Problemen met het maken een DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:32
Hey,

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar dit forumdeel leek mij het meest logisch...

Al een tijdje probeer ik een DVD te maken. Ik heb namelijk 4 aflevering over het heelal van ieder 50 minuten. Het zijn DivX bestanden van ieder zo'n 600 mb.

Allereerst probeerde ik het met WinDVD Creator 2.0 . Daarmee had ik vanalles gemaakt en het leek goed te gaan. Het werd uiteindelijk 5 gig groot, dus moest ik het even wat comprimeren om het o een DVD5 te krijgen.

Toen ik dat wilde gaan doen probeerde ik het met DVD2one en DVD shrinker, beide gaven aan dat er een fout zat in het opgebouwde bestand. VOB 6 mistte ofzo. Nou nog een keer geprobeerd die DVD te maken met WinDVD Creator 2.0 en die liep op het laatst vast, erg lekker om dat te zien na 8 a 9 uur wachten.

Goed, toen een ander programma gepakt, Nerovision moest het toen maar worden. Daarmee kon ik helaas niet een eerste menu maken en dan een tweede, maargoed. Hiertegenover stond wel dat ik bewegende knoppen kon maken, met stukjes film dus. Ik had als achtergrond een stuk film van een reis door het zonnestelsel daarbij een MP3 (Chicane - Overture).

Na 9 uur wachten was het weer klaar. Alles leek goed te werken, op het MP3tje na. Daar hoorde ik namelijk niks van. Als ik het ook in wil voegen bij Nerovision, kun je wel een MP3 uitzoeken, erop klikken, het afspelen, maar verder kan er echt 0,0 mee. Volgens mij moet je nog ergens op drukken ofzo, maar ik kan dat dus nergens vinden en heb al van alles nagezocht. (iedereen kan dit trouwens proberen, Nerovision zit standaard bij de nieuwere versies van Nero)

Iemand een idee?

Of misschien een idee om deze muziek naderhand toe te voegen? Door het menu uit elkaar te halen ofzo met een programma? Volgens mij moet er wel iets zijn dat werkt... Of anders tips voor een DVD create programma dat GOED werkt... Heb al van alles geprobeerd, de DivX files heb ik ook al los omgezet naar mpeg2 files (van ieder 1 gig).

Alvast bedankt!

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Ik denk dat het beter is om die files al met de juiste bitrate te encoden. Bijvoorkeur zou je twee afleveringen op 1 DVD kunnen plaatsen. Met die vier delen van elk 1 GB kom ik op 3.3Mbit/s wat aan de lage kant is. Goed beeld op zulke lage bitrates haal je alleen maar met Hi-end encoders zoals Bitpack(€150.000) Ik denk dat je beter een programma kunt kopen zoals Canopus Pro Coder, die slikt werkelijk elk formaat, en ouput elk gewenst formaat, in Canopus moet je het vinkje 'DVD compatibillity' niet vergeten, en closed GOP op de eerste GOP, en GOP lengte niet groter maken dan 15. Beter is 13, deze GOP lengte is haast standaard. Deze files in je DVD authoring programma's verwerken met eventueel een menuutje. En dan branden met Nero. Zo zou het moeten werken, en ik kan het weten, want ik heb net de Borsato Kuip concert 2005, en Sportpaleis Antwerpen ge-authored B)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

m'n vader weet dit ongetwijfelt, mocht je vanavond geen antwoord hebben, zal ik het even navragen :)

• Sjoerd001
Bedankt voor beide replies, Features, als je het even wilt vragen, graag...

Vaughn (iemand uit mn klas heette ook zo trouwens, Steven Vaughn, familielid?) Opzich ben ik tevreden met de kwaliteit, het is toch een informatief iets met veelal geanimeerde beelden en interviews. Hoogstaande kwaliteit hoeft het dan van mij niet te zijn. Trouwens, je kan toch niet kwaliteit 'maken'? Want het zijn nu dus DivX bestanden van 600mb, ze spelen op een formaat van 704 bij 576, je kan nu toch niet het beeld zodanig vergroten dat de kwaliteit toch nog goed blijft bij een groter formaat?

Maargoed, als een concreet antwoord uitblijft, kan ik wel proberen dat DVD menu los te maken en dan die DivX files te converten naar VOB bestandjes. En het zo te mounten, al zou dat nog wel ff lastig worden, aangezien mn ervaring met movie editting niet groot is... :)

Verwijderd

Volgens hem ligt het probleem bij de shrinkers, die programma's maken het zowieso al moeilijk dan het hoeft te zijn.

De oplossing zou eigenlijk erg simpel zijn en al de hoognodige <DUH> reacties laten verschijnen, maar waarom niet 2 DVD'tjes?

Overigens verschijnt in 2010 de ideale oplossing voor je probleem ;) nieuws: Optische techniek biedt uitzicht op terabyte-dvd's

• Sjoerd001
Even voor de duidelijkheid; het DVD probleem is dus dat ik geen geluid krijg wanneer ik een menu maak met Nerovision...

Mijn vraag is dan eigenlijk vooral, is het een van jullie wel gelukt met Nerovision geluid erbij te krijgen, zo ja, hoe werkt dat dan, want ik kan alleen een MP3 selecteren.

Hiernaast vroeg ik mij af of er misschien een handiger programma was voor het createn van een DVD, of een programma waarmee ik naderhand alsnog dat MP3tje in het menu kon verwerken.

• Sjoerd001
Valt me erg tegen, de reacties aangaande het authoren van een DVD.

Na wat meer onderzoek ben ik gestuit op een programma DVDlab Pro. Als je goede sources aanlevert kun je hier echt veel mee. Hiernaast heb ik alles ge encode met het hier aangeraadde programma; Canopus Pro Coder (thnx voor de tip). De .wav audiostream zet ik met BeSweet om naar een .ac3 formaat.

Misschien is het verstandiger qua kwaliteit om het op 2 dvd's te zetten, maar toch houdt ik het eigenwijs op 1.
Pagina: 1