Ik heb hier een hele oude harde schijf liggen, type Seagate ST-225 (20MB) uit een hele oude PC. Deze schijf is niet IDE, en toch wil ik hem aan het draaien krijgen op een andere PC. Hiervoor heb ik een Pentium II bij de hand (voor de ISA poorten). Op deze hele oude HD uit de hele oude PC zit namelijk hele oude software voor een hele oude doch zeer goed werkende meetmachine. Deze software wil ik graag op de PII kopiëren.
Alleen aangezien deze HD niet IDE is gebruik ik een controller kaart uit de oude PC. Deze heb ik in een ISA slot geprikt. Nu herkent hij bij het opstarten van de PC uiteraard niet de HD aangezien deze niet IDE is, en hij op IDE poorten scant naar HD's.
De HD is als extra schijf in de PII gezet (via de controller kaart dus) maar in Windows 2000 krijg ik ook gene meldigen voor nieuwe hardware of iets dergelijks. Ik heb geen idee welke stappen verder te nemen.
Iemand die mij kan helpen?
Alleen aangezien deze HD niet IDE is gebruik ik een controller kaart uit de oude PC. Deze heb ik in een ISA slot geprikt. Nu herkent hij bij het opstarten van de PC uiteraard niet de HD aangezien deze niet IDE is, en hij op IDE poorten scant naar HD's.
De HD is als extra schijf in de PII gezet (via de controller kaart dus) maar in Windows 2000 krijg ik ook gene meldigen voor nieuwe hardware of iets dergelijks. Ik heb geen idee welke stappen verder te nemen.
Iemand die mij kan helpen?