Toon posts:

[Laptop] accu laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Micropoint (Compal) laptop waar ik sinds een paar dagen de accu niet van kan laden. Ook werkt de laptop niet rechtstreeks op netstroom. Als ik de adapter aansluit op de laptop dan gaan er heel kort 2 lampjes oranje branden. Het Powerlampje en het Accu-lampje. Met de Accu is niks mis want die deed het gewoon totdat de accu op raakte. Ik kon m niet meer opladen met de adapter. Ik hoor ook als ik de adapter aansluit een zacht zoemend geluid.
Ik denk dat er ergens iets kapot is in het voedings-circuit, maar kent iemand dit probleem en hoe ik dit eventueel zelf kan oplossen of waar ik de laptop kan repareren? Micropoint is failliet dus daar kan ik alvast niet terecht. Is dit een bekend probleem?
Hoe krijg ik mn laptop weer werkend of tijdelijk even werkend want er staan een paar belangrijke documenten op die ik nodig heb.
Ik heb op GoT en op Google geen oplossing kunnen vinden en ik vind er sowieso heel weinig over, komt dus niet zo vaak voor lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Beste X. Brasko,

Dit ligt waarschijnlijk aan het moederbord en dat zal een dure reparatie
worden. De kosten hiervoor bedragen zo'n 400 euro. De reden dat het hele
moederbord vervangen moet worden is dat het powermanagement op het
moederbord zit.

Met vriendelijke groet,
Jewel International
boehoehoefuckinghoe
iemand interesse in een laptop met dit defect?

Verwijderd

garantie?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:12
disk eruit schroeven voor de data iig. Heb je de accu er al uit gelaten en dan op netspanning proberen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluk dat iemand van GOT (dank je wel) bij me in de buurt woont en dezelfde laptop heeft. Met zijn adapter werkt mn laptop weer wel en de accu laadt ook gewoon op. Ik zal dus een nieuwe adapter moeten kopen. Weet iemand waar dat heel voordelig kan toevallig?
Ik zag wel ergens ooit een 5 in 1 adapter bij de Vobis geloof ik, zijn die aan te raden?

En als een bedrijf failliet is vervalt de garantie ook. :( Al zat er op de adapter maar 6 maanden garantie.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je kan toch gewoon bij conrad een lader bestellen? Of bij je lokale radio-shack, zeg maar?
Kijk hier eens: http://elektronica.pagina.nl/

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik al het kijken inderdaad. Maar ik hoopte op een leuke geldbesparende tip ofzo :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:12
ik hang aan mijn lap vaak gewoon een (zeer goed gestabiliseerde) voeding, als de adapter nog op m'n werk ligt. En ook andere merken doen het vaak erg goed. Let dus vooral op voltage en maximum stroom, en koop ergens een oud 2e handsje. Maak daar indien nodig een ander stekkertje aan, en klaar! (wel even meten natuurlijk....want...meten is weten!)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1