[Game genres] Welke game genre is jouw favoriet?

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Omdat ik nogal een hardcore gamer ben en ook van vrij veel soorten game genres houdt (maar ik heb natuurlijk een favoriet), ben ik eigenlijk weleens benieuwd naar het meest gespeeld genre onder de tweakers. Geef hieronder dus aan welk genre jouw voorkeur heeft en geef in een post aan waarom. Dit moet geen opsom topic worden, dus onderbouw je mening goed en geef bijvoorbeeld voorbeelden van games die je extreem goed vind. Noem bijvoorbeeld leuke en minder leuke aspecten aan een bepaald genre.

Poll: Welke game genre is jouw favoriet?
Arcade
3D Platform
Racing
Action
Flying
Real Time Strategy
First Person Shooter
Third Person Shooter
Role Playing Game
Survival Horror
Adventure
Fighting
Extreme Sports
Sports
Music
Simulation
Tactical Action
MMORGP
MMOFPS
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=19879&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zoals het hoort trap ik, als TS zijne, natuurlijk af.

Persoonlijk heb ik twee favoriete genres, en daarnaast wel meer leuke genres, maar mijn favorieten zijn toch First Person Shooters en Real Time Strategy games. De echte favoriet is FPS. De reden hiervan is dat ik het toch onwijs gaaf vind om bijvoorbeeld op de meerst realistische manier de tweede wereldoorlog mee te maken. Vooral Call of Duty is daarvoor een zeer geslaagde game. Deze is intens, spannend en geeft mij een goed beeld over hoe de oorlog nu precies geweest zou zijn voor de mensen die erin mee vochten. Ook Medal of Honor: Allied Assault is zo'n game, hij is niet zo intens als Call of Duty, maar ook deze benaderd de tweede wereldoorlog zeer goed, vooral de missie Omaha Beach vond ik heel spannend en intens om te spelen.

Real Time Strategy is ook een favoriet, zoals eerder aangegeven. En tja, games als Soldiers: Heroes of World War II en Codename Panzers zijn bijvoorbeeld extreem goede games en geven mij wederom een gevoel van intense, maar zeer goed uitgewerkte gameplay. Ook games als Command & Conquer: Generals vind ik heel vet. Het is leuk om een lekker groot leger te maken en daarmee de vijand aan te vallen. Goed, je verliest veel eenheden daarmee, maar het is wel leuk om te doen :).

Natuurlijk zitten er voordelen en nadelen aan deze genres, maar voor mij zijn dit toch wel de genres die me het meeste aantrekken.

[edit]
Excuses trouwens voor mijn tikfout. MMORGP moet natuurlijk MMORPG zijn 8)7 .

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 29-09-2004 08:28 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

MMORPG's zijn veruit mijn favoriet en dan met name Ultima Online. Helaas heeft UO wel het plezier van singleplayer games bij mij weggenomen.
Maar op de momenten dat ik geen MMORPG speel dan vind ik het wel af en toe leuk een FPS of RTS te spelen. Ook heb ik een periode gehad dat ik er veel FS2002 speelde.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TE makkelijk :+ 1st person shooter uiteraard :D CoD roelt :D

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor racing gekozen... lekker spel inpleuren en een paar rondjes rijden.. zonder na te denken... De digitale wereld langs je heen vliegen.. geweldig....!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 22:37

Hendal.

Chocolate moose

Beetje achter de menigte aan gelopen maar sinds driekwart jaar fan van counterstrike.
Speelt gewoon lekker weg en blijft spannend en elke keer weer origineel vanwege de menselijke input

EDIT: Wat houdt een third person shooter eigenlijk in?

[ Voor 14% gewijzigd door Hendal. op 28-09-2004 15:59 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 15:55:
Ik heb voor racing gekozen... lekker spel inpleuren en een paar rondjes rijden.. zonder na te denken... De digitale wereld langs je heen vliegen.. geweldig....!!!
Racing idd, Burn Out 3 is _o_

[ Voor 83% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:47
IKzelf vind het ''Fighting'' Genre ook wel heel erg vet (naast FPS, RPG, RTS en Racing).
Kijk maar naar de Dead or Alive reeks, daar heb ik veel plezier aan beleefd, en nu nog trouwens. 't zelfde geld voor ''Fighting'' games als: Tekken, Bloody Roar, Def Jam: Fight for NY en nog veel meer.
Het ziet er mooi uit, en je beleefd er veel plezier mee, vooral met vrienden enzo.

Edit:
Hendal. schreef op 28 september 2004 @ 15:57:

EDIT: Wat houdt een third person shooter eigenlijk in?
Third Person Shooters, zijn bijna hetzelfde als FPS alleen zie je i.p.v. van je Gun, je character in beeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Yonix op 28-09-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
Sports :)

FIFA, PES, NHL, NFL... Whatever, sportsimulaties vind ik cool! :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Super_ik

haklust!

[/quote]
# MMORGP
# MMOFPS
[quote]

kun je die ff verduidelijken? afkorting voluit geschreven dus. k weet zo niet wat ik me er bij voor moet stellen :)

ik trouwens FPS, quake, quake 2, heretic, unreal. rtcw. vetjes :P
lieft wel single player.

[ Voor 24% gewijzigd door Super_ik op 28-09-2004 16:10 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
First person shooter (Quake/CS e.d.) en RPG's (FF, Ragnarok of valt dat onder MMORPG? )

[ Voor 5% gewijzigd door LifeTecH op 28-09-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 06:47
# MMORGP
# MMOFPS
kun je die ff verduidelijken? afkorting voluit geschreven dus. k weet zo niet wat ik me er bij voor moet stellen :)
- MMORPG = Massive Multiplayer Online Role Playing Game. (Dungeons and Dragons)
- MMOFPS = Massive Multiplayer Online First Person Shooter. ( Tribes 3: Vengeance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Kan wel merken dat ik van een oude generatie gamers ben. FPS zijn cool maar de oude (en een paar nieuwe) adventure games blijven schitterend! Hoe oud ze ook zijn! I want Gabriel Knight 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik ga voor de RPG. Daar heb ik toch meestal de meeste lol aan.
Diepgaand verhaal & goed uitgewerkte characters. En natuurlijk de uuuuuuuuuren gameplay die een game als Morrowind je opleveren zijn hartstikke gaaf. (kan geen fps aan tippen imho)

Een fps staat dan weer op een goeie 2e plaats, door de snelle actie (ff een potje schieten), vette physics & graphix (hoewel rpg's ook dat steeds beter doen)

Maar rpg staat voor mij toch veruit bovenaan

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Racing, want het moet snel gaan, ik wil er niet teveel bij hoeven nadenken en het moet niet te lang duren :)

Nah, dat lang duren is trouwens ook relatief... ik rij tegenwoordig erg vaak races over 50 a 60 ronden :+

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 07:29
FPS, alla BF1942, met COOP modus waardoor je op een LAN(thuis) lekker met ze'n 2en tegen bots kunt spelen, zonder online te moeten bijv.

Maar ook race games, en sportspellen zijn aardig voor een tijdje.

Ik speel nooit spellen voor een lange duur, meestal maar heel kort, behalve dus BF1942.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RPG :)

Hoefde ik niet lang over na te denken...ik speel veruit het meeste RPGs, lekker voor lange tijd je verdiepen in een andere wereld. In de meeste genres zijn wel spellen die ik leuk vind, maar RPG staat zeker bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
zeker weten adventures, het liefst met een goed uitgewerkt verhaal en humor ;)

favoriet zijn "uiteraard" de monkey island reeks, grim fandango, longest journey, little big adventure enz enz!

Omdat adventures helaas erg schaars zijn speel ik eigenlijk vrij weinig, op alle blizzard games na dan.

[ Voor 66% gewijzigd door FreakR op 28-09-2004 16:47 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben altijd een FPS geweest, lekker zorgeloos knallen (was dus ook nooit goed)
Tegenwoordig race ik af en toe (ben nu met Viper Racing bezig), maar mijn doel is daar zo hard mogelijk crashen (en zo veel mogelijk tegenstanders meenemen) :+

Flightsim (gevechtsvliegtuigen) vind ik ook leuk, mede omdat dat een soort kruising is tussen FPS en sim. (en natuurlijk anderen laten crashen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Racing is mijn favoriet.
Maar sports, first person shooters, (tactical) action/adventure en (soms) simulation vind ik ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-10 13:14
Ik heb bij de poll RPG ingevuld, maar er zijn meerdere genres die ik erg leuk vindt.

De spellen die ik speel zijn dus ook totaal verschillend in genre:

Final Fantasy series (RPG)
Call of Duty/Doom III (FPS)
Pro Evolution Soccer (Sports)
Total Annihilation (RTS)
Gran Tourismo 4 Prologue (Racing)

Conclusie: Nippletwister is verslaafd aan games :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-09-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nippletwister schreef op 28 september 2004 @ 16:52:
Ik heb bij de poll RPG ingevuld, maar er zijn meerdere genres die ik erg leuk vindt.

De spellen die ik speel zijn dus ook totaal verschillend in genre:

Final Fantasy series (RPG)
Call of Duty/Doom III (FPS)
Pro Evolution Soccer (Sports)
Total Annihilation (RTS)
Gran Tourismo 4 Prologue (Racing)

Conclusie: Nippletwister is verslaafd aan games :)
LOL, same here, maar goed, toch blijven FPS en RTS mijn games qua genre. Natuurlijk speel ik ook andere genres, waaronder Adventures, Race games en Simulation games. Tja, ik ben ook gewoon verslaafd aan games. Ben blij dat mijn vriendin dat ook is ;).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-10 21:01

Karel V

Een simpele ziel

Jammer mijn stem verloren aan Tactical action, dacht eerst dat het uitleg van het genre was, maar t'is een poll. Mijn meest populaire genre is RTS, wat in feite ook Tactical Action is, maar blijkbaar zal daar wel iets anders mee bedoeld worden (Commando's misschien?).

De reden om voor de RTS te kiezen is omdat mijn kast toch het meest gevuld is met RTS games. Het grote voordeel van RTS games is dat de gameplay meestal lang is. Veldslagen zijn vaak enorm intens, vereist veel denkwerk, organisatie, en snelle reacties op het juiste moment. Dune2 is toch een van de eerste in dat genre dat ik gespeeld heb. Sudden Strike (3 versies in bezit), Cossacks (2 versies in besit), C&C, Soldiers Heroes of WWII, Codename Panzers, en binnenkort Rome Total War.
Ook managing games zoals Simcity, Caesar III, Anno 1503 en Stronghold vind ik erg goed. Ook hier is de gameplay lang, en kun je stellen dat deze spellen een mix van RTS (op simcity na) en managing kennen. Erg mooi om een stad te bouwen en deze te verdedigen.

De simulatie en FPS games zijn bij mij erg aan elkaar gewaagd. Ik vind beiden erg goed en ze verdienen allebij een tweede plaats. FPS is mooi maar wel erg snel voorbij, het is meer voor de korte actie.
Simulaties vereisen veel studie, en zijn meestal moeilijk. Maar de gametijd ligt ook een stuk hoger. De acties kunnen zelfs intenser zijn dan RTS en FPS, denk bijvoorbeeld aan Silent Hunter (duikboot simulatie) waarbij je niet kan saven als er vijanden in de buurt zijn. De spanning stijgt dan naarmate je meer vijanden hebt vernietigd, en als er dan ineens een destroyer aankomt dan ben ik niet meer van het beeldscherm weg te slaan. Wat een intense spanning als je de machinekamers hoort bonken, en de dieptebommen aan alle zijden ontploffen. Nog een voordeel van simulaties is dat het gehalte aan nuttige kennis en leerzaamheid vaak erg hoog is (DTM Driver verdient dus niet de titel van een simulatie :+ ), 100 pagina's aan tactieken, werking van onderdelen en de manier waarop acties uitgevoerd moeten worden zijn niet vreemd.

Maar een kenmerk voor bijna alle spellen die ik speel is het real en fatsoen gehalte.
Unreal games speel ik niet, die hebben weinig toevoegende waarde. Ik hou er toch niet van om op menselijke gedrochten te knallen, ik zou het verschrikkelijk vinden als zulke wezens werkelijk moesten leven, vooral omdat ze altijd staan voor gedrochten die zich nooit gelukkig voelen en maar een doel hebben: moorden.

Wat betreft onfatsoenlijke games: ik zie het nut niet in om serie vloeken, grote bloedplassen, onmenselijk gedrag en meer van hetzelfde mijn fantasie in te storten. Waarschijnlijk wordt je daar zelf (je innerlijk dan) niet beter van :)

[ Voor 15% gewijzigd door Karel V op 28-09-2004 18:06 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'k Heb altijd erg veel plezier van Max Payne I & II gehad. Daarom heb ik op Third Person Shooter gestemd. Reloaden tijdens bullet-time was altijd geweldig. Maar niet alleen MaxPayne, ook Splinter Cell was een goede game, waar je vooral geduld bij moest hebben. Af en toe speel ik de drie games nog wel eens.

RTS, wou ik ook op stemmen, maar je kunt maar één keer. Met name de gehele C&C serie, met als uitschieter natuurlijk RA1. De muziek, de filmpjes, de gameplay. Machtig. Jammer dat Westwood heen is. ;(

Eens kijken wat Petroglyph(=Westwood) ervan bakt. :)

[ Voor 84% gewijzigd door PD2JK op 28-09-2004 18:04 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Het fighting genre blijft voor mij eigenlijk toch wel de absolute #1. First person shooters zijn leuk en heb ook zo'n beetje elke fps die onder DOS draaide gespeelt (en bijna alles wat erna kwam natuurlijk), maar niks vind ik zo vermakelijk als een goede fighting game spelen samen met iemand anders. Geen enkel spel heeft zoveel indruk op me gemaakt als Street Fighter 2 toen d'r tijd. Man heb echt vele middagen non stop dat spel zitten spelen samen met allemaal andere "vriendjes" uit de klas op een donkere kamer terwijl het 25 graden buiten was. Geweldig. Zelfs nu nog prefereen ik een goede fighter boven een 3d shooter. Tis alleen jammer dat dis soort spellen het best tot hun recht komen tegen iemand anders en dat de meeste van m'n vrienden dit genre niet echt super leuk vinden. En dit ligt dan vooral aan het feit dat de meeste goede fighters behoorlijk wat oefening vereisen om er echt alles uit te halen wat er in zit. Vandaar dat button smash figthers als Tekken ook populairder zijn dan bijv 2d tegenhangers als Guilty Gear of King of fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tactical shooters blijfven toch mijn favoriet. Speel wel nagenoeg alles maar TS hebben gewoon sinds rainbow six iets machtigs achtergelaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 23:23
Ondanks dat ik veel FPS games speel toch mn stem naar RPG's gegooid.
Ben echt helemaal weg van goede rpg's, binnenkort de PSTwo aanschaffen (november) en dan kan het echte festijn beginnen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Ik speel ook wat verschillend
Adventure is mijn grootste favo alleen moeilijk te vinden de laatste tijd:
Vroeger waren dat de series van Westwood met oa Legend of Kyrandia
Laatst weer eens het X-files spel gespeeld ook erg leuk nog steeds en mooi (7cd's)
Nu speel ik alle MOH delen behalve die nieuwe vooral online.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

RTS, met afstand. Dat genre biedt de beste balans tussen denken en handelen in spellen; het komt niet aan op reactievermogen of op tactisch inzicht alleen en is altijd weer anders, onvoorspelbaar. Een pot kan over zijn binnen een half uur, maar ook makkelijk een halve dag in beslag nemen. :D En het geeft meer voldoening om te winnen (vooral na langere partijen tegen mensen die qua ervaring ongeveer dezelfde rang hebben) met muscles en brains gecombineerd dan met muscles of brains afzonderlijk. Naja, vind ik dan.

Maar met een goede TBS/FPS/MMOOMGWTFBBQRPG/ETC kan ik me ook prima vermaken. :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is moeilijk. Laat me eens rekenen. :+

Tot nu toe heb ik de meeste tijd in StarCraft (SC & SC: BW) / WarCraft ( II / III / III expansion) gestoken. Totaal in beide RTSes +-2500 games gespeeld, met een gemiddelde game-lengte van grofweg 15 minuten. Dat zou ca. 625 uur zijn.

Dan de FPS. Ook leuk ter afwisseling. Naast wat niet noemenswaardig UT / Q3 werk, speel ik actief America's Army. Het leuke hiervan is dat je door een zgn. tracker uit kunt laten rekenen hoe veel uur je dit al gespeeld hebt. In mijn geval is dit op meerdere accounts totaal zo'n 450 uur. Dit is exclusief C&C Renegade wat ik ook nog een half jaartje met mate gespeeld heb. Dit beschouw ik voor het gemak maar als een FPS.

Het MMORPG genre dan tot slot. Naast wat kortere periode's van games als Lineage 2, Gunbound (MMORPG?), Raknarok, Prisontale en nog een paar oudere titels, heb ik een paar weken geleden in 10 dagen tijd, ca. 90 uur in een bèta stresstest van World of Warcraft gestoken.

Gezien het feit dat World of WarCraft binnen nu en 7 maanden in de schappen zal liggen, verwacht ik dat deze game in mijn toekomstige die-hard gaming leven het meeste potentieel heeft om uit te groeien tot 'favoriete game' en daarmee 'favoriete genre'. Hierdoor heb ik gestemd op MMORPG.

Samenvattend kan ik zeggen:
Vroeger: RTS
Nu: FPS / RTS
Toekomst: MMORPG

Dividend for Starters

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

eigenlijk alles wel. Het is maar net hoe goed de game gemaakt is :). heb MMORPG gekozen omdat ik daarmee nu het meeste plezier heb(veel tijd in steken) RO _o_

specs

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 08:53
RPG, al dan niet MMORPG. Hoewel FFXI veel tijd opslorpt gaat er in mijn ogen niks boven avonden- of dagenlang de laatste Star Ocean, Final Fantasy of andere console RPG doorworstellen.
Chill verhaal, beetje nadenken, mooie werelden en veel ontwikkelingen bij characters enzo.

Ik speel ook wel graag FPS en RTS, maar de online community verziekt het voor mij veel.
Je moet er of heel veel tijd insteken (spelen in clanverband en dergelijke) of wel tevreden zijn met mensen die grotendeels geen kaas hebben gegeten van teamwork.

Met vrienden is dit veel leuker natuurlijk, op TS dingen afspreken en lol maken.
Bij CS bijvoorbeeld eerst clearen met Frag/Flash, dan pointman met shotgun binnen en dan de rest met MP5's en dergelijke om de overlevenden te neutraliseren. (efficient is het misschien niet, maar ik heb iets voor shotguns O+ )
Of heel lang geleden met AOK 3vs3 in Black Forest en dan de een enkel cavalerie, de andere voornamelijk siege weaponry en de andere enkel infantrie laten maken, en dan gewoon een flank bestormen. :9
Ik ben echt geen fan van AWP duels (ik weet dat er skill voor nodig is) of van rushen bij RTS'en (waar ook skill voor nodig is).
Het is niet simpel of cheap ofzo, ik vind het gewoon niet leuk, je zult mij vaker met een shotgun dan een sniper zien, en mij bijna altijd zien turtlen bij RTS'en. (zo hopelijk politiek correct genoeg :+ )

Bij de meeste online gerichte spellen voel ik me dus een beetje buitengesloten, vandaar mijn voorliefde voor consolegames. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Baha op 29-09-2004 05:34 ]

• RonaldMade
  • Laatst online: 27-10 00:53
RTS, toen ik in 1998 mijn eerste pc kreeg en daarbij ook AoE demo heb ik dat echt een hele tijd kapot gespeeld. Tegenwoordig speel ik dan weer RoN, Warcraft 3 FT en AoM. Wat ik vooral leuk aan de nieuwe RTS-sen vind, is dat je met grote legers kan aanvallen (dat je bij de andere dus niet hebt). Het nadeel van ze is tegenwoordig dat ze allemaal wat teveel op elkaar beginnen te lijken, hoewel dat niet het geval is met de 3 bovenstaande.

Echter is RTS niet het game soort waar ik echt een kick van krijg want dat blijven nog altijd FPS spellen. Hoe dan ook, ik hou wel van wat afwisseling maar als ik een lekker rustig achter mijn pc ga zitten is het 9 van de 10 keer wel een RTS dat ik ga spelen :)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:40
* ReZ1987 heeft gestemd voor RTS
Waarom? Omdat ik makkelijk uren zoet kan zijn met een epische veldslag om leven en dood ;) En ik heel veel plezier heb beleefd van spellen als Command & Conquer, Age of Mythology, Rise of Nations, en nu Panzers - Phase 1 :).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55
* diabyte stemt op Sports

Ik vind sport spellen gewoon leuk om te doen :) NHL, NBA, NFL, NCAA kspeel het allemaal :P Racing komt daarna, vind ik ook prachtig. Gewoon echt gevecht om eerste te worden na een slopende race, de spanning tijdens een pitstop hoe je eruit komt.. Lekker gewoon :D

En FPS vind ik ook leuk, speel ik niet zo vaak maar mag toch het derde plaatsje inpikken op me lijstje ;)

Verwijderd

Ik ga in de eerste plaats voor RPG's.

Het verhaal en gedetaileerde wereld in RPG's (niet allemaal natuurlijk) spreken mij enorm aan. Vooral als de RPG van een wat grotere schaal is en veel diepgang heeft. Ik kan me daar uren mee vermaken!

Op een dikke 2e plaats staan Adventures. Ik vind het leuk om na te denken bij spellen en, zoals hierboven ook genoemd, een uitgebreidde verhaallijn te volgen. Adventures geven beide.

Het minst speel ik FPS. Niet mijn ding.

Verwijderd

Heb gekozen voor fps omdat dit toch het meeste is wat ik speel. Rome total war (rts dacht ik) is er nu ook wat mij erg boeit :) en rise of nations ook redelijk veel gespeelt. Hiernaast ook transport tycoon en rollercoastertycoon.

Vroeger ook wat meer sim games als flight simulator, sim city en simtower.

Racing games is op zijn tijd ook wel aardig tijdverdrijf maar dat hou ik meestal maar een urrtje achterelkaar vol omdat het dan begint te vervelen. Ik bedoel meestal is het alleen gas geven (soms remmen :+ ) en wat sturen en soms nog schakelen dan maar goed het verveelt mij al snel.

Om nog even op de FPS genre terug te komen welke ik gekozen heb: ik denk dat dit komt doordat hier veel online 'stuff' in voorkomt. Als in vrij grote community's die online play meebrengen, mods enz.

Verwijderd

RPG

vooral omdat je lang bezig bent met het opbouwen van je character en het vinden van alles en nog wat :)

ben nu helemaal verslaafd aan sacred na jaren lang diablo 2 gespeeld te hebben

en ook vooral dat je na het uitspelen van het verhaal je nog lang niet klaar bent :)

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik zou niet weten waar op ik zou moeten stemmen.
Ik vind vooral spellen met vrijheid en een leuk verhaal leuk om te spelen (lees: GTA).
En als ik het zo opschrijf klinkt het als een RPG, wat denken jullie?

en voor de rest spellen ala Street Legal vind ik helemaal top :) (tuning/racing)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
El_Quedro schreef op 29 september 2004 @ 09:06:
Ik zou niet weten waar op ik zou moeten stemmen.
Ik vind vooral spellen met vrijheid en een leuk verhaal leuk om te spelen (lees: GTA).
En als ik het zo opschrijf klinkt het als een RPG, wat denken jullie?

en voor de rest spellen ala Street Legal vind ik helemaal top :) (tuning/racing)
GTA is in princiepe een soort van TPS met RPG en Racing elementen. Eigenlijk zijn games als GTA een genre op zich, alleen is hiervoor niet echt een benaming denk ik, tja je zou hem onder het Action genre kunnen plakken, maar ook dat is niet helemaal correct imo.

Profile

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb gestempt op FPS

speel eigenlijk bijna elke fps wel, ben vooral erg fan van cs en kan ook niet wachten tot half-life 2 uitkomt en de daarbij horende cs-source

heb hier ook doom 3 liggen maar daar wacht ik mee met spelen totdat ik een snellere pc heb want ik wil wel volop kunnen genieten van alle grafische pracht

Verwijderd

Voted: RPG
maar ik speel bijna alles wel
fps: wolfenstein enemy territory, doom3 (counterstrike of DoD binnenkort weer)
rpg: Diablo2, Dungeonsiege: legend of ar(r)an(n)a, momenteel sacred over lan(met m'n zusje :+ )
RTS: Warcraft FZ, RoN (met addon), sinds gister Rome: total war
mmorpg: ragnarok, Risk your life
mmofps: momenteel niks, maar misschien tribes3 als ie uit komt
Sport: vind ik maar zuigen, misschien allen de oude fifa (met keeper en bal naar tegenstaders goal rennen en scoren }) )
racing: deed ik vroeger wel, nu niet meer (voornamelijk nfs3)
adventure: Kingsquest :)
Simulation: The sims2
Extreme sports (tony hawk pro skater) zoja, deel 2 en 3 allebei kapot gespeelt
Tatical shooters: R6 3

en de rest boeit me niet en heeft me nooit geboeid
Pagina: 1