Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kast voor meerdere systemen op wieltjes

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik ben van plan om de 3 pc's die momenteel bij ons thuis staan (server, pc van m'n vrouw en mijn pc) in 1 zelf te maken kast. Het globale idee heb ik al, ben nu bezig met de details. Voor de invulling hiervan zou ik graag gebruik willen maken van de kennis van m'n mede-tweakers.

De kast wil ik maken van mdf, 8 mm, in de vorm van een kubus, iedere ribbe 80 cm lang. Acht mm lijkt me voldoende dik om een stabiele kast te maken, en zoveel gewicht komt er niet in - 1 desktop en 2 midi towers.
Om de kast verplaatsbaar te maken wil ik er 4 wieltjes onder maken, standaard plastic wieltjes die ook onder bureaustoelen zitten.
Aan 1 kant van de kubus wil ik een deur maken, 70 cm in het vierkant, om bij de inhoud van de kast te kunnen.
De binnenkant van de kast wil ik bekleden met geluidisolatiemateriaal. Welk materiaal ik hiervoor gebruik weet ik nog niet.

1 systeem maakt gebruik van waterkoeling met de radiator en ventilator bovenop de kast, de andere 2 systemen zijn lucht gekoeld. In de kast wil ik een aardige luchtstroom opwekken door aan 1 kant, onderin de zijde, 4 gaten te maken voor 12 cm ventilatoren (met roosters en stoffilters ervoor), bovenop aan de tegenovergestelde zijde wil ik 3 gaten maken met 2 12 cm ventilatoren voor de uitgaande luchtstroom. Het derde gat is voor de luchttoevoer voor de ventilator van de waterkoeling. Ik weet nog niet of ik de kast zodanig verhoogd plaats dat de ventilator direct in het gat steekt, of dat ik een luchtkoker ga maken die de lucht naar de ventilator leidt.
Aan de linkerkant van de kast wil ik nog 1 12 cm ventilator plaatsen om een luchtstroom aan de acherkant van de computers te realiseren.
In de voorkant (waar de 4 12 cm vents zitten) wil ik 4 5 1.2" sleuven maken met een bracket uit een oude kast erachter. Hier komen de optische schijven van 2 van de systemen in. Ook wil in aan de voorkant 2 aan/uit schakelaars maken (de server moet in principe continue aan blijven staan), 2 reset drukknoppen en 4 leds, 2 voor de aan/uit signalisatie en 2 voor de harddisk activiteit.
De optische schijven sluit ik aan met lange 80 pins IDE kabels, die gaan door de opening die de schijven achterlieten in de systeemkasten naar binnen.
Aan de voorkant van de kast komt nog een sleuf waarin ik de switch plaats, toch handig om te zien of er netwerkverkeer is :) .

Stroomvoorziening wil ik intern regelen, 2 stekkerblokken met spanningbeveiliging in de kast tegen de achterwand. Alle andere aansluitingen (PS2, USB, VGA, LPT, audio) wil ik in de achterwand regelen. Met behulp van verlengkabeltjes wil ik die aansluitingen mogelijk maken.

Wat plaatjes om mijn idee te visualiseren. Plaatjes zijn met paint gemaakt, niet het beste programma om mee te tekenen, maar het gaat om het idee.

3D plaatje van de kast. Voorkant met ventilatorgaten, optische sleuven, switch sleuf, LEDS en schakelaars

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v496/Nitroglycerine/kast3d.jpg

2D plaatje van de achterkant van de kast met de aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v496/Nitroglycerine/kastachter.jpg
1 LPT poort, 3 VGA, 6 PS2 (3 muis, 3 keyboard), 8 USB (4 voor ieder van de 2 midi towers).

Ik zit erover te denken om 2 USB aansluitingen van de achterkant naar de voorkant te verplaatsen, 1 per midi tower, dit om bijvoorbeeld een digitale camera makkelijker aan te kunnen sluiten.

De vragen waar ik momenteel nog mee zit zijn de volgende:
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verlengkabels aan de binnenkant van de kast goed vastzitten, en dat ze niet continue eruit vallen omdat ze los zitten?
- Welk materiaal bevelen jullie aan om de binnenkant van de kast mee te bekleden om aan geluidsisolatie te doen?
- Welke tips hebben jullie voor me om de ventilatoren van stroom te voorzien? Ik ben van plan om 7 ventilatoren te gaan gebruiken, waarschijnlijk hebben ze allemaal zo'n kleine stroomaansluiting. Ik zou ze op de voeding van 1 van de pc's aan kunnen sluiten, maar dan gaan die uit als die pc uit gaat (en als een andere dan nog aan staat....). Ik heb nog een paar oude voedingen liggen, maar volgens mij werken die alleen als je ze aansluit op een moederbord. Is dit te omzeilen?

Hier kon uw advertentie staan

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16

BLN

Ik denk dat je kwa fans beter naar binnenhuis fans kan kijken die op 240 lopen. Die heb je in grotere maten(23 cm, 30 cm) en dan heb je maar 2 fans nodig die ook minder lawaai maken.

Voor de verlengkabels zou ik zoeken naar van die schroefbare female brackets. Die schroef je dus van binnen, of van buiten tegen de binnenkant van je kast aan.

If it ain't broken, don't fix it

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
BiX schreef op 28 september 2004 @ 13:41:
Ik denk dat je kwa fans beter naar binnenhuis fans kan kijken die op 240 lopen. Die heb je in grotere maten(23 cm, 30 cm) en dan heb je maar 2 fans nodig die ook minder lawaai maken.
Volgens mij zijn er meerdere 12 cm ventilatoren op de markt die erg stil zijn. We hebben 2 tafelventilatoren in huis, en die zijn niet geruisloos.

Hier kon uw advertentie staan

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 21:40

TRG

Technotium99-m

Check deze test van een franse site :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39787/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39784/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39781/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39778/thumb.png

De PAPST 2FGL is ongeveer de beste die hier ook te verkrijgen is, hij kost 22 euro bij Atro.nl. Wel duur, maar je hoort hem dan ook echt niet op 5 volt (ik heb er zelf ook 4 aangeschaft, je hoort ze alleen van heel dichtbij, en met 4 man sterk hebben ze flow genoeg)

[ Voor 9% gewijzigd door TRG op 28-09-2004 15:24 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.