Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal,

ik zit met het volgende, ik heb net een nieuw systeem besteld en al binnen gekregen maar nu krijg ik de hele tijd blue screen errors met de volgende meldingen:

MEMORY_MANAGEMENT
PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
etc.

en dan steeds verschillende bestandsnamen die onderaan staan:
ntfs.sys
nv4_disp.dll
cdfs.sys
ntfs.sys

Ook kon ik WinXP niet geinstalleerd krijgen op mijn SATA schijf waardoor ik het eerst op een ATA moest zetten.

Ik denk zelf dat mijn mobo kapot is, maar misschien weet een van jullie een oplossing?

Verwijderd

Kun je wel in veilige modus opstarten? Misschien is het een driverprobleem.

Verwijderd

watvoor systeem heb je besteld? misschien handig om te vermelden? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja is goed:

Asus A7N8X-E Deluxe nForce2 DDR400 Socket-A

XFX 6800GT 256 MB

Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150

Corsair TWINX512-3200LLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB

AMD Athlon XP 3200+ Box 400 MHz, Boxed

Kan je hier wat meer mee dan?

En uhmm.. ik kan in veilige modus opstarten, maar ook standaard kan ik opstarten, ik krijg alleen om de haverklap een blue screen error.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 18:59 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01
boot eens een keer met een memtest86 disk en kijk of het geheugen fouten bevat (lijkt er wel op)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan, alle zeven tests zonder enige foutmelding.

Verwijderd

probeer eens met ander geheugen als dat mogelijk is...
probeer eens jou geheugen op een ander systeem...

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:04:
Ook kon ik WinXP niet geinstalleerd krijgen op mijn SATA schijf waardoor ik het eerst op een ATA moest zetten.

Ik denk zelf dat mijn mobo kapot is, maar misschien weet een van jullie een oplossing?
Ik denk niet dat je naar die oorzaak hebt gezocht. Dit doet me sterk vermoeden dat je geen S-ata drivers hebt geinstalleerd vlak voor de installatie van Windows (kon je makkelijk vinden met de search).

Ik denk zelf dat het geheugen niet goed is. Als memtest goed werkt, wilt het niet zeggen dat het geheugen 100% goed is. Misschien kan het moederbord niet met het geheugen om? Probeer ook even een (standaard) Bios reset.
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:59:
En uhmm.. ik kan in veilige modus opstarten, maar ook standaard kan ik opstarten, ik krijg alleen om de haverklap een blue screen error.
Leuke mededeling.

Kan je misschien nog de foutmeldingen precies zeggen, lijkt me erg handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Bobje op 28-09-2004 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bobje schreef op 28 september 2004 @ 19:14:
[...]
Ik denk niet dat je naar die oorzaak hebt gezocht. Dit doet me sterk vermoeden dat je geen S-ata drivers hebt geinstalleerd vlak voor de installatie van Windows (kon je makkelijk vinden met de search).

Ik denk zelf dat het geheugen niet goed is. Als memtest goed werkt, wilt het niet zeggen dat het geheugen 100% goed is. Misschien kan het moederbord niet met het geheugen om? Probeer ook even een (standaard) Bios reset.

Leuke mededeling.

Kan je misschien nog de foutmeldingen precies zeggen, lijkt me erg handig.
-Ik had wel de SATA-drivers geinstalleerd voor dat de Win-install was begonnen.

-Bovenin staan de foutmeldingen met bestandsnamen.

-Een vriend van mij heeft exact hetzelfde geheugen op exact hetzelfde mobo en dat werkt wel prima.

Ik ga de bios-reset eens proberen en ik wist niet dat er alsnog iets mis kan zijn met het geheugen als de memtest in orde is.

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:22:
[...]

-Ik had wel de SATA-drivers geinstalleerd voor dat de Win-install was begonnen.
Wat lukt er dan niet? Je zegt dat het niet kon maar welke foutmelding kreeg je? Nu heb je XP dus op een andere HD staan?
-Bovenin staan de foutmeldingen met bestandsnamen.
Die bestandsnamen krijg je dus te zien tegelijk met een bepaalde BSOD? Wanneer komen die BSOD's dan? Bij het opstarten, als het inlogscherm moet komen, als er ingelogd is of op random momenten?
-Een vriend van mij heeft exact hetzelfde geheugen op exact hetzelfde mobo en dat werkt wel prima.
Wissel het geheugen eens met elkaar om en kijk eens ofdat de problemen zit verplaatsen naar zijn PC.

Probeer eens een andere grafische kaart, of met zo weinig mogelijk hardware. En dan omstebeurd iets aansluiten enz enz. Dan zie je vanzelf wanneer de fout om komt dagen.
Ik ga de bios-reset eens proberen en ik wist niet dat er alsnog iets mis kan zijn met het geheugen als de memtest in orde is.
Memtest is ook niet 100% betrouwbaar. Mijn geheugen komt ook door alle tests, maar als ik ze met elkaar omwissel dan start Windows weet niet op of is mijn systeem instabiel. Ik heb overigens hetzelfde geheugen als jij.

Verwijderd

Topicstarter
In de setup van Windows waren er af en toe problemen met bestanden naar de SATA-schijf schrijven. Slechts 1 v/d 6 keer kwam ik tot het einde van de installatie en zelfs toen was windows belachelijk instabiel.

De BSOD's komen eigenlijk op alle (dus random) momenten, alhoewel de meeste direct na het opstarten van windows komen.

Ik ga toch eens even het geheugen omwisselen met die vriend van me. Dat lijkt me dan toch het meest waarschijnlijke.

En ik heb nu WinXP op een ATA-HD staan ja..

Trouwens, als jij je geheugen omwisselt dan loopt je compu ook niet meer stabiel?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 19:59 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

offtopic:
Jeeeez... helemaal niets aan info geven over je probleem en dan al zoveel replies... petje af!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:55:
In de setup van Windows waren er af en toe problemen met bestanden naar de SATA-schijf schrijven. Slechts 1 v/d 6 keer kwam ik tot het einde van de installatie en zelfs toen was windows belachelijk instabiel.
Dit was bij mijn installatie ook, ik moest meerdere malen de driver selecteren totdat deze eindelijk werd herkend.
De BSOD's komen eigenlijk op alle (dus random) momenten, alhoewel de meeste direct na het opstarten van windows komen.
Instabiel, wat er grotendeels op wijst dat het het geheugen is. Het kan natuurlijk ook een brak moederbord zijn maar om dat uit te sluiten moet je dus dat geheugen met je vriend omwisselen.
Ik ga toch eens even het geheugen omwisselen met die vriend van me. Dat lijkt me dan toch het meest waarschijnlijke.
Probeer eens 1 reepje geheugen (ik denk dat je 2x 512 heb?)
En ik heb nu WinXP op een ATA-HD staan ja..

Trouwens, als jij je geheugen omwisselt dan loopt je compu ook niet meer stabiel?
Als ik mijn geheugen omwissel loopt het niet echt stabiel meer, met één reepje loopt het als een zonnetje, probeer daarom ook eens 1 reepje geheugen, desnoods in alle mogelijke sloten. Doe dit met beide reepjes, zodat er wat meer duidelijkheid is wèlk reepje er brak is.
Ramzzz schreef op 28 september 2004 @ 19:59:
offtopic:
Jeeeez... helemaal niets aan info geven over je probleem en dan al zoveel replies... petje af!
Eigenlijk mag ik er niet op deze reply reageren, maar lees Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew? eens door. Het liefst zien we niet dat er nutteloos wordt gereageerd. Als je niets te melden hebt, post dan niets. Er is nu wel degelijk genoeg informatie om de TS te helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bobje op 28-09-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yo Bob,

bedankt voor je hulp! Ik heb het geprobeerd en volgens mij werkt het nu. Met blokje A was alles toch een stuk instabieler dan met blokje B, nu nog even een dagje testen met B en het dan (eindelijk) zeker weten.

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:57:
Yo Bobje,

bedankt voor je hulp! Ik heb het geprobeerd en volgens mij werkt het nu. Met blokje A was alles toch een stuk instabieler dan met blokje B, nu nog even een dagje testen met B en het dan (eindelijk) zeker weten.
;).

Maar mooi dat het probleem gevonden blijkt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe BobJE dan,

ik heb het geheugen ook nog eens getest bij die maat van me en daar kreeg hij ook direct een BSOD, dus het ligt nu helemaal zeker weten aan het geheugen.

Wat een nare sjit trouwens met dat geheugen...
Pagina: 1