Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xbox] maak mijn xbox tot een LAN-Party / LAN-terminal

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
Okeej, ik loop al een tijdje rond met een idee om van mijn oude- bijna stukke xbox een LAN-terminal te maken, waarmee ik dus eventueel naar LAN-Parties kan en thuis d.m.v mijn netwerkje kan browsen/bezigen op internet.

Een mondje vol dus.

Daar heb ik dus een aantal dingen voor nodig:
1. Keyboard
2. muis
3. Nieuw OS
4. Monitor
5. Connectoren
6. Schema's?

De eerste drie zijn denk ik geen probleem.

Een keyboardje gaat wel lukken, een muis ook wel en als OS Zat ik te denken aan een OS als Mandrake 10, lekker makkelijk in install etc.
Als monitor zat ik te denken aan een oude 800x600 tft die ik nog heb liggen en als het echt niet anders kan gewoon de TV-link of een monitor.

(Misschien is het een idee om een oude laptop te gebruiken voor de input en de output en de verder hardware van de xbox?)

Het enige punt waar ik een beetje moeite mee heb zijn dus de laatste twee punten, welke connectoren moet ik gebruiken, welke schema's heb ik nodig, en waar kan ik eraan komen?

Ben al tijdens mijn werkzaamheden bezig met zoeken, maar kom helaas niet echt ver.

Wie heeft er zin om mij te helpen met dit idee???

...:::everybeat.nl

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
www.xbox-scene.com

staan ook schema op voor usb en dergelijke

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
Bware81 schreef op 28 september 2004 @ 12:35:
www.xbox-scene.com

staan ook schema op voor usb en dergelijke
Ik was er in mijn haast ook al doorheen gebrowsed.. had alleen niet zoveel gevonden.. misschien dat ik ergens overheen heb zitten lezen?

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Ik snap eigenlijk niet wat je wilt?
Wil je de Xbox aan gaan sluiten op een TFT en op een toetsenbord en een muis? Of wil je in de Xbox kast een gewone pc gaan modden?

Er zijn op internet schema's te vinden hoe je een VGA monitor op de XBox aansluit, dus dat schema zul je dan moeten nemen om je TFT op aan te sluiten (doormiddel van VGA aansluiting). En op Xbox-Scene staan idd schema's voor USB TB/muis.

Succes,
Atmoz

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
atmoz schreef op 28 september 2004 @ 14:50:
Ik snap eigenlijk niet wat je wilt?
Wil je de Xbox aan gaan sluiten op een TFT en op een toetsenbord en een muis? Of wil je in de Xbox kast een gewone pc gaan modden?

Er zijn op internet schema's te vinden hoe je een VGA monitor op de XBox aansluit, dus dat schema zul je dan moeten nemen om je TFT op aan te sluiten (doormiddel van VGA aansluiting). En op Xbox-Scene staan idd schema's voor USB TB/muis.

Succes,
Atmoz
Het liefste wil ik dus die tft en dat toetsenbord gebruiken om aan te sluiten op de xbox... en vervolgens wil ik de xbox met Mandrake 10 uitrusten om er een werkend pc-tje van te maken....

Maarrrrrrrr... het hoeft niet persé met die tft en laptop toetsenbord.

;)

Verwijderd

Is gedaan, maar je gaat een hele trage pc hebben :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:58:
Is gedaan, maar je gaat een hele trage pc hebben :(
Om precies te zijn: een celeron 433 met 64mb intern geheugen. (dacht ik toch..)

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 22:17
733 dacht ik..

Verwijderd

OP www.xbox-linux.org staat een hele zooi over linux op de xbox en heel veel schema's over vga aansluiting en zooi.

• frickY
  • Laatst online: 15:02
Je wilt dus wel de XBOX hardware blijven gebruiken?

Is deze niet speciaal geselecteerd op zn prestaties wat gaming betreft, en dus totaal niet handig voor workstation doeleinden?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
frickY schreef op 28 september 2004 @ 19:16:
Je wilt dus wel de XBOX hardware blijven gebruiken?

Is deze niet speciaal geselecteerd op zn prestaties wat gaming betreft, en dus totaal niet handig voor workstation doeleinden?
Ik will idd gebruik gaan maken van de hardware en hiermee kijken hoever ik kom... ;)

Ennuh @Lord Niels
Zat laatst idd ff op http://www.xbox-linux.org te scan-readen.... moet misschien maar ff wat meer verdiepen om iig muis en keyboard te connecten, vervolgens Mandrake 10 erop ketsen ofzo. >:)

Thanks, ik zal ff wat meer huiswerk gaan doen... iemand nog verder leuke ideeën om er dan nog wat spectaculairs mee te doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Ome_Les op 29-09-2004 08:53 . Reden: credits are due! ;) ]

• Atmoz
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Ja:

Afstandsbediening erop maken, LCD erin bouwen, meerdere HD's erin gooien.
Groene Jewel vervangen door andere of LED's/CCFL erachter monteren. LED's in de controller poorten. Het ding verven/spuiten. HD VU meter erop bouwen, etc etc

8)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

http://www.x2vga.com/

kun je een kant en klare vga kabel kopen voor op xbox

controllerpoorten zijn verder gewoon usb, alleen de stekker heeft een andere vorm, dus kwestie van een xbox-controller verlengkabel kopen en een usb-verlengkabel en dan de matchende kleurtjes aanelkaar knopen zegmaar (gele draadje van de xboxcontrollerverlengkabel gewoon overslaan)

netwerk kun je standaard al aansluiten, dus als je extra hardware wil aansluiten moet dat echt via usb, oftewel zoiezo gewoon usb muis en keyboard kopen en dat gaat gewoon werken (i can tell)

www.nintendocasemods.com

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Topicstarter
Klinkt wel heel gaaf jah! :D

Maar eens ff kijken. :)

Iemand nog een leuke aanrader voor een Unix/linux distro voor mijn oude xboxje...?

Ik zat kwa CaseMod te denken om misschien wel een Borg Cube bouwen???

;)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Ome_Les:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Bron: [FAQ]GoT FAQ[/FAQ]
Bedenk eerst eens wat je wilt/kan. Met google is echt van alles te vinden over het modden van x-boxen. Heb je vervolgens nog vragen waar je _echt_ geen antwoord op kan vinden kun je het hier vragen. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.