[VB] Optionbox opslaan in Acces database

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik moet als opdracht voor school een rapportsysteem schrijven in VB met daarachter een Acces database.
Ik heb de connectie gelegd en hij pakt de gegevens ook uit de tabellen.
Ik moet daarbij in VB een optionbutton maken, zo’n rondje wat je kan aanklikken.
Je kan daarbij dus kiezen goed/fout.
Echter, als je die aanvinkt dan moet hij die op de één of andere manier opslaan in de database.
Als je dus de gegevens opvraagt van de leerling dan moet hij laten zien welke keuze je gemaakt had, dus goed/fout.
Is er een of andere mogelijkheid dat je dit kan opslaan in een Acces database?
Alvast bedankt :) :*)

P.s: via de search kon ik niets vinden en via google ook niet :'(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je kunt toch opvragen welke van de 2 gechecked is? Zet die waarde in je DB.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Dido

heforshe

Boolean (true/false)? Zit gewoon in acces. (Er is zelfs een standaard visualisatie voor, maar dat is niet zo'n rodnje (radiobutton heet dat, en die gebruik je als je 1 van n dingen kiest) maar een checkbox, die aangevinkt of leeg is.

Wat betekent mijn avatar?

• ID-College
Ik ben nogal VB en acces noob dus vandaar :P
Ik zal nog eens ff kijken, heeft er misschien iemand iets kunnen vinden op google ofzo met de juiste keywords? :)

Verwijderd

Zoals Dido zei, in MS-Access is hier de checkbox voor. Als je een formulierwizard op je tabel loslaat, krijg je 'm vanzelf. Denk wel aan je veld definitie in de tabel: een boolean in databaseland heeft 3 mogelijke waarden ;) .

• ID-College
Ik heb het niet gevonden hoor :s
Ik heb in acces een keuzevakje gemaakt onder tabellen.
Dat werkt allemaal. Ik heb met de ADO data control de gegevens uit de tabellen gehaald. Maar hoe kan ik nou de gegevens in de tabel laten zien in een optionbutton in VB?
Hij moet dus kijken of er een vinkje staat in de rij in de tabel, staat die er dan moet hij het keuzerondje in VB aanzetten. Staat er geen vinkje in de rij in de tabel dan moet hij het keuzerondje laten voor wat het is.
Is dit mogelijk en zo ja hoe kan dat? Ik weet er wel wat vanaf maar ook weer niet alles. Dus als jullie zin hebben mogen jullie het wel goed uitleggen :) :*)
Heel erg bedankt alvast :)

offtopic:
Ben nou ff eten halen ;)

Verwijderd

Ik heb het ooit als volgt gedaan (geloof ik :P ):

ik heb een onzichtbare checkbox op het formulier gezet, gelinkt aan het bewuste databaseveld.
Bij het laden van het scherm, kijkt hij naar de value van de checkbox en past daar de optionbox op aan.

Bij een change in de optionbox, verander je vanuit je code gewoon de waarde van de onzichtbare checkbox.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 22:16 ]

Pagina: 1