Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Case spuiten] Extra vraagje bij de FAQ

Pagina: 1
Acties:

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:54
Hallo,

Ik heb ondertussen de FAQ al wel doorgenomen maar had toch nog een extra vraagje bij het spuiten van je case.

Normaal koop ik binnenkort een Chieftec BX case (http://www.chieftec.com/products/Workcolor/BX01.htm). Nu zou ik graag hebben dat die case het uiterlijk krijgt van mijn auto (groen metallic).

Misschien maak ik een cut-out en/of blowholes (gewoon het "roostertje" uitsnijden waar de fans zitten), maar ik weet het nog niet.

Nu vraag ik me dus af hoe je dat best kan spuiten? Kan je niet gewoon zo een spuitbus gaan halen en dat Metallic spuiten?
Of moet je dat ook eerst gaan schuren, primer aanbrengen, dan spuiten? met ? , en dan nog een soort van lak aanbrengen (zoals in de FAQ).
Hoe krijg je best dat "auto-metallic-effect"?

Tnx,

Firecracker :D

[ Voor 3% gewijzigd door FirecrackerBE op 28-09-2004 12:20 ]

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 23:28

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het lijkt me wijs om de case eerst minimaat te ontvetten en als het kan te schuren. (en dan natuurlijk primer, lak en balnke lak) Volgens mij krijg je dan het beste resultaat.

Ik weet wel dat het "metallic-effect" niet mee zal vallen, ik heb dat eens geprobeerd met een compressor en dat is me ZWAAR tegengevallen.

Powered By C8H10N4O2

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:54
Zou mijn garagist dat niet kunnen doen voor een prijsje? Want ik wil het wel echt deftig hebben en heb zelf nog nooit ofte nimmer iets gespoten.
Iemand daar ervaring mee?

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Je kan het bij een spuiterij laten doen maar reken gouw 100 euro alst nie meer is. Het resultaat zal er dan zeker zijn die mensen weten hoe ze het materiaal moeten bewerken.

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ik heb mijn kast ook bij mijn garagist laten doen :)
Aopen full tower hq 08: 25 € (in metallic blauw)
Dus ik zou zeggen, ga eens vragen, vaak is het zo dat ze het materiaal van de zaak kunnen gebruiken na de uren.

[ Voor 5% gewijzigd door Denhomer op 28-09-2004 16:15 ]

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
eerst je case schuren, daarna ontvetten en stofvrij maken.
Primen hoeft niet zolang je op je vorige laag lak blijft. Indien je tot op het staat schuurt raad ik je aan te primen.
Dan spuit je volgens de faq kruislings2 a 3 lagen lak tot je een egaal effect hebt. Na de lak ge je je kast "aflakken". Gewoon blanke lak 2 dunne laagjes.
Zo heb ik het gedaan met een gemodde target kast. Staat nu al meer dan ee jaar zo. Er is nog altijd niks aan mn lak te zien behalve de krassen die ik zelf veroorzaakt heb.
Succes met je spuitwerk.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

wat is de vraag die niet in de faq en/of search staat :?

nofi hoor :X
Pagina: 1