Toon posts:

Processor (800) op een Mobo (533)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een P4 processor van 3 Ghz en 800Mhz plus een Moederbord met een 533 FSB.

Gaat dit uberhaupt op elkaar werken (ik weet dat het zonde is!) of hoef ik dit niet te proberen?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Meestal kun je op de website van je moederbord vinden welke cpu's werken. Dit had je vrij makkelijk zelf kunnen checken :)
Daarnaast denk ik dat het wel werkt, maar dan wat langzamer...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan, een vereiste is dat het mobo voldoet qua ondersteuning van de vereiste voltages (dat doen ze bijna allemaal though). Maar je CPU zal mogelijkerwijs niet (correct) worden herkend door de BIOS van het moederbord, edoch het zal gewoon werken. En de FSB zal niet op 200MHz (QDR800) ingesteld kunnen worden, tenzij je van plan bent om te overclocken :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 28-09-2004 16:30 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jawel, je multiplier van 15 is datgene wat allesbepalend is. Maar jammer dat je dan een 2 Ghz pentium4 overhoudt.

* Delerium denkt 99% zeker te zijn.
[edit]Make that 100%

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 28-09-2004 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reply's, het gaat om dit moederbord trouwens:
http://www.shuttle.com/hq...board/specs_m.asp?M_id=55

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Nu we het toch over processoren hebben,

Ik heb een P4T-E van asus met daarop een P41.8/400MHZ nu wil ik een bord kopen voor m`n server Intel Woodruff met 400/533 ondersteuning en dan mijn 1.8 in die woodruff prikken en voormezelf een "nieuwe"processor kopen. Nu kan er een P4-2.8/400mhz in maar de vraag is waar haal je die nog tegenwoordig.

Ik wil namelijk nog geen nieuw moederbord kopen omdat ik dan met 1GB rim zit wat dan waardeloos is geworden. en dat is zonde.

Verder is op dit moment 1 HDD van m`n servertje (p3-650) stuk, dus wil gelijk een doorschijf actie doen.

Of net als topic starter een mini P4 bordje kopen (met nieuwe proc ? en nieuw geheugen. ?)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb het hele spullie in elkaar gezet.

Als ik de PC nu aanzet dan gaat de fan van de processor wel draaien maar verder gebeurd er niets... De schijven krijgen wel stroom maar het beeldscherm komt niet op.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- CPU freq. jumpertje op het mobo van "auto" naar "533" gezet.
- met een andere AGP videokaart getest.
- Alle PCI insteekkaarten verwijderd.
- Geheugen rammetje even eruit en erin gedaan.

Ligt dit toch aan die verschillende bus snelheden van proc en mobo?
Of moet het iets anders zijn?

Het lijkt een beetje op als je een kapotte voeding hebt maar dan kan haast niet want die is nieuw...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

De 2.8/533 is hier en daar nog wel tekoop volgens mij (iig bij informatique).
Het gaat dus over een 2.8/400 beter lezen |:( dus dan is denk ik om iets nieuw tekopen de enige optie een 2.8/400 celly en anders moet je opzoek gaan naar een 2de handsje oid.
En anders is mischien een celeron een optie ik weet niet wat de functie er van wordt als je er niet mee gaat gamen oid kan die denk ik ook best wel.

@stoffer een kapote voeding lijkt me sterk ja anders gaan niet en je processor fan draaien en je hdd's spinnen. Ik zou nog eens proberen om je oude proc erin terug tezetten en dan kijken wat ie doet.

Of is het mischien een presscot die je daar hebt het zou kunnen dat als je je bios flasht naar de nieuwste versie dat het mischien wel werkt.

[ Voor 61% gewijzigd door Schapie op 28-09-2004 17:18 ]

No signature found

Pagina: 1