[html/css] bgproperties="fixed" oplossen in mozilla?

Pagina: 1
Acties:

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-04 21:59
Hallo,

Ik ben bezig met een website voor een friend, hij wil de site graag in een iframe laden. Wel ik heb dat dus gedaan. Nu zit ik alleen met een probleem. In de iframe moet een achtergrond. Ik weet dat bgproperties="fixed" niet werkt in Mozilla FireFox. Nu had ik dus op internet een oplossing gezocht (link) en dat was dat je de iframe doorzichtig moest maken en dan in de tabel waar die instond de achtergrond moest plaatsen. Dat heb ik gedaan, maar nu is in ie de achtergrond wit:

klik

in I.E.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakplaza.net/Willebeest%20New/images/Willebeest-IE-sm.jpg

in Mozilla
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakplaza.net/Willebeest%20New/images/Willebeest-Mozilla-sm.jpg

Het moet dus zo worden als in Mozilla.

css van index.html: click

css van het iframe: click

bvd

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Vogens mij draai je een paar dingen om: Je wilt het oplossen in IE en niet in Mozilla? Je kunt in IE de achtergrond gewoon op je Iframe zetten met negatieve x en y coordinaten. En gebruik dan ipv bgproperties="fixed" liever de css:
code:
1
background: url('bla.gif') fixed #000000 -100px -100px;

[ Voor 64% gewijzigd door André op 28-09-2004 13:20 ]

• MoietyMe
Ik wil het oplossen in IE ja. Het moet dus zo worden als dat het er nu in mozilla uitziet. Je meot dus die achtergrond kunnen zien, en die achtergrond moet stilstaan.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Good Fella schreef op 28 september 2004 @ 13:11:
Ik wil het oplossen in IE ja. Het moet dus zo worden als dat het er nu in mozilla uitziet. Je meot dus die achtergrond kunnen zien, en die achtergrond moet stilstaan.
dan pas die background toe op de body van de iframe...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• MoietyMe
faabman schreef op 28 september 2004 @ 13:28:
[...]

dan pas die background toe op de body van de iframe...
Dat werkt dus niet. Dat had ik eerst. Toen ging ik een oplossing zoeken. Hij werkt alleen niet.

• MoietyMe
Hmm heb het nu uiteindelijk toch opgelost. Gebruikte code:
code:
1
 allowtransparency="true" background-color="transparent"

deze heb ik in de <iframe ...> gezet.

Jullie iig wel bedankt :)
Pagina: 1