U.S.Robotics router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
ik heb sinds 2 dagen problemen met mijn router.
De problemen zijn gegonnen bij @HOME er schenen problemen te zijn waardoor ik niet meer het net op kon. deze problemen zijn opgelost, maar nu kan ik alleen nog maar direct het net op dus niet meer met een router tussen de pc en modem.

ik heb een US RObotics 4 port broadband router model 8000 A

normaal heb ik er 2 pc's tussen
een met win '98 en een met win XP

ook kan ik niet meer inloggen op de router via het ip.
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderd

Al een harde reset geprobeerd? Vaak helpt dit heel goed, vooral als je je router niet meer in kunt komen via het IP-adres.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 12:19 . Reden: typo ]

• msterren
jep heb ik ook al geprobeerd maar nadat ik dat geprobeerd heb kom ik juist niet meer in de router, ook niet met het het ip van de fabrieksinstellingen 8)7

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:22
Ik heb wel een klein vermoeden. Je voeding van je US Robotics is kapot. Bij ons op het werk hebben we er al een kleine 15 vervangen. Van hetzelfde model als jij hebt. Zoek een andere voeding en ik denk dat hij het weer gaat doen.

Verwijderd

Dan heb je ook geen goede reset gedaan of je hebt geen goede verbinding met de router. Normaliter moet je dan in de router kunnen komen met het standaard fabrieks-ipadres.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 13:52

NEK

Ik heb ook deze router. Het vreemde was, na de upgrade na versie 2.7 viel mijn internetverbinding en netwerk elk uur plat!

Heb je de router geupgrade naar versie 2.7? Zo ja, dan raad ik je aan om deze te downgraden naar versie 2.5.

Anders raad je ik aan om de router direct te koppelen aan je computer, dus 1 op 1.

• msterren
ik heb hem helmaal niet geupgrade

dat met die voeding heb ik idd al eens eerder mee gemaakt.
maar ik denk niet dat dat het probleem is deze keer.
reset is goed uitgevoerd,

nog andere opties?

Verwijderd

Garantie misschien :?

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:22
Probeer met telnet nog een keer de firmware te flashen. Wellicht dat er tijdens het resetten naar default iets fout is gegaan?

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 13:52

NEK

bassio schreef op 28 september 2004 @ 13:32:
Probeer met telnet nog een keer de firmware te flashen. Wellicht dat er tijdens het resetten naar default iets fout is gegaan?
Deze mogelijk is er volgens mij niet.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:48
Probeer het kabelmodem eens te resetten en dan de router er weer aan.

Verwijderd

Deze router heb ik ook gehad. Na een tijdje valt ie gewoon uit en dan stopt ie er ff mee. Na een tijdje weer connecten en je hebt weer verbinding. Helaas komt het ook regelmatig voor dat ie nadat ie wegvalt gewoon weigert verbinding te maken. Ik heb 3x (!!!) een nieuwe router gehad van USR maar de laatste is recentelijk ook weer gesneuveld en dit keer buiten de garantie. Tja, volgens mij is het een fout in het ontwerp dan wel een fabricage fout. Veel suc6!

Verwijderd

msterren schreef op 28 september 2004 @ 12:42:
..
reset is goed uitgevoerd,
..
hoe weet je dat? krijg je nog wel een ip dan? (met release refresh)
Pagina: 1