Toon posts:

[XP] 'Geen vaste schijf station gevonden' tijdens install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuwe PC besteld via internet, alles er op en er aan.
IK heb zelf Windows XP gekocht maar als ik hem opstart loopt hij netjes de hardware configuratie na maar dan krijg ik na een tijdje dit bericht:

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant meegeleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren

Setup kan niet doorgaan"

Nu ben ik niet zo ervaren op het gebied van juiste aansluiting dus ik ga er vanuit dat ze dat goed doen. Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen.
Ik heb al geprobeerd een opstartdiskette te gebruiken maar die negeert hij, ook als ik in mn Bios A: als eerste laat booten

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
Wat voor hardware zit erin? Misschien een S-ata schijf? Dan heb je misschien drivers nodig van de cd of een floppy die je voor de installatie van xp nodig hebt. :)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 15:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zo te lezen weet ik cker dat het een sata schijf is :)

even in je bios instellen dat je pc de sata schijf als ide moet inlezen :) (optie spreekt voorzich in je bios) veel suc6 :)

Wabbawabbawabbawabba

• blender
  • Niet online
Kan ook zijn dat je een RAID controller hebt waar een aparte driver voor nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Een AsRock K8s8x S-Ata
-->

Ik heb de driver gedownload en gebruikt, nu vraagt hij of ik een Serial ATA driver diskette wil genereren, als ik ja klik doet ie niet veel, kan het kwaad als ik nee klik?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 15:47:
Een AsRock K8s8x S-Ata
-->

Ik heb de driver gedownload en gebruikt, nu vraagt hij of ik een Serial ATA driver diskette wil genereren, als ik ja klik doet ie niet veel, kan het kwaad als ik nee klik?
Wat bedoel je precies met 'niet veel'?

Als je nee kiest, gebeurt er niets... kan dus geen kwaad

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Newbiee schreef op 28 september 2004 @ 15:48:
Dat is ook zo, ik doe m'n best en ben bereid te leren dus daarom vraag ik het
zoals ik al zei, in je bios (del indrukken bij opstarten) heb je een optie (in advanced gedeelte) om je sata om te zetten naar ide (mount sata 0 to ide 1 ) die moet je omzetten, dan hoef je alleen je disk nog te formatten en ben je voor de rest klaar :)

Wabbawabbawabbawabba

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Even jip en janneke:

je moet dus een SATA driver op floppy zetten (JA zo modern is XP :z ). Dus lege flop in de diskdrive en ja klikken bij je tooltje dat je gedownload hebt.
Als het goed is gaat er een balkje lopen om te formatteren en/of je lamp van je diskette station gaat branden.
Als dit gebeurt is stoppen men de flop in de nieuwe machine en drukken wij daar waar gevraagd (GOED OPLETTEN) op F6 en volgens we de instructies op het scherm.
Je wilt namelijke een SATA driver van een derde installeren omdat XP in den beginnen niets anders wist dan standaard adaptec SCSI drivers.

Suc6

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

KatirZan schreef op 28 september 2004 @ 15:51:
[...]

zoals ik al zei, in je bios (del indrukken bij opstarten) heb je een optie (in advanced gedeelte) om je sata om te zetten naar ide (mount sata 0 to ide 1 ) die moet je omzetten, dan hoef je alleen je disk nog te formatten en ben je voor de rest klaar :)
Niet alle biossen ondersteunen dit. ASUS meestal wel in combi met een Nforce chipset. Nou weet ik dat ASrock budget ASUS is maar volgens mijn geen Nvidia

[ Voor 18% gewijzigd door redyak op 28-09-2004 15:54 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ga het proberen

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

redyak schreef op 28 september 2004 @ 15:53:
[...]

Niet alle biossen ondersteunen dit. ASUS meestal wel in combi met een Nforce chipset. Nou weet ik dat ASrock budget ASUS is maar volgens mijn geen Nvidia
Niet alle...maar wel de meeste nieuwe mobo's :) tenminste, dat is mijn ervaring ermee :)

Maarja, TS suc6 met de windhoos install :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met del niet in de Bios dat is bij mij of Ctrl+S of F2, maar ook daar kan ik niets vinden wat ik kan wijzigen aan een S ATA of IDE

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:00:
Ik kan met del niet in de Bios dat is bij mij of Ctrl+S of F2, maar ook daar kan ik niets vinden wat ik kan wijzigen aan een S ATA of IDE
Dan moet je toch echt de sata drivers hebben, op diskette :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
IN mijn Bios Setup heb ik nu gevonden OnBoard SATA Controller, die is Enabled, moet ik deze Disabelen?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 13:47
Nee, dat moet je wel aan laten staan. Anders doet hij het niet meer en kan je helemaal niets meer. Gewoon drivers op floppy zetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu heb gedaan is de Driver gedownload voor SATA op de site van Asrock, als ik deze dan in mijn PC douw, negeert hij de diskette en gaat weer voor de CD-ROM die wel laad, maar als hij om een lege diskette vraagt, ik deze erin doe reageert het spul niet meer en kan ik niets anders doen dan herstarten.

Ik heb in mijn bios ook al even veranderd dat ie eerst van de diskette boot maar dat doet ie dus niet

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Je moet gewoon booten van CD. De XP installatie vraagt op een gegeven moment of je aparte drivers wilt laten en dat je dan F6 moet indrukken. Dat moet je doen.

Verwijderd

Topicstarter
INF-bestand txtsetup.sif is beschadigd of ontbreekt. Status: 4096

Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten

Oftwel WinXP installatie start niet meer op terwijl ik niets heb veranderd of gedaan :S

Verwijderd

Je moet van CD-rom opstarten en de windows setup starten. Dan komt onderin het scherm te staan dat je op F6 moet drukken voor scsi en andere niet-standaard drivers. Dat moet je dus doen en dan zal hij iets verder in de setup na het laden van bestanden om een diskette vragen. En dan moet je dus zorgen dat je de diskette met de drivers in de floppy drive hebt zitten.

Edit: net iets te laat zie ik al :D

Uhm de drivers die je hebt gedownload zijn niet toevallig nog ingepakt in een self-extracting executable he ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit een normaal probleem is voor mensen die er iets meer verstand van hebben is dit allemaal een eitje ?

Edit:

Ik heb de zipfile met uitgepakt, en die bestanden op diskette gezet

btw: Zou het lampje van het diskettestation ooit eens uit moeten gaan??

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 16:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan (was: Windows installeer niet) zodat het wat beter je probleem omschrijft en het OS in je topic titel staat.

Kan je daar voortaan zelf op proberen te letten? :)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:22:
Ik hoop dat dit een normaal probleem is voor mensen die er iets meer verstand van hebben is dit allemaal een eitje ?

Edit:

Ik heb de zipfile met uitgepakt, en die bestanden op diskette gezet

btw: Zou het lampje van het diskettestation ooit eens uit moeten gaan??
Lol...draai de fdd kabel eens om!

Default blanke hetero

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Same problem here... ;(

Diskette gemaakt met de drivers die op de Asus cdrom stonden, en dat is 100% goed gegaan. Tijdens de setup druk ik op F6 en dan kan ik de XP drivers kiezen. XP bevestigd dat de drivers gekozen worden tijdens de setup.

Maar daarna krijg ik ook die foutmelding;
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computers vinden.
Zeer irritant...
edit:
Damm!
:X
KatirZan schreef op 28 september 2004 @ 15:51:
in je bios (del indrukken bij opstarten) heb je een optie (in advanced gedeelte) om je sata om te zetten naar ide (mount sata 0 to ide 1 ) die moet je omzetten, dan hoef je alleen je disk nog te formatten en ben je voor de rest klaar :)
Dat deed het hem... had ik over het hoofd gezien :P

[ Voor 36% gewijzigd door Han op 01-10-2004 14:10 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1