Toon posts:

Modem Crash / Bittorent / Connecties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik niet echt uit kom.

Ik gebruik een SMC modem en zit bij Telebyte voor mijn ADSL.
Echter als ik Bittorent gebruikt (Azureus in ons geval) gebruikt knalt de verbinding er constant uit voor een minuut ofzo. Waarschijnlijk heeft het te maken met de grote hoeveelheid connecties die hij probeert aan te gaan, echter als er nog maar weinig dataverkeer is gebeurd dit toch.

Dus of de Modem loopt gewoon vast of bij de aanbieder wordt de verbinding verbroken maar die heb ik al gebeld en kunnen ons niet vertellen wat het is.

Dus mocht iemand weten hoe dit probleem komt zou ik het graag horen. Want met 800kb/s downstream en niks te downloaden hebben is het nogal nutteloos :)

Alvast bedankt,

Arnaud

Verwijderd

Heb je al eens een firmware-upgrade uitgevoerd? Wat gebeurt er als je het aantal connecties omlaag zet?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
bij Azureus kan je bij je configuration ook het aantal connecties verlagen, zet dat eens op global max: 100 ofzo. Kijken wat ie dan geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen firmware upgrade gedaan, maar het aantal connecties staat al vrij laag.
Dus nog lager zetten heeft weinig zin meer. Want het gebeurd al vrij snel als de client opgestart is en er zelfs maar 1 iets bezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem op 100 zet en hij zou wel werken schiet het toch nog niet op? Waar kan dit aan liggen dat hij al bij lage aantal connecties eruit klapt dan ?

• Wussie
Na even googlen (azureus causes internet disconnection) heb ik nog een paar tips voor je:

- Zorg dat je zonealarm uitstaat, deze schijnt de internetconnectie nog wel eens te killen bij een hoog aantal connecties
- USB Modems schijnen nog wel eens problemen te hebben met veel connecties
- Azureus bevat een "Enable Slow Connections" setting, ik weet niet hoe snel je ADSL is, maar dat zou misschien kunnen helpen.
- Sommige providers "knijpen" poort 6881, probeer poort 49152 eens?

Hoop da'k je wat geholpen heb

[ Voor 8% gewijzigd door Wussie op 28-09-2004 15:17 ]

Verwijderd

Houd er even rekening mee dat 1 download <> 1 connectie !!
Open maar eens de details van een download in Azureus, dan zie je het aantal connectie ( tweede tabblad ) dat er voor die ene download open is.

Verwijderd

Topicstarter
Rond de 20 connecties gaat dit al fout. Dus vind dat toch wel een heel erg laag getal. Kan het niet iets anders zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Wussie dank je ik zal eens wat van die dingen nalopen.

• Wussie
edit: te laat ><

[ Voor 75% gewijzigd door Wussie op 28-09-2004 15:21 ]

Pagina: 1