Toon posts:

[WINXP]Recoveren van schijf die data terug op bronschijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ilk ben na een crash al mijn bestanden kwijtegraakt. Ik kan ze wle terughalen met een recoveryprogramma. Maar geeneen programma die ik heb geprobeerd kan de bestanden goed terugplaatsen direct op de bronschijf. Voor elk programma zou ik een losse schijf moeten aansluiten en alles daarheen verplaatsen. Aangezien ik deze niet heb en ik veel GB aan schijfruimte moet terughalen kan ik dus niks terughalen. :( Weet iemand een programma dat bestanden nadat deze na een search zijn teruggevonden, ze ook terugplaatst zonder mogelijk bestandsverlies wat wordt geoppert bij al die andere programma's (het kan best mogelijk zijn met een van de aps die ik heb geprobeerd maar ik heb de solution niet gevonden)
Mijn specs:
Windows XP
HD 180GB met NTFS gepartitioneerd
P4 3ghz

De programmas die ik totnutoe geprobeerd heb:
Ontrack data recovery
File scavenger
Active Undelete
R-Undelete

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:53
Tsja, het is wel gebruikelijk dat gevonden data wordt weggeschreven op een nieuw medium...

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan wel een mogelijkheid om een lijst met alle gevonden bestanden te maken via een programma zodat ik weet welke ik kwijt ben geraakt? Zo akn ik proberen te recoveren op de schijf en mocht dat mislukken kan ik die lijst er dan bij pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is ook geen programma die dat wel kan voor eigen risico?

Verwijderd

volgens mij wil je iets wat je niet wilt.
Je wilt dat een prog sectoren gaat inlezen, daar bestanden van maakt en die dan vervolgens ergens anders op dezelfde schijf teruprakken?
Maar hoe weet je dan dat je niet gezellig over nog te recoveren data aan het heen schrijven bent?
Dat is volgens mij de reden waarom al die progs een 2e schijf verlangen, anders ben je constant over nog te recoveren data aan het schrijven.

Verwijderd

hardwarecrash? de FAQ vermeldt het programma TESTDISK wat prima werkt om de partitietabel te herstellen. Bij mij was dus alleen het bestandssysteem licht beschadigd, en de partitietabel. Bestanden zelf niet.
Pagina: 1