Toon posts:

Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is mijn probleem.
Ik heb mn eigen systeem samengesteld bestaande uit de volgende componenten:

Mobo: Asus K8V SE Deluxe
Geheugen: Kingston 512 MB pc3200 400
Processor: AMD 3200+ boxed
Videokaart: Radeon X800 Pro
+ harde schijf, dvd-drive en geluidskaart
Dit alles in een Antec Sonata Lifestyle met een voeding van 380W

Ik heb alles netjes geinstalleerd en aangesloten, maar op het moment dat ik de pc aanzet gaan weliswaar ALLE ventilatoren draaien, ook het ledje op het moederbord is groen, maar er gebeurt niks op mn scherm. Ik hoor geen piepje, geen bios. Mn scherm geeft de melding dat de computer in de power saving mode gaat, maar waarom? Verder werkt alles, aan/uit knop, resetknop enz...

Ik ben redelijk ten einde raad! :'(

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoiets heb ik ook. Waarschijnlijk is het moederboard kapot ofzo ?

Groeten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

en hoe lang blijven de fans aan ? de hele tijd of maar eventjes ?
Heb je je videokaart goed in je AGP-slot geduwd :?

Je zou ook weer alles uitelkaar kunnen halen, en dan alles er weer opnieuw indrukken.
en dit al doorgenomen :? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2004 16:41 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

zit de cpu goed en de koeler ook? heb dit namelijk ooit s gehad en de koeler zat niet goed op de cpu.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Kan ook zijn dat je geheugen niet op de A dimms zitten (had ik.. willie niet opstarten).. dus bij de blauwe plaatsen

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 11:30

bonzz.netninja

Niente baffi

ja idd, wat heb je allemaal geprobeerd? Geen sluiting ergens in je mobo/kast
zit alles goed vast...zal wel...

al geprobeerd met andere componenten, info info ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
De fans blijven constant draaien, daar verandert niks aan.

Volgens mij is mn moederbord niet kapot, want dan zou het groene ledje erop niet groen zijn.

Koeler zit bij mij in een heatsink, verankerd met 2 clips aan de zijkant, kan me niet zo goed voorstellen hoe deze dan niet goed zou kunnen zitten.

Verwijderd

en je geheugen dimms ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie ik dat ik sluiting heb in mn moederbord?? Dat is namelijk het enige waarvan ik denk dat het dat zou kunnen zijn....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:47:
Hoe zie ik dat ik sluiting heb in mn moederbord?? Dat is namelijk het enige waarvan ik denk dat het dat zou kunnen zijn....
Dan brand je groene lichtje niet... :/

Verwijderd

Topicstarter
Dat groene lichtje brand dus wel.

Het vreemde is dat de pc blijkbaar direct als ik m aanzet in de 'power saving mode' springt. Zonder eerst op te starten, echt ik snap het niet, nog nooit zoiets gehad!

Heb:

- kabels monitor gecontroleerd ok
- videokaart gecontroleerd ok
- alle power kabels ok
- moederbord ok
- geheugen ok

Dus het kan liggen aan de processor, maar die is echt goed geinstalleerd dat weet ik zeker. Verder kan het liggen aan de koeler, al zou ik niet weten wat er mis mee moest zijn. Het ligt dus ook niet aan mn videokaart, want dan zou ie nosignal' geven en dat doet ie niet. Het scherm spring in 'power saving'.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat mn pc niet door POST heenkomt (Power On Self Test), dit moet dan toch door de CPU komen?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 19:10

Guldan

Thee-Nerd

Dit kan komen door je CPU,geheugen,Moederbord. Ik zou gewoon ff proberen om eerst te kijken of moederbord geen sluiting maakt en dan alleen ff met Moederbord cpu geheugen proberen op te starten. En anders kun je nog proberen je geheugen eruit te halen en kijken of ie dan uberhaupt piept dat ie geen geheugen meer heeft.

edit:
was nog wat vergeten in een zin

[ Voor 11% gewijzigd door Guldan op 28-09-2004 18:32 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2025

Cozm0

Unf!

Klinkt als een videokaart probleem
Heb je wel je voeding op de vidcard gedrukt?
http://www.sapphiretech.com/awards/image/media_295.jpg
Rechts boven moet een voeding connector aangesloten worden
Er liep hier ergens gisteren precies het zelfde topic nl

/edit: Dat je monitor standby springt komt omdat er geen videosignaal geleverd wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cozm0 op 28-09-2004 18:41 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
Ok, update

- heb gestart met alleen moederbord en processor, gevolg piepjes: lang kort kort
- hierna geheugen erbij: geen piepjes, lijkt ok
- hierna videokaart erbij, correct aangesloten met voeding etc. gevolg: zelfde probleem, geen beeld, geen Power On Self Test

Toen bedacht ik me als het aan de videokaart zou liggen en ik die eruit haal (wat ik dus gedaan heb) en dan opstart, dan moet ik ook een piepje horen bij het opstarten toch?? Die hoor ik dus niet, dus ligt het niet aan de videokaart, dat is dan toch wel vrijwel zeker. Verder is er niks aangekoppeld en het moederbord lijkt is ok (geen sluiting, piepjes wanneer geen geheugen is geinstalleerd) dus dan blijft over de processor en de koeler. Is ie dan defect ofzo?? 8)7

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ik zou eerst ff een andere videokaart proberen. (desnoods een 1mb pci kaartje)
Boot ie dan nog niet dan zou ik maar eens heel goed naar de pasta, core en je pinnetjes van je cpu gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart geprobeerd, zelfde probleem, videokaart llijkt het dus niet te zijn.......

Verwijderd

Mjah.. het systeem zo minimaal laten draaien... (geloof dat je dat al gedaan heb)...

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik idd al gedaan. Dus zelfs hier weet niemand een oplossing?

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Sja, blijft over ram/cpu/moederbord

ram en cpu in een andere pc proberen, das zo ongeveer het enige dat je kan doen om zeker te zijn

Verwijderd

Ik heb hetzelfde soort probleem. Ik heb net mijn computer in elkaar gezet. Asus K8V SE Deluxe AMD64 3000+, 512 Mb DDR400 Kingston, Geforce 5900XT, 160Gb Western Digital, asus kast ta-212 350Watt.... Als ik de computer aanzet, gaan de fans aan en het groene ledje op het mobo gaat branden, maar verder gebeurt er niks. Ik heb al die topics enzo ook al doorgelezen en dingen geprobeerd, maar niks heeft geholpen. Volgens mij ligt het aan mijn mobo of misschien wel aan de kast?? Wat kan ik nu het beste doen? Contact opnemen met Alternate?

Verwijderd

Het ledje brand, de ventilator loopt, maar het beeld op zwart: het doet niets. Ik ken het, heb exact hetzelfde gehad. Geen paniek, het geheugen is dan kapot. Gewoon een kwestie van (laten) vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 15:55:
Het ledje brand, de ventilator loopt, maar het beeld op zwart: het doet niets. Ik ken het, heb exact hetzelfde gehad. Geen paniek, het geheugen is dan kapot. Gewoon een kwestie van (laten) vervangen.
Het geheugen is in ieder geval niet kapot, ik heb het in een andere computer getest en hij doet het gewoon.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 11:30

bonzz.netninja

Niente baffi

ja maar heb je getest of getest...... Dat hij het doet, wil niet zeggen dat hij helemaal 100% is. Check ff met memtest86

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Precies zelfde probleem bij mij:

Asus k8v se deluxe
3,4 processor
2 keer 512 kingston geheugen
radeon 9600 xt

Alles netjes aangesloten geen beeld:S
Tot vandaag met 1 kaartje kingston kreeg ineens beeld, windows geinstaleerd.
Doe het uit doe een dvd brander erin en nog een geheugen stick. doe weer aan en ja hoor weer geen beeld :S dvd brander en geheugen stick er weer uit. en doet nog steeds geen ene reet.

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Heeft je mobo de"ASUS Voice Post Reporter feature" ? - moet je even een stel speakers / headset aansluiten en luisteren wat voor een melding er eventueel komt. Meestal iets in slecht engels en moeilijk verstaanbaar, maar mij heeft het ooit eens goed op weg geholpen. (CPU zat niet goed in socket)

Verwijderd

Weet niet of het reeds gepost is maar heb je al even boxen/headphones aangesloten op je mobo. Asus heeft instantmusic en als je iets hoort ala: system failled due to cpu overclocking..
Dan moet je even je geheugenmodule in de laatste of voorlaatste bank prikken..
Anders boot het ding gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 23:29 ]

Pagina: 1