Toon posts:

Jukebox zen (usb2.0)> hardware en software gaat niet samen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Nomad Jukebox Zen (usb2.0) particulier gekocht en daar heb ik de creative nomad jukebox zen installatie-cd bijgekregen.

Als ik deze software installeer, herstart, en vervolgens mijn apparaat via de usb (overigens zit er in mijn pc usb 1.1) aansluit, dan krijg ik de melding: found new harware. De wizard helpt mij bij het installeren van de software die benodigd is voor het apparaat.

Als ik dan automatisch laat zoeken, vindt hij niet de juiste software, terwijl ik dat toch al had geinstalleerd.
Als ik de hardware wizard dan van een specifieke locatie laat zoeken, zoals bijvoorbeeld mijn installatie-cd, dan krijg ik dezelfde melding.

Op het moment dat ik de software open en dus mijn muziekbestanden wil beheren, vindt hij de speler niet.

Ik vermoed dat ik niet de juiste driver heb. Hoewel ik dat erg vreemd zou vinden aangezien het de bijbehorende installatie-cd is.
Op www.nomadworld.com heb ik dan ook gezocht naar de nieuwste drivers. Hier vind ik echter alleen updates, geen drivers op zich. Als ik deze nieuwe driver probeer te installeren via autoupdate, dan vindt de autoupdate geen software of producten die supported zijn bij Creative Autoupdate.

Een probleem, ik heb gezocht op GOT en google, maar kom er nog steeds niet uit. Wie kan mij helpen.

Bvd

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Welk OS?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
sry vergeten, winxp sp2

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, vaag, normaal hoef je voor de meeste MP3 speakers niet te installen als je XP hebt. USB mass storage zit standaard in XP. Blijkbaar gebruikt deze toch weer net wat anders. Heb je de driver van de website al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:06:

Ik vermoed dat ik niet de juiste driver heb. Hoewel ik dat erg vreemd zou vinden aangezien het de bijbehorende installatie-cd is.
Op www.nomadworld.com heb ik dan ook gezocht naar de nieuwste drivers. Hier vind ik echter alleen updates, geen drivers op zich. Als ik deze nieuwe driver probeer te installeren via autoupdate, dan vindt de autoupdate geen software of producten die supported zijn bij Creative Autoupdate.

• Archie_T
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:06:
Ik heb de Nomad Jukebox Zen (usb2.0) .....

Als ik deze software installeer, herstart, en vervolgens mijn apparaat via de usb (overigens zit er in mijn pc usb 1.1).....
Verklaar je het zelf daar niet? USB2.0 apparaat op USB 1.1, probeer het eens op een machine die wel USB 2.0 heeft.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Archie_T schreef op 28 september 2004 @ 16:27:
[...]

Verklaar je het zelf daar niet? USB2.0 apparaat op USB 1.1, probeer het eens op een machine die wel USB 2.0 heeft.
2.0 is gewoon backwards compatible!

Verwijderd

Topicstarter
Alle 2.0 werkt ook op 1.1 voor zover ik weet. De 1.1 is slechts een beperkende factor qua overdrachtsnelheid.

Ik heb geen pc met usb 2.0 en ik kan dat ook niet zo 1 2 3 testen.

• Archie_T
deepspace schreef op 28 september 2004 @ 16:28:
[...]

2.0 is gewoon backwards compatible!
Dat betekent volgens mij dat een USB 2.0 port een USB 1.1 apparaat aankan, toch niet omgekeerd, of snap ik het niet meer??

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Archie_T schreef op 28 september 2004 @ 16:30:
[...]

Dat betekent volgens mij dat een USB 2.0 port een USB 1.1 apparaat aankan, toch niet omgekeerd, of snap ik het niet meer??
Nope, kan beide kanten op, alleen loopt het USB 2 apparaat dan op 1.1 snelheid!

• Archie_T
deepspace schreef op 28 september 2004 @ 16:37:
[...]

Nope, kan beide kanten op, alleen loopt het USB 2 apparaat dan op 1.1 snelheid!
Weer wat geleerd :) Ik houd mijn mond.....

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 18:55
hier vind je de nieuwste drivers voor windows xp:

http://uk.europe.creative...B+2%2E0&OSName=Windows+XP

hieronder staan de laatste update van creative mediasource (de
prgrammatuur om mp3's over te brengen naar de player):

hieronder staat een speciale jukebox pack voor de creative mediasource:

en dan hieronder nog een link naar de laatste creative nomad explorer:

de rest kun je in me mailtje terugvinden ;)

mvg

Senne
Pagina: 1