[showcenter] divx niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
Heb hier een pinnacle showcenter, via wifi (11b) aangesloten op mijn pc. PC heeft sitecom wifi kaart, alles loopt via sitecom wifi router.

Op vaste punten blijven divxen hangen voor een paar seconden.. Heb allernieuwste showcenter software en firmware... Als ik een andere pc erbij pak (laptop) en hier de divx op kopieer, dan blijft de showcenter op precies de zelfde momenten stotteren... Als je spoelt of whatever, maakt niet uit, op exact hetzelfde moment stotterd de divx. daarna speelt hij weer minuut of 10 vloeiend, om dan weer te stotteren..

Ik denk zelf dat het niet echt een bandbreedte probleem is maar dat het een probleem is van de codec ofzo, anders zou volgens mij de divx niet altijd op het zelfde moment moeilijk doen... Op je pc heb je zoiets als divx antifreeze, heb je zoiets voor de showcenter, of kun je divxen makkelijk hercoderen voor showcenter?

Laten we lekker link gaan doen...

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52
het schijnt een showcenter `bugje` te zijn... met nieuwste software zou het al beter moeten gaan...

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
er is nu momenteel 1 vraagje bij me, in de specs lijst op de pinnacle site staat dat ie een pc nodig heeft die wel wat cpu power kan leveren.

betekend dit dat de showcenter de cpu van de pc gebruikt voor het decoderen van het media type dat ik dan gebruik?
(want ik ging ervan uit dat ie zelf het decodeer werk en alles doet)

of heeft het een andere reden waarom de specs zo hoog moeten zijn...?
en weet iemand hoeveel ruimte op je hdd de software van dit apparaat in beslag neemt? want anders zou je de software gewoon op de achtergrond van je file server kunnen laten draaien lijkt me

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi