Nieuwe chello modem.... kan geen nieuwe IP krijgen

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Mijn ouders hebben gisteren een nieuwe chello modem gekregen. Waarom dat, zou je zeggen, want die oude com21 werkt al jaren perfect, maar ok.

Het gekke was dat opeens zondag het internet eruit lag. Rechts onderin stond een soort van lichtblauw icoontje dat weergaf dat hij geen IP kon krijgen en er dus geen internet was. Ik dacht, naja, dat zal wel komen doordat ze bij chello deze com21 modem al te snel hebben afgesloten ofzo.

Gisteren kwam dus die nieuwe modem, maar het probleem is gebleven. Nog steeds kan hij geen ip krijgen en dus geen internet. Mijn vader heeft een half uur met chello zitten bellen en die wisten het ook niet.

Zijn hier nog mensen die het snappen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Heb je alle software van de com21 verwijderd ?

[ Voor 3% gewijzigd door FastBunny op 28-09-2004 12:22 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Rudy_V schreef op 28 september 2004 @ 12:18:
Mijn ouders hebben gisteren een nieuwe chello modem gekregen. Waarom dat, zou je zeggen, want die oude com21 werkt al jaren perfect, maar ok.
Gokje: die Com21 ondersteunt de nieuwere standaarden niet, en daarmee wordt volgens mij ook je datalimiet niet in de gaten gehouden :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren ook nieuwe modem mogen ontvangen, 's avonds nog bij een kennis eentje gedaan.

Zelf direct de linsys er weer op gezet (na lokale aanmelding), deze werkte 's middags binnen 5 minuten inclusief het clonen..

Motorola 5100 bij de kennis was 's middags in de router (draytek) gehangen, hierdoor lag klaarblijkelijk de DHCP server van de modem plat.

Gisterenavond gebeld met Chello dat ik geen IP toegewezen kreeg van de DHCP server van het Motorola modem, deze het MAC adres gegeven. De medewerker komt met ik zie het al, netwerkkaart moet worden aangemeld, medewerker zet switch om (heb ineens een IP) en hij kan aangemeld worden.

Men vroeg ook naar het bestaan van een router op de verbinding als afsluitende vraag: 'nee, natuurlijk niet..'

Chello heeft toch weer bevestigd hiermee, dat men eea controleert en gebruikers benadeeld.

Dus gooi een router er tussen uit, meld je aan via een lokale pc, als dat niet werkt laat je DHCP op je modem activeren door je MAC adres door te geven bij de helpdesk (wel proficiat, bijna geen wachttijd!!!) en clone later je IP adres van je netwerkkaart (ipconfig /all) naar de router.

COM21: heeft geen sw

ennuh na configuratie lokale pc bij http://provisioning.upc.nl aanmelden dan heb je gewoon weer verkeer, daarna dat clone verhaal!

Motorola modem heeft een paar extra functionaliteiten, zoals traffic-shaper enzo! :z

[ Voor 16% gewijzigd door dr.nld op 28-09-2004 12:34 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 18:25
Nou, mijn vader belt net dat hij het met CHELLO QUICKFIX (ik dacht dat dat een zinloze shittool was, maar ok) voor elkaar heeft gekregen, dus ik ben blij. Anders had ik er helemaal heen gemoeten.

Dus dit probleem is opgelost.... HOERA!

[ Voor 10% gewijzigd door M_V op 28-09-2004 12:31 ]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17
FastBunny schreef op 28 september 2004 @ 12:21:
Heb je alle software van de com21 verwijderd ?
Software verwijderd van een COM21??????? Hiervoor wordt helemaal niets geïnstalleerd.......Dit is een gewoon ethernet modem, net zoals de vervanger.

@TS: Ik heb meer berichten hierover gelezen op www.chelloo.com. Het schijnt dat je nog het één en ander moet doen alvorens dat ding werkt.....
Pagina: 1