Mensen ik draai IIS 5.0 en wil een database met een DSN ODBC koppeling laten koppelen met een ASP scriptje.
Nu is er het volgende probleem. Ik heb een ODBC koppeling in WinXP (daar draai ik op) aangemaakt met de naam klaas (zonder password user etc.) en gewoon netjes de MS acces driver toe laten kennen.
Vervolgens dit het connectiongedeelte van mijn script.
dit is de foutmelding
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/asp/dbconnect.asp, line 17
het eerste wat ik gedaan heb is een de nieuwste versie van MDAC installeren maar tevergeefs. Ook heb geprobeerd om een DSN-less verbinding te leggen maar met dezelfde fout en ik moet uiteindelijk toch een DSN verbinding hebben.
Ook heb ik zowel een USER Dsn als een System DSN geprobeerd maar zonder verandering van resultaat.
Mijn verwachting is dat er is met het ODBC gedeo in windows fout gaat maar wat.
De versie van de Microsoft Access driver is 4.00.6019.00 dus dat leek mij hoog genoeg. De datum van de driver daarentegen staat op 7-9-2001 ??
iemand een idee
Nu is er het volgende probleem. Ik heb een ODBC koppeling in WinXP (daar draai ik op) aangemaakt met de naam klaas (zonder password user etc.) en gewoon netjes de MS acces driver toe laten kennen.
Vervolgens dit het connectiongedeelte van mijn script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <%
Option Explicit
Dim objConn
Dim objRS
Dim strDSN
Dim strSQL
Const adOpenStatic = 3
Const adLockReadOnly = 1
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strDSN = "DSN=kees"
objConn.Open strDSN
strSQL = "SELECT * FROM content"
objRS.Open strSQL, objConn, adOpenStatic,adLockReadOnly
While not objRS.EOF
Response.Write(ObjectRecord("id") & "<br>")
Response.Write(ObjectRecord("Naam") & "<br>")
Response.Write(ObjectRecord("Omschrijving") & "<hr>")
ObjectRecord.MoveNext
Wend
objRS.Close
objRS = Nothing
%> |
dit is de foutmelding
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/asp/dbconnect.asp, line 17
het eerste wat ik gedaan heb is een de nieuwste versie van MDAC installeren maar tevergeefs. Ook heb geprobeerd om een DSN-less verbinding te leggen maar met dezelfde fout en ik moet uiteindelijk toch een DSN verbinding hebben.
Ook heb ik zowel een USER Dsn als een System DSN geprobeerd maar zonder verandering van resultaat.
Mijn verwachting is dat er is met het ODBC gedeo in windows fout gaat maar wat.
De versie van de Microsoft Access driver is 4.00.6019.00 dus dat leek mij hoog genoeg. De datum van de driver daarentegen staat op 7-9-2001 ??
iemand een idee