Toon posts:

1 GB geheugen voor Powerbook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een pb te hale (waarschijnlijk 15" en dan 1,33 of 1,5 ghz)

Maar ik vind die 256 mb een beetje weinig.

Nu heb je van bijvoorbeeld kingston 1gb modules maar die zijn 360 euro (en de applestore is nog absurd duurder).

Wat is het slimste dan omdat ik nu op ebay zat te zoeke en "omni" geheugen vond 1 Gb pc2700 so-dimm voor maar 260 euro dat scheelt weer aardig.
Maar omdat ik ook verhalen hoorde dat je het beste gewoon topkwaliteit geheugen kan plaatsen in een apple is het dan niet slimmer om het maar op 1 gb te houde met dus 2x 512 mb van kingston voor 240 euro totaal?

De link naar dat 'omni" geheugen is:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1151&item=5126500458&rd=1

Wat is het slimste om te doen? :?

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zitten 2 ram banken in een powerbook, wat wij altijd adviseren is gewoon 2x 512 MB, (van Kingston (KTA-PBG4333/512) dat is vaak goedkoper dan 1x 1 GB. En mocht er 1 kapot gaan val je niet direct in een gat van geheugen.

Uiteindelijk moet je de beslissing zelf nemen, just my 2 cents ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bbrother op 28-09-2004 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
bbrother schreef op 28 september 2004 @ 14:37:
Er zitten 2 ram banken in een powerbook, wat wij altijd adviseren is gewoon 2x 512 MB, (van Kingston (KTA-PBG4333/512) dat is vaak goedkoper dan 1x 1 GB. En mocht er 1 kapot gaan val je niet direct in een gat van geheugen.

Uiteindelijk moet je de beslissing zelf nemen, just my 2 cents ;)
en die 256 dan maar gwoon bewaren.
Want 1,25 gb of 1 gb maakt niet veel verschil met gewoon basis werk want had het meer in me achterhoofd van heb ik daalk meer nodig dan kan er nog makkelijk 1 rammetje bij

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 14:42:
[...]

en die 256 dan maar gwoon bewaren.
Want 1,25 gb of 1 gb maakt niet veel verschil met gewoon basis werk want had het meer in me achterhoofd van heb ik daalk meer nodig dan kan er nog makkelijk 1 rammetje bij
Ik zou hem bewaren inderdaad, hij kan er zowiezo niet in want je hebt maar 2 bankjes.
Van 1 naar 1,25 is niet zo ontzettend erg te merken denk ik.

Verwijderd

Moeten beiden bankjes altijd gevuld zijn? Je kan op de applestore voor 107 euri meerprijs 1x512 MB SO-DIMM krijgen ipv 2x256. Wat voor SO-DIMMS levert apple er standaard bij? En kan je ook twee merken naast elkaar gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 12:37:
Moeten beiden bankjes altijd gevuld zijn? Je kan op de applestore voor 107 euri meerprijs 1x512 MB SO-DIMM krijgen ipv 2x256. Wat voor SO-DIMMS levert apple er standaard bij? En kan je ook twee merken naast elkaar gebruiken?
Het idee van SDRAM is dat het niet per paar geplaatst hoeft te worden, en of dat nou een apple is of een andere pc, dat maakt verder weinig uit.

En je kunt meerdere merken naast elkaar gebruiken, mits de chips ondersteund worden door je bookie.

Verwijderd

Die 1GB modules zijn absurd duur vergeleken met 2x 512MB.
Ik wilde er aanvankelijk ook eentje van 1GB inzetten maar de prijs weerhield me hiervan. De leverancier mailde me zelfs van 'man, zou je dat nu echt wel doen???' kun je nagaan.

Tegen de tijd dat 1GB ram te weinig is is mijn powerbook waarschijnlijk ook obsolete dus heb ik er maar gewoon 2x 512 ingezet.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

NU het toch over geheugen gaat. Ik heb nu een PB 15" met 512Mb geheugen, origineel van Apple. Ik zoou graag naar 1Gb geheugen willen. Kan ik bij de huidige bank ook 1 Kingston (KTA-PBG4333/512) dim prikken of moet ik wel 2 banken van hetzelfde merk er in prikken?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het moederbord dat erin zit overweg kan met de chips van je geheugen module dan kun je er gewoon zo'n module bijprikken.
Pagina: 1