[SBS 2003] Microsoft connector for pop3 probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheCrash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:18
Ok het probleem is als volgt. Gebruikers van ons bedrijf kunnen niet goed mailen vanaf hun clients. Ik dacht als oplossing laat ik de pop3 connector van sbs 2003 gebruiken. Nu is mijn probleem, na lang zoeken vond ik een installatie bestand op de derde cd en heb de pop3.msi gestart. Toen kreeg ik in de Exchange manager bij het tabje connectors zowaar de pop3 connector te zien, maar kon deze niet configureren. Hij flasht en is dan weer weg. Hoe dient deze connector geinstalleerd te worden, heb ik iets fout gedaan?

Verwijderd

misschien handiger om eerst uit te leggen wat er aan de hand is dat gebruikers niet goed kunnen mailen aangezien je de pop3 connector alleen gebruikt om mail van je provider op te halen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je op de clients netjes outlook 2000/xp/2003 gebruikt heb je niks te maken met pop3, waarom je dan in hemelsnaam een pop3 connector nodig hebt :?

zon pop3 connector stelt je in staat om mailboxen bij je provider op te halen en in je exchange mailbox te gooien.. dat heeft niks, maar dan ook niks met connectivity met je mailclients te maken

overigens zit die pop3 connector standaard al geinstalleerd als je je SBS server netjes volgens het boekje hebt geinstalleerd

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 28-09-2004 19:30 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Probeer eens popcon of popbeamer als pop3-connector, werkt top bij ons! Kun je ook veel meer op instellen ........

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 12:07

Mauzer

Wololoo

Het probleem wat TS beschrijft, heb ik ook last van. Wanneer je 2003SBS installeerd totdat de desktop zichtbaar is, is er vervolgens een icon met zoiets als "continue setup". Wanneer je deze uitvoert, zal er op een gegeven moment een vraag gesteld worden met zoiets als "wil je de ms pop connector installeren?"
Als je dit doorloopt, is het resultaat een werkende pop connectoo van MS.

Wanneer je het "continue setup" icoontje het bos in gooit, en handmatig alles configureerd, eindig je met een Exchange zonder pop-connector. De pop connector is dan te vinden op idd. de derde CD. Echter wanneer je deze installeerd staat de connector tussen de services, software overzicht en het exchange management overzicht, maar wanneer je de eigenschappen van de connector probeert te openen, sluit het scherm zich weer direct. Dit heb ik nu al bij meerdere servers gehad. Je kan natuurlijk een work-around doen door popbeamer enz. Maar dan ga je betalen voor een softwarepakket met de functionaliteit die al bij windows zit.

mijn vraag: Hoe kan de MS pop connector geinstalleerd worden als je NIET de setup het doorgelopen m.b.v. de "continue setup" wizard?

Alvast bedankt.

Wololoo

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

*kick*

Komt dit probleem bij niemand bekend voor?

Wololoo

Verwijderd

wat gebeurt er als je daarna de wizard doorloopt? Wordt het dan wel weer rechtgezet? Die wizard zit er natuurlijk niet voor niets....

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

Heb jij die wizard wel eens doorgelopen? Volgens mij wordt je SBServer van A tot Z geinstalleerd. Als je zelf al de hele configuratie hebt gedaan, en daarna de wizard uitvoerd denk ik dat of A) De server de soep in loopt. B) De wizard na stap 1 stopt omdat de AD al geinstalleerd is.

Wololoo

Verwijderd

bij sbs 2000 was het zo dat als ik in isa liep te rommelen en alles in de war had gegooid, ik de wizard kon draaien en dat daarna alles weer goed stond...Geen ervaring met sbs 2003.....Misschien eens een virtual pc opzetten :)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Ik zou eens een andere pop-connector proberen. Ik dacht dat SBS2003 ook het einde was.... je kan soms maar beter een Server 2003 met exchange installeren heb ik al begrepen :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 17:24

Masselink

Voor de dorst

De POP3 connector van SBS2003 kun je beter helemaal niet installeren.
De reden is heel simpel. Bij verschillende klanten heb ik al problemen gehad met deze connector.

Hij haalt de mail op (staat in de log)
Zoekt de betreffende box.
Verplaatst de mail.
Verwijderd de mail van de server.

De mail komt alleen niet aan, maar is wel weg van de server.
Dus voordat je al die moeite hebt gedaan met installeren, is de kans groot dat dit je staat te wachten.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Masselink schreef op 08 oktober 2004 @ 15:27:
De mail komt alleen niet aan, maar is wel weg van de server.
Dus voordat je al die moeite hebt gedaan met installeren, is de kans groot dat dit je staat te wachten.
Joh....... dat probleem heb ik nou ook :9

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

Op dit moment ben ik een 2003 server aan het HERinstalleren. De vorige beheerder vertelde me dat hij ook van dat probleem last had, en hoe hij dat heeft opgelost. Ik installeer nu (voor het eerst met de wizard) de server af, en laat zo wel wat horen.

Wololoo

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Mauzer-BtB schreef op 08 oktober 2004 @ 15:43:
Op dit moment ben ik een 2003 server aan het HERinstalleren. De vorige beheerder vertelde me dat hij ook van dat probleem last had, en hoe hij dat heeft opgelost. Ik installeer nu (voor het eerst met de wizard) de server af, en laat zo wel wat horen.
Laat maar vast weten hoe hij het opgelost heeft :D Ik ben hier nog steeds me mails kwijt die hij ophaalt :(

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 17:24

Masselink

Voor de dorst

Mauzer-BtB schreef op 08 oktober 2004 @ 15:43:
Installeer je hem af, of configureer je hem met behulp van de Wizard ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Masselink schreef op 08 oktober 2004 @ 15:59:
[...]

Installeer je hem af, of configureer je hem met behulp van de Wizard ?
Als je toch bezig bent... wizzzzzard denk ik ?

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

Zoals ik het nu zie heeft die wizard mijn AD en Exchange geinstalleerd, daarna moet ik die bende zelf nog configureren. Duurt in ieder geval aardig lang, maar dat is ook zo wanneer je al dat werk "handmatig" doet. (het blijven wizards, i.p.v. een grote die alles doet)

Wololoo

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

De wizard is klaar met installeren. Ik zal even een korte opsomming geven wat die nou uiteindelijk doet, en daar een conclusie aan vastplakken.

De wizard vraagt een domeinnaam op te geven, en een netbios naam, en daarna gaat hij ratelen.

zo'n 1.5 uur later zijn zo een beetje ALLE componenten die windows heeft geinstalleerd, ongeacht of je ze gebruikt of niet. Nu mag ik dus met add/remove de helft weer weggooien. De pop-connector werkt i.i.g. wel nu. Ook zijn er diverse standaard users aangemaakt in de AD.

Conclusie: Nooit van mijn leven zal ik die wizard meer gebruiken, ik heb geen idee wat er allemaal op de server is uitgespookt, en een beetje het idee dat er instellingen zijn gedaan die ik zodadelijk weer ongedaan mag maken. Een werkende pop-connector staat tegenover een windows installatie die even voor me is geconfigureerd.

Wie gebruikt die wizard veelvuldig en is tevreden ooer het resultaat?

Wololoo

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

1,5 uur later ?? Damn koop een andere server zou ik zeggen :D een PIII 500 met 256 doet het nog sneller.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BacardiBreezer schreef op 09 oktober 2004 @ 00:37:
1,5 uur later ?? Damn koop een andere server zou ik zeggen :D een PIII 500 met 256 doet het nog sneller.
std windows 2003, een SBS2003 installeerd een hele zooi meer en doet alles wat omslachtiger, (en je AD wordt geprepped voor exchange gebruik, dit kost ook weer tijd.. veel tijd op een relatief trage server)

A wise man's life is based around fuck you

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

Doe eens even rustig. De server is 3.0Ghz met 1.5Gb geheugen. Aan kracht geen gebrek voor een server die geen zware applicaties zal draaien. Verder draait het probleem niet om de prestaties van de server, maar configuratieproblemen met windows.

Wololoo

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Mauzer-BtB schreef op 09 oktober 2004 @ 15:39:
Doe eens even rustig. De server is 3.0Ghz met 1.5Gb geheugen. Aan kracht geen gebrek voor een server die geen zware applicaties zal draaien. Verder draait het probleem niet om de prestaties van de server, maar configuratieproblemen met windows.
Sorry hoor... was maar een opmerking.... toch vind ik die 1,5 uur wat lang ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Heb je dit nu al draaien ?

• TheCrash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:18
Sorry dat ik wat laat reageer, ik ben die dagen non-stop aan het kloten geweest en wat mauzer beschrijft klopt, ik heb de setup met continue setup niet afgemaakt, want dat liep vast. Echter ik heb daarna exchange geinstalleerd en het werkte, afijn pop3 werkte niet, maar toen heb ik dus weer op continue setup geinstalleerd en de setup liep warempel door. Toen werdern ook de bewuste servertools geinstalleerd en daar zit de pop3 connector bij!

Ik heb pop3 nu werken op de server in het draait, na nog een meuk instellen, want mensen waar extern werd heen gemaild kregen mailtjes aan zoals deze ...@medisport.local ofwel ik moest nog fqdn op medisport.nl zetten. Exchange zet dan heel mooi bij iedereen een .nl adres bij smtp mail en voor lokaal gebruik staat er ook dus nog de ..@medisport.local. Opzich goed. Ik heb ook geen problemen met mail die verwijnd, al ben ik wel erg nieuwsgierig hoe dat komt.

Wel heb ik nog iets vreemds in mijn eventviewer staan.

Foutmelding 1:
A error occurred in connecting to the <mail.e-active.nl> POP3 server for user <medisport08>. The error is 11004. The server may be down for maintenance or your server is not connected to the Internet.

Foutmelding 2:
The downloading process for mailbox <medisport08 [mail.e-active.nl]> was ended with one or more errors.

In deze foutmelding staat medisport08 als voorbeeld, maar het kan ook medisport01 zijn. Van de overige (grootste gedeelte) krijg ik geen foutmeldingen, ik snap d'r niks van.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56
Ik verplaats je topic nog even naar "Software Algemeen" aangezien exchange & pop connector gewoon een los stukje zijn.
Pagina: 1