Toon posts:

Cool Edit Pro 2 leest geen cd's in (cda) van CD/DVD rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een weekje geleden een nieuwe pc aangeschaft (Pent IV 3gig) nu met DVD/CDrom (Samsung) en een DVD/CD brander (Plextor)
Tot mijn verbazing leest Cool Edit Pro 2 niet in vanaf beide drives.
Andere ripping programma's (als b.v. Cdex) doen 't wél
Heeft iemand enig idee waaraan dat kan liggen?
Als ik dezelfde Cool Edit Pro 2 installeer op een andere pc met alleen CDrom en CDbrander, loopt 't wél.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoezo 'doet hij het niet' :? Krijg je foutmeldingen ofzo? Gebeurt er niets? Gaat de disc wel spinnen? Meer informatie graag :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Leest niet in vanaf een cd. Bij het inlezen van een file zie je een voortgangsbalkje, gevolgd door een grafische voorstelling van een wave-file (stereo). Dat gaat prima bij alle files die qworden ingelezen zoals mp3's, wma's.
Als er echter een .cda moet worden ingelezen, verschijnt dat venstertje met het voortgangsbalkje een fractie van een seconde en blijft het veld waarin de grafische voorstelling van de wave leeg blijft.
Ik hoop dat ik (heb de ballen verstand van automatisering) wat duidelijker heb omschreven en hoop dat je de moeite wilt nemen om me verder te helpen.
Overigens werkt (bv) Cdex uitstekend, die extract ook .cda-files naar o.a. wav en daar behelp ik me nu mee; maar natuurlijk kan Cool Edit Pro veel meer en werk ik veel liever mee. Dit is mijn eerste pc waarop het niet werkt en ook de eerste pc waarop een DVD/CDrom zit. Omdat ik geen mensen ken die ook Cool Edit Pro hebben in combinatie met een DVD/CDromdrive, kan ik het elders niet uitproberen.