Tape drive Probleem

Pagina: 1
Acties:

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-02 19:57
Ha,

ik heb even een vraagje; Ik heb een oude DLT 20/40 drive van Compaq en een leuke Compaq Smart Array 221 RAID controller bemachtigd, maar ik heb er wat probleempjes mee.

Nou; de smartarray controller installeert zich vanzelf op de W2k3 computer en ook tijdens het opstart proces is deze zichtbaar.

Alleen het probleem wat ik heb is dat de de DLT drive niet gedetecteerd wordt tijdens het opstarten.

Eigenlijk vraag ik me als eerste af of een DLT drive wel werkt op een Smart Array RAID controller, weet iemand dit? Ik heb gezocht via google, maar heb 1 document gevonden op de Compaq/hp site waar staat dat de DLT Library Drive niet werkt, maargoed, die heb ik denk ik niet ..

Kabels set heb ik al een keertje vervangen, het SCSI ID staat ook goed, maar ik heb echt nergens expliciet gevonden dat het niet zo werken? Heeft iemand hier ervaring mee?

iemand ideetjes?

Bedankt alvast.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Zit de tapedrive alleen, of met meerdere devices op een controller? De DLT die ik heb moet nl. alleen op een controller zitten. Weet niet of het altijd zo is, ik weet ook niet of hij niet werkt als er meerdere devices op zitten of dat het alleen voor performance is.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Een tape drive moet je op een SCSI controller plaatsen, en niet een raid controller. Ik heb vaak genoeg klanten die dit proberen, en dan ziet Windows de drive niet, of soms de robot niet (tape libraries), en in sommige gevallen verdwijnen zelfs de harddisks.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• CronoS76
Ik heb geen andere apparaten aan die RAID controller zitten, alleen de DLT drive.

Tsja, ik denk zelf ook dat de RAID controller het probleem is, maar kan dit uberhaupt werken?? Want even terug te komen op de vraag; bij het opstarten van de computer geeft hij het device al niet aan, waardoor uiteraard W2k3 ook niet pakt.. Maar moet die RAID controller wel die Drive detecterenn bij het opstarten?
Het lastige is natuurlijk dat ik niet met ander materiaal kan testen aangezien ik die niet heb :)

En bedankt natuurlijk voor de reacties..!

Verwijderd

Ik weet niet welke 221 je hebt maar de 221 ultra http://www.bizrate.com/ma...480,prod_id--5128501.html kan het volgens mij wel aan. Zit er een terminator op de kabel?

Verwijderd

altijd gedacht dat je op een smart array aleen hdd's kan aansluiten, pluk van de compaq site maar de pdf van die controler staat het zeker in of het wel of niet kan.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Euh, volgens mij kan die controller geen tape drive aansturen.

De meest recente HP/Compaq raidcontrollers kunnen dat wel, althans 1 exemplaar (met hotplug remove maar geen hotplug add), maar de sa221 is daar niet bij volgens mij.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dat wil je hoe dan ook niet, een tape drive aan je raid controller

sommige controller blocken dit ook ivm met problemen!

• CronoS76
richardkraal schreef op 29 september 2004 @ 10:41:
dat wil je hoe dan ook niet, een tape drive aan je raid controller

sommige controller blocken dit ook ivm met problemen!
In een bedrijfssituatie kan ik het voorstellen, maar ik heb het spul netjes gekregen voor thuis, hier maakt het mij dus ook niets uit. Ik heb verder ook geen SCSI schijven, dus ik kan verder die RAID controller niet gebruiken.

De vraag is eigenlijk, werkt het en/of mijn Array Controller dit dan blokt? ik ga nu ondertussen weer verder zoeken op de compaq site, had gisteren de handleiding gevonden van de DLT 20/40 drive, maar hier stond geen uitzonderingen omschreven, alleen voor TL891 Library.., ik ga nu eens kijken wat er bij die controller allemaal staat.

• CronoS76
Sh*t ik heb het antwoord gevonden:

ftp://ftp.compaq.com/pub/...nce_guides/388541-001.pdf
Pagina: 1