MP3 database

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 23:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb zoals velen waarschijnlijk een behoorlijk collectie aan MP3. Nu deel ik altijd wel alles op mijn HDD altijd hiërarchisch en netjes in. Maar de collectie is nu zo groot aan het worden dat ik toch het overzicht kwijtraak.

Het is vooral een probleem wanneer ik bepaalde tracks zoek. Windows Search is onhandig en werkt traag en vind vaak niet de juiste files omdat, windows alleen maar een search doet op de filenaam ipv ook nog op de ID tags te kunnen zoeken.
Hier zoek ik dus een oplossing voor, iets wat overzicht kan bieden voor mijn constant groeiende collectie aan muziek en waarmee ik nog steeds makkelijk in Winamp mijn muziek kan beluisteren, waarmee ik snel bepaalde nummers kan vinden en een applicatie.

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven, want ik neem aan dat ik hier toch een database voor moet gaan gebruiken?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Winamp library werkt hier wel lekker.
Volgens mij hebben alle moderne music players wel een soort gelijke functie.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Winamp media library? Zoekt netjes op id-tag, filename, directory...

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
http://www.collectorz.com/

Da's een goeie oplossing voor je probleem. Gebruik em zelf ook en met ruim 8000+ mp3's is 't een goed programma. Deze heeft ook nog een optie er op zitten dat je, je hele lijst kan converteren in een soort van html formaat en deze dus vanuit je browser kan bekijken. Je moet dan wel Mp3collector hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door E-razor1984 op 28-09-2004 18:06 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Ik gebruik sinds korte tijd itunes!!

Is heel overzichtelijk, alles wat je in de lijst hebt staan komt in hen eigen map staan keurig netjes per zanger gegroepeerd. Nu maak ik daar bijna geen gebruik van, de search van itunes is gewoon heel goed, ik vind altijd het nummer dat ik wil spelen.

Dus als je niet blind staart op winamp, dan is itunes een goed alternatief.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Er zijn erg veel mediaplayers met een ingebouwde database, ook Windows media player bevat een database. Ik beperk me hier even tot freeware en open source.
Zo bevat de laatste versie van Winamp ook een medialibrary.
Een programma waaraan je moet wennen, maar als je geen prijs stelt op fancy eyecandy, maar wel op no nonsense functionaliteit en flexibiliteit, is Foobar2000.
Een oudere mediadatabase, die best goed werkt is Mpeg audio collection. Eveneens iets ouder, maar het proberen waard is dBpowerAmp.
Pagina: 1