Toon posts:

Rare vraag (bestemming audiokanalen veranderen)

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nog weleens moeite heb om dingen te verwoorden ga ik toch heel erg mijn best doen het zit namelijk zo.

ik heb :
- breedbeeld tv met een stand alone dvdspeler eronder.
- Pc met: - Creativeinspire 5700 geluidsset
- Audigy platinum Ex geluidskaart

Nou heb ik doormiddel van een optische kabel (digitaal voor het behoud van 5.1 dus) mijn dvdspeler rechtstreeks met mijn Creative inspire 5700 verbonden dus deze kabel gaat niet eerst naar de computer (die optie is er wel)maar meteen achter in het kastje van de Creative Inpire. Geluid doet het allemaal hardstikke mooi. Maar nou komt mijn probleem.

De Tv+dvd staan op een heel andere plek in mijn kamer dan de Pc. Dus wat voor mijn Tv+Dvd de center is dat is voor mijn pc de linksachter. Volgen jullie me nog?
Overigens klopt de opstelling voor de pc dus de echte center staat onder mijn beeldscherm de rechtsvoor op zijn plek enzovoorts. De linksachter hangt precies boven mijn tv. Nou heb ik al gewoon wat stekkertjes ergens anders in gedrukt als ik een film ga kijken dus de stekker van linksachter in de uitgang van de center waardoor de stemmen gewoon van boven de tv komen. maar ga ik gamen of zet ik muziek op dan komen de stemmen dus weer van de tv vandaan die eigenlijk schuin achter mij staat.

Nou was mijn vraag hoe los ik dit op. Is er misschien 1 of andere software waarmee ik de kanalen van de computer kan veranderen zodat ik niet steeds die stekkers hoef te verwisselen. Dus een programma waarmee ik het geluid dat van de pc komt en voor de center is bedoeld dat ik dat naar de linksachter kan sturen. en het geluid wat voor mijn rechtsachter is bedoeld naar linksvoor bijvoorbeeld.

Mijn dank is hardstikke groot (nu al)

ps. Ik heb al gezocht maar kon er niks over vinden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoiets vroeg laatst ook al iemand ;) Je kunt van die switch boxjes voor speakers kopen, als je ze slim aansluit kun je het zo maken dat je idd speaker opstelling kunt "draaien"...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 28 september 2004 @ 12:52:
Zoiets vroeg laatst ook al iemand ;) Je kunt van die switch boxjes voor speakers kopen, als je ze slim aansluit kun je het zo maken dat je idd speaker opstelling kunt "draaien"...
Switch boxjes? dus andere boxen hmm dat was ik eigenlijk niet van plan deze zijn hardstikke goed en mooi vind ik zelf. En ik ben er ook niet echt financieel tot in staat

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, geen andere speakers, gewoon een doosje ertussen ;) die dingen kosten niet echt veel..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:01:
[...]

Switch boxjes? dus andere boxen hmm dat was ik eigenlijk niet van plan deze zijn hardstikke goed en mooi vind ik zelf. En ik ben er ook niet echt financieel tot in staat
Hij bedoelt schakelkastjes waar je de snoertjes op kan aansluiten. Geen nieuwe boxen.

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 28 september 2004 @ 13:02:
Nee, geen andere speakers, gewoon een doosje ertussen ;) die dingen kosten niet echt veel..
Ohzo :) en waarvind ik die ? Heb je btw dat topic misschien nog?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:01:
[...]

euh, ik denk niet dat ie andere speakers bedoelt, maar een switch boxje, waarop je je speakers aansluit :)

Edit: Spuit 14, refresh eens voordat je reageert Glacier :P

[ Voor 8% gewijzigd door Glacier op 28-09-2004 13:13 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Die dingen vind je gewoon bij de electronika boer om de hoek :P

Maar teken eerst even een schema uit, dan weet je wat je precies moet hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 28 september 2004 @ 13:14:
Die dingen vind je gewoon bij de electronika boer om de hoek :P

Maar teken eerst even een schema uit, dan weet je wat je precies moet hebben ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ruudslot/Pics/kamer.JPG

Dit is het schema van mijn kamer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:30:
[...]

[afbeelding]

Dit is het schema van mijn kamer
Dat bedoelt hij niet :P, hij wil weten wat je precies wil, en wat de situatie aan kabels is :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 28 september 2004 @ 13:34:
[...]

Dat bedoelt hij niet :P, hij wil weten wat je precies wil, en wat de situatie aan kabels is :)
Poeh moet zo weer naar school dus dat zal ik vanavond ff uitleggen

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Dat krijg je toch nooit mooi zodat je front/back l/r en center hebt voor je tv? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij is verandert.

De rode lijn zijn de kabels van de boxen. Natuurlijk voor elke box een aparte kabel.

De blauwe is de optische kabel

Pc speaker -----------------> Speaker voor home cinema

center -----------------> Deze hoeft niet aangesloten te worden

Linksachter -----------------> Center

Linksvoor -----------------> Rechtsvoor

Rechtsachter -----------------> Linksvoor

Rechtsvoor -----------------> Rechtsachter

Hoop dat dit een beetje duidelijk is. Links zie je de plaatsing van de box voor de pc. en rechts zoals ik ze voor de tv wil hebben.
Ik zeg de center niet aansluiten omdat dat ding dan een hels lawaai maakt. ik weet dat ik de opstelling nooit precies goed krijg maar ik heb zo enkele films gekeken en het geluid is zeer mooi vind ik zelf.

Ps. Precies onder de center zit een kastje waar de kabels dus bij elkaar komen en ik de volume etc. kan regelen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 20:25 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Ik heb zo'n onboard AC97 (ofzo) geluidskaartje gehad, en daar zar Xear3D bij, en daarmee kon ik de speaker opstelling software matig aanpassen! Raar maar waar, ik denk niet dat het je verder helpt, maar het _kan_ dus wel!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 28 september 2004 @ 20:27:
Ik heb zo'n onboard AC97 (ofzo) geluidskaartje gehad, en daar zar Xear3D bij, en daarmee kon ik de speaker opstelling software matig aanpassen! Raar maar waar, ik denk niet dat het je verder helpt, maar het _kan_ dus wel!
deze kan ik nergens vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou niemand die ff kan helpen want die kabeltjes verwisselen begint behoorlijk te vervelen :(
Pagina: 1