Goed goedkoop mobo'tje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 09:12
Hallo ik wil me pc een beetje overclocken, maar mijn gare Eagletec mobo kan niet verder dan 533 fsb dus wilde ik graag weten wat een goed en goedkoop mobo'tje is. Ik hoef geen on board vga en 5.1 geluid ook niet, LAN zou wel makkelijk zijn, maar het gaat mij dus vooral om die fsb. Als er een goede is van een b- merk is dat geen probleem maar ik heb gehoord dat asus wel een goed oc bordje is . owja me cpu word stressed niet meer als 50 graden, ik kan zelfs zonder dure koeler wel een beetje sneller clocken?

specs:
2,40 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache

512 Megabytes Installed Memory

Board: ECS M930ALU 1.0 socket 478
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 04/02/01

80,00 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity

NVIDIA GeForce4 MX 440 [Display adapter]

bij die progs zegt hij altijd dat het ECS is maar op me manual staat toch echt EagleTEC 8)7

Me budget is max 100 euro maar minder kan geen kwaat, ik heb nu sdram en moet dus nog ddr gaan halen, dus een mobo van 60 ofzo zou het beste zijn. ;)

Verwijderd

Misschien eens bij wat computertoko's langsgaan en kijken wat ze in de aanbieding hebben?

• Rooster
Ja maar het gaat mij niet om een aanbieding, ik een goed mobo'tje voor m'n 2,4 wat sneller te maken ik heb geluids en video kaart, dus onboard hoeft niet per see, ik wil een fsb van 800 ofzo.
Is het slim om een B-merk te kopen of laat de kwaliteit wat te wensen over? Asrock enzo zijn natuurlijk wel goedkoper :P

Verwijderd

Kijk eens bij wat Abit mobo's ;) Heb laatst nog gekekennaar wat bordje voor mijn p4 2,4 en hij koste bij sallandautomatisering.nl een euro of 60 a 70 voor een goed lekker OC bordje. By the way dit kan jezelf allemaal wel vinden hoor!

• Rooster
thx alvast ;) ja ik heb al gezocht ik zat te denken aan een asus p4p800 bordje die zijn ook iets van 60 euro. Maarja jullie zijn de experts dus ik dacht een beetje advies kan geen kwaat _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Het lijkt erop dat je daar een beetje te snel bent doorheeengeklikt, want 'Welk $product moet ik nemen?" topics worden niet zo op prijs gesteld, een Tweaker wordt namelijk geacht op basis van reviews en ervaringen van anderen (tip: zoek naar [ervaringen] topics hier op GoT) zelf te kunnen beslissen.

Overigens is het erg goedkoop om 'gare Eagletec mobo' te roepen- het doet precies wat het moet doen, JIJ hebt bij aanschaf gekozen voor de beperkingen die met een simpel moederbord gaan- dat is niet de schuld van de fabrikant.

Enneh, Eagletec=PC Chips=ECS=Amptron=zo nog 20 andere merken, stelletje rare lui die tig merknamen voor hetzelfde beestje gebruiken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.