Ik heb een simpele model gemaakt zodat ik mij kon storten op texturen om zo mijn skills wat bij te schaven. Op een van mijn zoektochten naar referentieplaatjes kwam ik dit tegen:
(clickable)
Het viel me op dat de randen van deze model in de texture wat lichter waren, waardoor ze beschadigd en iets afgerond leken. Ik heb zelf geprobeerd dit na te maken door met een lage opague brush langs de randen te gaan bij mijn eigen model en met een clone tool een mask te bewerken op de manier zoals hier wordt beschreven. Toch krijg ik niet echt het gewenste effect (zie mijn huidige model).
Kan iemand mij tips geven hoe ik uiteindelijk hetzelfde effect kan creëren als in het referentieplaatje?
Ik gebruik Paint Shop Pro 7 en BodyPaint 3D R2 om mijn texture te bewerken.
(clickable)Het viel me op dat de randen van deze model in de texture wat lichter waren, waardoor ze beschadigd en iets afgerond leken. Ik heb zelf geprobeerd dit na te maken door met een lage opague brush langs de randen te gaan bij mijn eigen model en met een clone tool een mask te bewerken op de manier zoals hier wordt beschreven. Toch krijg ik niet echt het gewenste effect (zie mijn huidige model).
Kan iemand mij tips geven hoe ik uiteindelijk hetzelfde effect kan creëren als in het referentieplaatje?
Ik gebruik Paint Shop Pro 7 en BodyPaint 3D R2 om mijn texture te bewerken.
When in doubt, press some random buttons.