[Backup] Middelgroot bedrijf - Software? Inrichten?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Hier op dit bedrijf maakte we voorheen gebruik van een 80gb mobile maxtor disk om backups te maken. Dit is natuurlijk niet bepaald een goed systeem, voor elke dag maar 1 backup. Het is en blijft een harddisk... werktte niet.

Een maand geleden hebben we een tapestream drive aangeschaft, de HP StorageWorks Ultrium 215. Deze in combinatie met 5x 200GB tapes. Voor elke dag hebben we dus een backup tape van 200GB. We hebben voor deze tapes een brandkast aangeschaft zodat de backups veilig kunnen worden opgeborgen. Maar nu....

We zijn al een maand bezig met het proberen in te richten van de backup software, via de windows backup software en met het bijgeleverde TapeWare 7.00. Nu werkt alles wel een beetje maar TapeWare bijv zit niet echt heel erg logisch in elkaar. Er zijn nog veel complicaties, de software werkt onhandig. Een echt goed overzicht van alles is er niet. Het is het allemaal gewoon net niet.

We zijn dus hopeloos opzoek naar een goede oplossing voor het backupen van de system files en alle service backups van bijv SQL, Exchange, @VO, de AD enz...

Wat wordt er zon beetje gebruikt in het bedrijfsleven, welke software is het meest geschikt voor deze omgeving, ik ben bezig mer research op internet maar er zijn zoveel verschillende meningen en mensen die allemaal weer wat anders zeggen.

Alle feedback is welkom op dit onderwerp.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

op mijn werk krijg je een pc (laptop) met een "standaard" installatie. Alle user specifieke bestanden worden met een programma Second Copy naar een netwerkdrive gecopieerd.

werkt wel prima volgens mij.. ik kan zo iedere 5 min al mijn mail, instellingen en documenten laten saven zonder al teveel lag.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56
Veritas hoor ik heel vaak

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn