Dit fijne setje van Trust,is dat wat, of heb je hier echt helemaal niets aan, en is dit hetzelfde als een normaal netwerk???
Het zijn gewoon twee netwerk kaartjes als ieder netwerk kaartje, er zit alleen een crosslink kabel bij, bij gebruik van een hub heb je die niet nodig.
Voor de rest werkt het prima en is geen verkeert spul.
Zeker om mee te beginnen is het prima, als je later wilt gaan uitbreiden, dan heb je een hub nodig en andere kabels.
Als je meer dan twee pc's wilt gaan gebruiken, kan je beter verder kijken en direct een hubje aanschaffen.
Voor de rest werkt het prima en is geen verkeert spul.
Zeker om mee te beginnen is het prima, als je later wilt gaan uitbreiden, dan heb je een hub nodig en andere kabels.
Als je meer dan twee pc's wilt gaan gebruiken, kan je beter verder kijken en direct een hubje aanschaffen.
The Ghost
Verwijderd
2 netwerkkaartjes kosten je 20 piek per stuk
+ 1 utp kabel die kost je een tientje
is 50 piek
scheelt je de helft.
Als je van plan bent een netwerkkaartje te kopen.
Zorg dat het een Ne2000 compatible kaartje is.
Vraag of je even mag kijken naar de chipset die erop zit.
Is het een realtek 8029, dan zou ik hem nemen. Die zijn echt Ne2000 compatible en windows en linux pakken ze meteen.
Die trust kaartjes zijn btw Winbond of realtek kaartjes.
Dus over het algemeen prima.
Maar ik denk dat als je het los koopt je wel goedkoper uit bent.
+ 1 utp kabel die kost je een tientje
is 50 piek
scheelt je de helft.
Als je van plan bent een netwerkkaartje te kopen.
Zorg dat het een Ne2000 compatible kaartje is.
Vraag of je even mag kijken naar de chipset die erop zit.
Is het een realtek 8029, dan zou ik hem nemen. Die zijn echt Ne2000 compatible en windows en linux pakken ze meteen.
Die trust kaartjes zijn btw Winbond of realtek kaartjes.
Dus over het algemeen prima.
Maar ik denk dat als je het los koopt je wel goedkoper uit bent.
Op 1 van de kaarten zit een 5-poorts HUB ingebouwd, dus waarschijnlijk is het geen crosslink kabel die er bij zit...
Als je die versie hebt, dan zit er idd geen cross kabel bij, en kan je nog redelijk uitbreiden.
Is geen verkeerd spul (nogmaals) ik ben er ook ooit mee begonnen, is nu iets groter geworden.
Is geen verkeerd spul (nogmaals) ik ben er ook ooit mee begonnen, is nu iets groter geworden.
The Ghost
Nog even een stomme vraag misschien, maar kan je met dit setje ook op twee comps internetten, zo ja hoe??
BTW dit word mijn eerste netwerk 'project' maar dat was al duidelijk denk ik!
BTW dit word mijn eerste netwerk 'project' maar dat was al duidelijk denk ik!
Het is zeker wel aan te raden om het kaartje met de ingebouwde HUB in de snelste comp. te stoppen???
Als je het hub kaartje in de pc zet die de verbinding naar i-net heeft, dan kan je idd met progjes als sysgate en winroute op beide pc's i-netten.
Valt allemaal wel mee hoe je dat instaleerd, vooral goed lezen wat er staat.
Suc6
Valt allemaal wel mee hoe je dat instaleerd, vooral goed lezen wat er staat.
Suc6
The Ghost
Dus het is het slimste om het HUBkaartje en de modem allebei in de snelste comp te stoppen? en als je het HUBkaartje en de modem in verschillende comps stop kan je niet tegelijk i-netten???
De hubkaart moet smane met de modem in de server. Als dat ook je snelste pc is, dan zij dat zo. Persoonlijk prop ik dan alles liever in de langzaamste: die server hoeft alleen maar internetsharing en hub te draaien. En is dan fileserver.
Pagina: 1