Toon posts:

[WinXP Pro] Profielen back-uppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We gaan 2 servers vervangen. Nu loggen er Windows XP Pro werkstations op in, met roaming (zwervende) profielen. Als er een server is vervangen, zijn de profielen dus weg. Hoe kunnen we het beste de profielen back-uppen, om deze nadat de nieuwe server is geplaatst, weer terug te plaatsen zoals het eerst was? Zoja is er een tool voor? Verder heb ik de search en google geraadpleegd. Tevens als Microsoft Knowledge Base, wat op niets uitkwam voor mij.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Één server tegelijk vervangen en door middel van DFS de profielen op meerdere servers plaatsen zorgt ervoor dat je in het geheel niks hoeft te backuppen :).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar mijn starterpost was niet correct geformuleerd. We gaan een primairy-domain controller vervangen, waarop de profielen staan. De bedoeling is dat we de profielen (misschien lokaal) opslaan, en de nieuwe server plaatsen, en dan de profielen daarop terug zetten. Maar hoe slaan we de profielen op, of maken we er een back-up van? (liefst met een tool ofzo)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Roaming profielen op een fileserver kan je zonder problemen backuppen en restoren met standaard Windows backup software (zolang je de rechten en sharenames maar hetzelfde houdt) - je hoeft hier niets speciaals voor te doen aangezien je al een backup hebt van je Primary Domain Controller die je gaat vervangen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Good old NTBackup does the trick.
Wel restoren met Security om de user SIDs aan hun eigen profielen gekoppeld te houden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuus, ik ben er vergeten bij te zeggen dat het een Gentoo Linux server is, waarop de meest up-to-date versie van Samba draait.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dan denk ik dat je hier beter uit de voeten kunt: Non-Windows Operating Systems

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1