NEC ND-2500A lees probleem

Pagina: 1
Acties:

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 23:36
Als ik een DVDR fik dan heb ik af en toe (redelijk vaak) het probleem dat mijn dvd-speler en brander zelf het laatste deel van de film niet meer leest. De film gaat dan hangen en je kunt dus verder niks meer zien eigenlijk. Het is dus een bepaald stukje op de DVDR wat hij niet meer wil lezen. Het vreemde is dus dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Maakt niet uit welk merk DVDR ik gebruik of welk programma (gebruik Nero & DVD Decrypter). Firmware is 1.06 standaard van NEC. Daarnaast draai ik Windows XP UK met service pack 2.

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

_/-\o_

Verwijderd

probeer eens andere media?

edit:
Sorry, had het bericht niet helemaal goed gelezen 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 20:17 ]

Verwijderd

Uit de zinsnede 'het maakt niet uit welk merk ik gebruik' maak ik op dat hij al wel andere media heeft geprobeerd. Nu kun je natuurlijk proberen of het ook bij DVD+/-RW schijfjes mislukt, et cetera. Gewoon proberen tot je hebt vastgesteld dat het bij niet één merk/type schijf goed gaat - en dan kun je echt gaan panieken. :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 19:50 ]

• earthknake
Tot nu toe heb ik Ricoh DVD+R en Arita DVD+R gebruikt... Zou toch goed moeten zijn lijkt mij! Misschien moet ik dan maar eens een paar DVD-R kopen?

Verwijderd

Je kan met je Nero Toolkit een test uitvoeren op je dvd schrijver. Het betreft dan wel de leessnelheid die die test. Het programma heet CD-Speed.
Probeer dat eens met een beschreven dvd±r en met een geperste dvd. Als de grafiek een mooie strakke stijgende lijn geeft is je speler waarschijnlijk wel OK. Misschien dat het een hitte probleem is, je kan dan natuurlijk een paar tests achter elkaar draaien. Met hitte probleem bedoel ik niet je PC, maar je DVD speler/media worden vrij warm met het lezen van media.

• earthknake
Thanks voor de tip Whoppa!

Met een goede DVD+R ging de test prima... Probeerde er daarna 1 die dus vrij gaar is en kreeg deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.housem.nl/tweakers/nero_fout.jpg

:(

Verwijderd

Hier kun je ook ff checken welke media compatible zou moeten zijn met je brandert.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Dat had ik met mijn gewoone branden, alle andere firmwares hielpen niet, volgens mij is hij gewoon dood.

Probeer iig nog een andere firmware, voor als die code ook nog meer betekent.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05-2025
Je kan proberen de firmware te upgraden. Ik weet wel dat bepaalde firmware ervoor zorgde dat bepaalde merken daarna wel ondersteund waren.
Maar ikzelf had bij mn vorige NEC1300a hetzelfde read error probleem. Die is dus gewoon dood gegaan. Hoe intensief gebruik je die NEC2500a, want ik heb er dus ook eentje. Met nieuwe firmware erop draaide die juist wel beter, betere ondersteuning bij bepaalde merken.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Bellsofwar schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
Je kan proberen de firmware te upgraden. Ik weet wel dat bepaalde firmware ervoor zorgde dat bepaalde merken daarna wel ondersteund waren.
Maar ikzelf had bij mn vorige NEC1300a hetzelfde read error probleem. Die is dus gewoon dood gegaan. Hoe intensief gebruik je die NEC2500a, want ik heb er dus ook eentje. Met nieuwe firmware erop draaide die juist wel beter, betere ondersteuning bij bepaalde merken.
Ja en de gehackte firmware's van herrie onder steunen volgens mij nog meer dvd's.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

gezien je error wordt de dvd niet goed gebrand of is je speler rot. Heb je nog een losse speler waar je de test ook op uit kunt voeren. Als je gebrande dvd het dan wel goed doet, dan is je NEC in ieder geval kapot.

• earthknake
Hmmm als ik mijn pc helemaal uitzet, dan opstart en dan ga branden fikt hij ze wel zonder problemen en zijn ze overal goed leesbaar... Vreemd!
Pagina: 1