Maximale directorie diepte verschillende OS'sen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 22:19
Ik heb gezocht maar ik kan niets vinden .. Misschien zijn mijn zoek argumenten niet goed , vandaar dat ik de vraag hier maar even stel.

Ik ben opzoek naar een lijstje waarin de beperkingen staan van verschillende OS'sen of de manier waarop bestanden worden wegeschreven. Een beetje vaag .. maar ik zal proberen te omschrijven wat ik zoek.

Wat is voor Novell 6.x bijvoorbeeld het maximale aantal directories wat je kan aanmaken? En hoelang mag een filename zijn?

Dit zoek ik eigenlijk voor de huidige gangbare OS'sen zoals Windows 2000 , Novell 6.x maar ook voor een DVD brander en een CD brander ..

Bestaat er een website waar deze informatie op staat? Dan zou ik graag een link willen , of als mensen deze informatie weten .. share it :) ...

Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien met zoeken dan alvast mijn nederige excuses :) ..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Je vraagstelling is mogelijk al "verkeerd".

De directory-diepte hangt namelijk af van het gebruikte FS, niet OS.

Ook voor DVD's en CD's enzo geldt precies hetzelfde: hangt volledig af van het filesystem wat je er op zet. ISO9660, Joliet extensions, verschillende ISO compatibility levels, UDF filesystem, blablabla etc. etc.

By the way, waarom wil je dit eigenlijk weten?

[ Voor 53% gewijzigd door Wilke op 28-09-2004 14:44 ]

• om3ega
Je hebt wel gelijk :) .. maar Novell 6.x heeft zijn eigen file system toch? :) .. dus toch een beetje OS gebonden..
By the way, waarom wil je dit eigenlijk weten?
Ik wil dit weten om de volgende reden.

Regelmatig krijgen we te maken met het archiveren op CD of DVD van bepaalde zaken van een PC of een Novell server.

Een directorie structuur van een willekeurig project kan er ongeveer zo uit zien :

N:\PRJ\BU_Proj\XLSL\CVR\013 low level fluorescent escape lighting\NL Info\Calculation\Sheets\blaa\blaa\blaa\blaa\bestand.xls

Willen we dit op CD of DVD archiveren met behoud van directorie structuur. De diepte van bijvoorbeeld een DVD of maximale bestandsnaam grote is dan bepalend van de drager die het minste kan hebben.

We kunnen dan zorgen dat gebruikers dus oppassen met hoe lang en hoe diep ze directories maken want dat kost een hoop werk voor ons :)

Oja , schiet me nog wat te binnen.. Sommige karakters in bestandsnamen hebben ook moeite om naar een CD of juist naar Novell weggeschreven te worden. Iemand hier ook wat aanvullende info over? :)

[ Voor 82% gewijzigd door om3ega op 28-09-2004 14:57 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

HP Non-stop: maximaal 1
FAT16: Ik meen 255

Verder zal het ergens bij de 32bits getallen liggen voor NFTS en JFS etc.

• om3ega
Als ze het over 255 karakters hebben , dat is dan inc. directory neem ik aan? Dus .

X:\test\1234.exe = 13 karakters?

Verwijderd

om3ega schreef op 28 september 2004 @ 15:17:
Als ze het over 255 karakters hebben , dat is dan inc. directory neem ik aan? Dus .

X:\test\1234.exe = 13 karakters?
Nee.
ISO9660 kan trouwens niet dieper dan 24 levels, van de rest durf ik het niet te zeggen.

Verwijderd

Is het misschien een idee eerst te zippen en dan te branden? deze truuk gebruik ik nog weleens

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Link 1 als ik zoek op google.nl op filesystems specifications

http://www.forensics.nl/filesystems/

Actions speak louder than words

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
De diepte van bijvoorbeeld een DVD of maximale bestandsnaam grote is dan bepalend van de drager die het minste kan hebben.
Je maakt weer dezelfde vergissing - de maximale bestandslengte op 'een DVD' bestaat niet. DVD is alleen een medium, een 'drager' zoals je zelf al zegt. Dit heeft niets te maken met de maximale lengte van bestandsnamen enzo, die zijn namelijk vastgelegd in de filesystem specificaties die ik heb genoemd (UDF, ISO9660 etc.). Die kun je zonder twijfel gewoon opvragen en doorlezen, en dan weet je het antwoord. De restricties zijn namelijk meestal wel wat ingewikkelder dan dat je ze in anderhalve zin hier op GoT kunt samenvatten.

Daarom staat het ook in zo'n standaard, tenslotte ;)

Als je bij de opties van je brandprogramma kijkt staan daar allerlei keuzemogelijkheden in met betrekking tot het te gebruiken FS op de DVD. Daar hangt dus van af wat allemaal mogelijk is. Als je geluk hebt staat zelfs nog wel in de help uitgelegd wat de belangrijkste restricties zijn.

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 15:33:
[...]

Nee.
ISO9660 kan trouwens niet dieper dan 24 levels, van de rest durf ik het niet te zeggen.
Volgens mij kan ik op een cd (ja ISO 9660 ;)) toch maar 8 directories diep gaan:/

Ik heb trouwens wel eens zo'n lijst gezien met de windows-FSen (volgens mij staat die hier zelfs in de FAQ van WOS :X) en voor NTFS waren zo'n beetje alle eigenschappen praktisch onbeperkt.

[ Voor 25% gewijzigd door StefSybo op 28-09-2004 19:31 ]

• om3ega
Ik heb al wat zaken opgezocht , maar het is best lastig te vinden.
Bijvoorbeeld , Arcserver gebruikt een eigen filesystem (FSTSEEK) .. , Wat gebruikt Novell 6.0? (NFS 4?) ..

Dit zijn de zaken die ik heb :

JOLIET
The File or Directory Identifiers may be up to 128 bytes (64 unicode characters) in length.
Directory Identifiers may contain file name extensions.
The Directory Hierarchy may be recorded deeper than 8 levels.

ISO 9660
File names are restricted to 8 characters with a 3 character extension, upper case letters, numbers and underscore; maximum depth of directories is 8.
File names may be up to 31 characters.

UDF
The UDF file system allows up to 127 characters per filename. DirectCD writes in the UDF file system. However, if you close a DirectCD for Windows disc to make it readable in a normal CD-ROM drive, to ensure compatibility it is necessary to convert the filenames to Joliet, so they will be truncated to 64 characters.

Iemand aanvullingen voor Novell 6.x en Arcserve toevallig?

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Volgens mij draait novell nog steeds op NDS (Novell directory service/system)
Correct me if i'm wrong.

Dit heb ik kunnen vinden:

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10015121.htm

"Maximum Subdirectory Tree Depth. The default is 25. Set this to a higher number. Do not exceed 50. This number is just a general guideline. Exceeding this amount may cause problems with SMS-compliant backup systems being unable to back up files that deep. It may also cause you to run out of Directory Entries. "

[ Voor 6% gewijzigd door Hoover op 29-09-2004 11:13 ]

Verwijderd

StefSybo schreef op 28 september 2004 @ 19:29:
[...]

Volgens mij kan ik op een cd (ja ISO 9660 ;)) toch maar 8 directories diep gaan:/

Ik heb trouwens wel eens zo'n lijst gezien met de windows-FSen (volgens mij staat die hier zelfs in de FAQ van WOS :X) en voor NTFS waren zo'n beetje alle eigenschappen praktisch onbeperkt.
Hela dat vertelt Google mij ook. Maar ik loop stage bij een bedrijf dat CD/DVD-recording software maakt en ik test regelmatig ISO met 24 levels :?

• om3ega
Thanks Hoover. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) heeft Novell 6.x geen limites meer. Maar dit is wel een mooie om in het lijstje erbij te zetten.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Hoover schreef op 29 september 2004 @ 11:12:
Volgens mij draait novell nog steeds op NDS (Novell directory service/system)
Correct me if i'm wrong.

Dit heb ik kunnen vinden:

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10015121.htm

"Maximum Subdirectory Tree Depth. The default is 25. Set this to a higher number. Do not exceed 50. This number is just a general guideline. Exceeding this amount may cause problems with SMS-compliant backup systems being unable to back up files that deep. It may also cause you to run out of Directory Entries. "
Dit zijn de limieten van Novell TFS (Traditional File System). Tegenwoordig wordt NSS gebruikt en die heeft geen limieten. Tenminste, als je niet boven de 64-bit waardes uitkomt :-)

TFS werd (vooral) gebruikt t/m NetWare 5.1, vanaf NetWare 6 wordt eigenlijk alleen NSS gebruikt (op een paar uitzonderingen na). NSS was ook al beschikbaar voor NertWare 5.1 trouwens.

• om3ega
Hmm interresant , geen limieten .. Ik loop nog wel eens tegen problemen aan als mensen op hun notebookje of desktop een HTML file van het internet hebben opgeslagen met bijvoorbeeld chinese of russische karakters erin. Deze slikt novel niet altijd. Dus misschien geen limieten qua directorie diepte , maar wellicht wel beperkingen ;) .. ..

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

om3ega schreef op 29 september 2004 @ 15:06:
Hmm interresant , geen limieten .. Ik loop nog wel eens tegen problemen aan als mensen op hun notebookje of desktop een HTML file van het internet hebben opgeslagen met bijvoorbeeld chinese of russische karakters erin. Deze slikt novel niet altijd. Dus misschien geen limieten qua directorie diepte , maar wellicht wel beperkingen ;) .. ..
NSS zelf maakt gebruik van unicode, dus dat is geen limiet van NSS. De client kan (kon) inderdaad niet goed overweg met UTF8 characters. Het heeft ook te maken met de codepage waarmee de server is geinstalleerd. Unicode gebruikt geen codepages, maar de translation tussen server en client kan hierdoor fout gaan.
Pagina: 1