Hallo,
Ik ben bezig met Visual Studio tools for Office en ben het een en ander aan het uitzoeken. Als test applicatie heb ik een Word document project gemaakt die een menu bar maakt en een item heeft om een tabel te creeren met voornaam, achternaam en wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd op ons intranet.
Dit werkt, alleen is het creeren van de tabel vreselijk traag. Heeft iemand tips om te sneller te laten werken?
Overigens is het ophalen van de data niet het probleem. Dit gaat normaal erg snel, bijvoorbeeld als ik een DataGrid vul in ASP.NET.
Ik ben bezig met Visual Studio tools for Office en ben het een en ander aan het uitzoeken. Als test applicatie heb ik een Word document project gemaakt die een menu bar maakt en een item heeft om een tabel te creeren met voornaam, achternaam en wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd op ons intranet.
Dit werkt, alleen is het creeren van de tabel vreselijk traag. Heeft iemand tips om te sneller te laten werken?
Overigens is het ophalen van de data niet het probleem. Dit gaat normaal erg snel, bijvoorbeeld als ik een DataGrid vul in ASP.NET.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| { // Open the connection. cnn = new SqlConnection( "Data Source=<>;Database=<>;user=<>;password=<>"); cnn.Open(); // Open the Command and execute the DataReader. cmd = new SqlCommand(strSQL, cnn); sdr = cmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection); int intRow = 2; // Retrieve the data and insert into new rows. Object beforeRow = Type.Missing; while (sdr.Read()) { tbl.Rows.Add(ref beforeRow); tbl.Cell(intRow, 1).Range.Text = sdr[0].ToString(); tbl.Cell(intRow, 2).Range.Text = sdr[1].ToString(); tbl.Cell(intRow, 3).Range.Text = sdr[2].ToString(); intRow += 1; } // Bold the column heads. Note the use // of the integer value, 1, to turn // on bold. tbl.Rows[1].Range.Bold = 1; } |