Ik heb hier het volgende aan losse flodders, maar wel iets waar ik zelf niet uit kan komen (gebruik de search I know, maar ik weet niet waarop en ik moet ervaringen hebben):
Ik heb binnenkort een leuke laptop tegen een leuke prijs. Dit wordt een laptop om mee te werken (ook alle e-mail via Outlook), dus geen gekke dingen. Nu wil ik er het volgende mee:
Het moet met Windows, maar welke? Win 2000 of XP Pro?
- XP is gebruiksvriendelijker, maar 2000 lijkt mij stabieler. Daarnaast dat gezever met SP2.
- De laptop wordt standaard met een XP-installatie geleverd, geeft het moeilijkheden als ik er Win 2000 opzet?
Wat er nog verder meespeelt, is dat ik tussen heel veel verschillende netwerken zal moeten wisselen (school, thuis, werk, vriendin en nog wel een paar plaatsen). Ik moet vast, wireless en inbellen kunnen, verschillende domeinen en ip-adressen (of dhcp). En met een beetje pech zelfs een andere pc-naam.
- Is Xp of 2000 hier makkelijker in? Of allebei hetzelfde?
- Is er iets als een netwerkprofiel te kiezen om een van te voren vastgelegde configuratie te kiezen? (ik heb nog nul ervaring met netwerken en instellingen…). Of kan dit met een batch-bestand? (dan heb ik wel iets op te zoeken
).
Ik neig zelf naar de keuze van Windows 2000, maar liever dat ik voor de configuratie van de laptop er goed over heb nagedacht, dan dat ik er na uren prutsen achter kom…
Verder:
- Zijn er nog meer tips voor de configuratie van een laptop? (bijvoorbeeld beveiliging)
- Zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden?
Ik heb binnenkort een leuke laptop tegen een leuke prijs. Dit wordt een laptop om mee te werken (ook alle e-mail via Outlook), dus geen gekke dingen. Nu wil ik er het volgende mee:
Het moet met Windows, maar welke? Win 2000 of XP Pro?
- XP is gebruiksvriendelijker, maar 2000 lijkt mij stabieler. Daarnaast dat gezever met SP2.
- De laptop wordt standaard met een XP-installatie geleverd, geeft het moeilijkheden als ik er Win 2000 opzet?
Wat er nog verder meespeelt, is dat ik tussen heel veel verschillende netwerken zal moeten wisselen (school, thuis, werk, vriendin en nog wel een paar plaatsen). Ik moet vast, wireless en inbellen kunnen, verschillende domeinen en ip-adressen (of dhcp). En met een beetje pech zelfs een andere pc-naam.
- Is Xp of 2000 hier makkelijker in? Of allebei hetzelfde?
- Is er iets als een netwerkprofiel te kiezen om een van te voren vastgelegde configuratie te kiezen? (ik heb nog nul ervaring met netwerken en instellingen…). Of kan dit met een batch-bestand? (dan heb ik wel iets op te zoeken
Ik neig zelf naar de keuze van Windows 2000, maar liever dat ik voor de configuratie van de laptop er goed over heb nagedacht, dan dat ik er na uren prutsen achter kom…
Verder:
- Zijn er nog meer tips voor de configuratie van een laptop? (bijvoorbeeld beveiliging)
- Zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden?
offtopic:
Voor degenen die de spec’s willen
:
HP Compaq EVO 620C
- Centrino Pentium M, 1.5GHz CPU (Dothan),
- 512MB RAM
- 30GB HDD
- 15.1 inch TFT display, 1400 x 1050
- Int DVD
- MS WinXP Pro
- Weight 2.17kg
- Netwerkkaart
- Usb 2.0 cd brander
- Sound
- Accu in orde
- 3 maanden oud
- 12 maanden garantie
Voor totaal € 899,-
Ik vind het wel een redelijk…
Van ’t draadloze gebeuren is het niet zeker of het er bij zit, ik hoop het wel, maar waarschijnlijk moet ik dat nog los aanschaffen.
Voor degenen die de spec’s willen
HP Compaq EVO 620C
- Centrino Pentium M, 1.5GHz CPU (Dothan),
- 512MB RAM
- 30GB HDD
- 15.1 inch TFT display, 1400 x 1050
- Int DVD
- MS WinXP Pro
- Weight 2.17kg
- Netwerkkaart
- Usb 2.0 cd brander
- Sound
- Accu in orde
- 3 maanden oud
- 12 maanden garantie
Voor totaal € 899,-
Ik vind het wel een redelijk…
Van ’t draadloze gebeuren is het niet zeker of het er bij zit, ik hoop het wel, maar waarschijnlijk moet ik dat nog los aanschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 28-09-2004 13:35 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |