Toon posts:

[2003] Kan niet in werkgroep kijken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik draai windows 2003 server en 4 clients met windows xp sp1/sp2.

nou probeerde ik vandaag mijn nieuwe virus scanner, symantec anti virus corporate edition v9.
deze heeft de mogelijkheid om virus scanner vanaf server verder te installeren over het netwerk, op de clients.

nu is het probleem dat ik met de server over het hele netwerk kan kijken maar niet vanaf de clients op de server or op andere clients. als ik bij de clients vraag om te zoeken naar andere computers in de werkgroep geeft hij aan dat er geen toegang is voor deze werkgroep en moet ik contact opnemen met netwerk beheerder :P (dat ben ik dus :( )

ik heb geen idee wat er mis is de clients loggen niet in op server, de server kan wel op de clients kijken maar de clients kunnen de hele werkgroep niet zien.

w2003 = file/printserver, streaming media server.

2 clients winxp sp1
2 clients winxp sp2

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
deze heeft de mogelijkheid om virus scanner vanaf server verder te installeren over het netwerk, op de clients.
Nee, hij heeft de mogelijkheid virusdefinities te verspreiden over het netwerk. Als je inderdaad een client zomaar op een andere pc kon installeren was het internet wel wat onveiliger.

Wat heb je nu geïnstalleerd? Voor Norton moet je eerst de server installeren, en bij het installeren van de client moet je aangeven dat hij in managed mode moet draaien, en dan moet je de server selecteren.

[ Voor 1% gewijzigd door GlowMouse op 28-09-2004 19:12 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
De server is nu geinstalleerd met AMS (alert management server) als ik op de server kijk zijn de 2 folders gewoon aanwezig met alle bestanden voor installatie op andere computers.

(media stream werkt wel gewoon, en kan printen ?, maar ik kan niet met clients in/op server kijken.)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
GlowMouse schreef op 28 september 2004 @ 19:11:
[...]

Nee, hij heeft de mogelijkheid virusdefinities te verspreiden over het netwerk. Als je inderdaad een client zomaar op een andere pc kon installeren was het internet wel wat onveiliger.
eh.. symantec 9.0 kan idd via het lan het gehele pakket installeren (middels MS networking) je moet natuurlijk wel genoeg rechten hebben ;)

is die server een DomainController :?

[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 28-09-2004 19:27 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

hoe wou je de packacges met de virussoftware uitdelen of beter gezegd hoe doe je het?

Verwijderd

Topicstarter
de virus scanner is bijzaak, het 1ste punt is dat de clients melden dat ze niet genoeg rights hebben tot de werkgroep? ik kan nergens iets vinden waar ik namen of computers toe kan voegen tot de werkgroep.

naderhand als dat werkt kan ik gewoon de server al het virus scan gedoe etc laten installeren op de clients en ben ik daar ook weer vanaf :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:31:
de virus scanner is bijzaak, het 1ste punt is dat de clients melden dat ze niet genoeg rights hebben tot de werkgroep? ik kan nergens iets vinden waar ik namen of computers toe kan voegen tot de werkgroep.

naderhand als dat werkt kan ik gewoon de server al het virus scan gedoe etc laten installeren op de clients en ben ik daar ook weer vanaf :)
installeer die server als een DomainController en hang die pc's in het domain, zo hoort het namelijk (professioneel) een windows 2003 server die in een werkgroup hangt heeft natuurlijk weinig zin (stoer :? )

dcpromo en upgraden naar een DC, werkt makkelijk, werkt veiliger, en is makkelijker te beheren

kortom: all you ever need..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmmm denk dat ik het probleem gevonden heb, heeft te maken met firewall ik kan niet over netwerk mijn server opzoeken :(

ff dmz veranderen :P
Pagina: 1