Toon posts:

Post screen aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.

Ik ben bezig voor een computer bedrijfje om de post-screen aan te passen.

Wat bedoel ik met post screen aanpassen.

Als je de computer opstart krijg je een scherm met alle gegevens zoals hardeschijf je geheugen je diskette en je cd-rom speler.

Nu krijg je met HP en Dell een appart scherm met DELL of HP erin. Daar moet je vervolgens op tab drukken om het post screen te kunnen zien.

Nu zou ik dat ook willen hebben alleen hoe krijg ik dat voor elkaar.

Moet ik het moederbord bios backuppen en hier wat wijzigingen aanbrengen of moet dit anders.

Ik heb overal gezocht maar kan weinig vinden hierover :'(

Alvast bedank,

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 17:34:
Nu krijg je met HP en Dell een appart scherm met DELL of HP erin. Daar moet je vervolgens op tab drukken om het post screen te kunnen zien.

Nu zou ik dat ook willen hebben alleen hoe krijg ik dat voor elkaar.
Wat wil je hebben?
Dat je dmv Tab in de post komt of dat de post gewoon zonder Tab automatisch in beeld komt :?

Verder.. wat wil je in de post precies aanpassen?
Je zou hier eens kunnen kijken.

Als dit niet is wat je zoekt had je duidelijker moeten zijn :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

volgensmij heeft zijn bios geen POST screen en wil ie die erin bakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet dat kleine logotje rechtboven.

Maar ik bedoel dat er geen post screen komt maar alleen ons "plaatje" en als je vervolgens op tab drukt dat je dan de post krijgt ( indien je snel genoeg bent ).

dus automatisch.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik had een mooie post getikt, ram ik op de verkeerde knop :P.

In ieder geval, OEM leveranciers worden door de fabrikanten geholpen om die plaatjes erin te krijgen. Staat namelijk in de bios en er is ook een optie nodig die de keuze geeft tussen plaatje of normale boot.

Mijn moederbord (p4p800) heeft een stukje software die het mogelijk maakt om een image om te zetten naar een speciaal formaat om dat vervolgens mee te flashen. Maar ik betwijfel of veel andere moederborden dat ook hebben.

Vaak is het wel mogelijk om het kleine plaatje rechtsboven aan te passen, ook daar zijn tooltjes voor en ik vraag me af of het overal ondersteund word (heb hier een abit bp6 over die dat kan).

Dus, ik betwijfel of het je gaat lukken :). Wellicht staat er meer info op het net, en zul je google moeten raadplegen :).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ons alle BalusC heeft hierover wat op zijn site staan: http://balusc.xs4all.nl/ned/twe-blh.html , kan je daar niet wat mee?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
AtleX schreef op 28 september 2004 @ 18:51:
Ons alle BalusC heeft hierover wat op zijn site staan: http://balusc.xs4all.nl/ned/twe-blh.html , kan je daar niet wat mee?

Bij het opstarten van je computer zie je tijdens de POST rechtsboven een 'Energy' logo van Award, met daaronder de tekst 'EPA POLLUTION PREVENTER'. Een logo die je in praktisch elk computer met een Award BIOS tegenkomt en dus weinig origineel is. Dit logo is ingebouwd in de BIOSFILE.BIN bestand, het is in feite een bitmap bestand (LOGO.BMP) zoals je die gebruikt/maakt met Microsoft Paint.

Dat is dus enkel dat kleine logotje, geen full screen logo :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is vrij simpel te doen bij een Award BIOS :)

• je hebt cbrom (check mijn site), het originele Award BIOS bestand en Paint nodig
• maak een 16 kleuren bitmap van maximaal 640x480 en sla het op als logo.bmp
• voer in DOS prompt uit: cbrom biosfile.bin /logo logo.bmp
• flash de biosfile.bin :Y)

Wanneer de logo te groot is t.o.v. de beschikbare ruimte in de BIOS, dan zul je een foutmelding krijgen. Verklein hiertoe de logo en herhaal de stappen.

Echter ik weet geen globale procedure voor een AMI BIOS en een OEM BIOS. Ik weet wel dat voor de AMI BIOS in MSI borden EZ BIOS beschikbaar is. Dat werkt volgens mij ook bij de AMI BIOS van Asus borden, iirc.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 28-09-2004 20:29 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 23:58

gws24

Thinking is hard!

Denk dat het er vooral vanaf hangt voor welk moederbord en dus bios je dit wil gaan doen maar het is mogelijk zoals al enkele keren is aangegeven. Bij mijn eigen mobo (asus P4c800-e dlx, ami bios) is een programma meegeleverd waarmee je dit kunt doen: Asus MyLogo2. Hiermee kan je een nieuw logo in de bios file plaatsen die je daarna kan flashen.

Zou dus zeggen: geef even aan voor welk mobo/bios je dit wilt doen of is het voor allerlei soorten mobo's als in dat het bedrijfje allerlei compu's bouwt en het dus als een soort oem wil gaan doen?

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 28-09-2004 21:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vandaag is proberen.

Op welk moederbord wil ik het toepassen?

Ik wil het toepassen op allerlei verschillende moederborden.

Dus het moet werken op een abit en ook een asus vandaar. Dus aan een programmatje een bepaald moederbord heb ik dus weinig aan.

Verder zal ik het is proberen en zullen jullie van mij horen

alvast bedankt voor de reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 28 september 2004 @ 20:25:
Echter ik weet geen globale procedure voor een AMI BIOS
Nu wel :+ Je kunt AMIBCP75 gebruiken zag ik toevallig in een oud topic. Dit kun je gebruiken op BIOS versies 6.XX, 7.XX en in sommige gevallen ook 8.XX.

Voor een full screen AMI BIOS logo moet je een 640x480 256 kleuren/8bits pcx file gebruiken (indien de file te groot wordt, dan kun je ook 16 kleuren/4bits gebruiken). Voor versie 8.XX kun je ook 24bits JPG gebruiken.
Pagina: 1