Toon posts:

Asus dvd-speler speelt films niet vloeiend af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Ik heb een aantal backup-films in divx/xvid formaat op een dvd gebrand, maar als ik deze afspeel in mijn dvd-speler dan hapert zowel het geluid als het beeld.
Verder is mijn dvd-speler behoorlijk standaard hij is van asus en kan lezen op een snelheid van 16x.

Al geprobeerd:
- de zoekfunctie gebruikt om soortgelijke problemen/oplossingen te vinden op het forum
- gekeken of de dma-functie aanstond (PIO-modus was automatisch geselecteerd, is dat misschien het knelpunt?)

Hebben jullie enig idee waar het probleem zit?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
ja, PIO kan het knelpunt zijn...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:43

gws24

Thinking is hard!

^^ met zetje01
Dacht dat pio tot iets van 16 mb/s kon en dma tot 125 mb/s overdracht (ben er niet helemaal zeker van). Zet hem in ieder geval op dma vanwege de snellere gegevensoverdracht plus het feit dat pio de cpu ook intensief gebruikt.

edit: Wat het ook nog kan zijn is het volgende: Het langzaamste apparaat aan een IDE kabel bepaalt de maximale snelheid van beide apparaten aan die kabel. Dus als je nog een oude HD/Cd-rom (die maximaal PIO aankan) aan dezelfde kabel hebt hangen dan kan je die het beste even verplaatsen/verwijderen.

[ Voor 64% gewijzigd door gws24 op 28-09-2004 21:50 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 28 september 2004 @ 21:44:
^^ met zetje01
Dacht dat pio tot iets van 16 mb/s kon en dma tot 125 mb/s overdracht (ben er niet helemaal zeker van). Zet hem in ieder geval op dma vanwege de snellere gegevensoverdracht plus het feit dat pio de cpu ook intensief gebruikt.

edit: Wat het ook nog kan zijn is het volgende: Het langzaamste apparaat aan een IDE kabel bepaalt de maximale snelheid van beide apparaten aan die kabel. Dus als je nog een oude HD/Cd-rom (die maximaal PIO aankan) aan dezelfde kabel hebt hangen dan kan je die het beste even verplaatsen/verwijderen.
Mijn nieuwe brander zit aan dezelfde kabel, dus die zal het probleem niet veroorzaken.

Het lukt alleen niet om mijn dvd-speler via apparaatbeheer op dma te krijgen. Ook via de bios wil dat niet lukken. Nog tips?

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 19:18
Je moet DMA aanzetten bij:

- Apparaatbeheer onder
- IDE ATA/ ATAPI CONTROLLERS
dan kiezen opwelke bus de dvd-speler opereert Primary of secondary,

en dan daar de eigenschappen van openen en dan is het; het 2de tabblad
"Transfer mode" DMA if available"(DMA indien beschikbaar)

Zo werkt het in WinXP bij

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:43

gws24

Thinking is hard!

Altijd :)

Wat je nog kan doen is de ide controller (dus niet alleen de dvd speler) uit apparaatbeheer weg te gooien en even te rebooten, zie ook: Cactusman in 'Hoe dma voor dvd speler aanzeten in winxp

een andere tip in dat topic is om een bepaalde registerwaarde te wijzigen maar die moet je zelf maar even bekijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 28-09-2004 22:59 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! Door de secundaire IDE-kabel in apparaatbeheer eerst te verwijderen en daarna weer toe te voegen werkt mijn dvd-speler in udma-modus. De films lopen weer vloeiend.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1