpdesk tegenaan gooien.

• ReZ1987
Ja, vergeten te zeggen dat ik ook al de drivers van de Trust site heb gedownload, en geprobeerd te installeren.
Verder willen ook de drivers van de installatie cd-rom ook niet echt meewerken. :(
Ik zal nog proberen om de camera op een "niet-Windows-XP-SP2-bak" werkend te krijgen ;)
En eventueel daarna nog een bericht sturen naar de helpdesk :P
Of iemand hier moet nog een idee hebben. :)

edit:
Update: mail naar helpdesk verzonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ReZ1987 op 29-09-2004 16:19 . Reden: Update ]

• ReZ1987
Mail terug ontvangen.
Geachte heer Hoekema,

dit is ons nog niet bekend. Kijk eerst in de Microsoft knowledge base op support.microsoft.com en zoek daar naar dit probleem; daar staan ook meerdere bugs in SP2 vermeld.

Vriendelijke groet,
M.Been
Trust Service Centre
Tel. 0031-78-6543387
Fax. 0031-78-6543299
Natuurlijk op die site gekeken, maar het blijkt ook bij Microsoft een nieuw probleem te zijn :+
Ik heb nog wel een idee om de camera te laten werken, maar dan moet ik windows opnieuw installeren, SP1 erop zetten, dan de camera drivers installeren, en dan pas SP2 te installen. :P
Bij volgende installatie maar even proberen ;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 10:37

Zoefff

❤ 

Staat dat bestand Dext100.ax niet gewoon ergens op die CD? Dus als je dat schermpje krijgt, gewoon even bladeren door de mapjes totdat je dat bestand gevonden hebt? En dan met de rest van de bestanden die 'ie niet kan vinden ook doen :)

Misschien heb je het al gedaan hoor, maar het overkomt mij ook wel eens dat een bestand niet kan worden gevonden, terwijl het gewoon op de cd staat.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ReZ1987
Zoefff schreef op 01 oktober 2004 @ 09:59:
Staat dat bestand Dext100.ax niet gewoon ergens op die CD? Dus als je dat schermpje krijgt, gewoon even bladeren door de mapjes totdat je dat bestand gevonden hebt? En dan met de rest van de bestanden die 'ie niet kan vinden ook doen :)

Misschien heb je het al gedaan hoor, maar het overkomt mij ook wel eens dat een bestand niet kan worden gevonden, terwijl het gewoon op de cd staat.
Mja, ik heb al op de CD gekeken, en kwam daarbij uit op data1.cab en data2.cab.
Deze heb ik beide geprobeerd te openen, maar zowel WinRAR als I6COMP kunnen de bestanden niet ontcijferen. :(

Verwijderd

en als je de drivers gewoon eens opnieuw installeert, of heb je dat al gedaan?
misschien is het nog het best gewoon even af te wachten tot ms haar SP op punt heeft en alle bugs eruit gewerkt heeft en dan eens je winxp te updaten.

• ReZ1987
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 13:12:
en als je de drivers gewoon eens opnieuw installeert, of heb je dat al gedaan?
misschien is het nog het best gewoon even af te wachten tot ms haar SP op punt heeft en alle bugs eruit gewerkt heeft en dan eens je winxp te updaten.
Ik heb al een paar keer geprobeerd de drivers te installeren, maar telkens weer met hetzelfde resultaat.
Maar het lijkt me dat een Service Pack toch een grote bugfix is? En niet iets dat meer bugs in je OS helpt :?

Pagina: 1