[XML] Protos en Mavim output

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:37

Gabberhead

Pluizig en blauw

Topicstarter
Even een lastige vraag (voor mij dan).

Voor mijn opdrachtgever ben ik aan het uitzoeken of het mogelijk is om de output van Protos en Mavim in te lezen in onze eigen applicatie. Dit om het makkelijker te maken voor onze klanten (gemeentes) die deze programma's gebruiken om hun gegenereerde workflows weer te gaan geven.

Althans, dat is de theorie. Hiervoor moet ik eerst weten of het echt mogelijk is om vanuit Protos en Mavim XML bestanden te exporteren. Helaas heb ik alleen de mogelijkheid om hier een demo-versie van Protos Classic te testen, waar deze functionaliteit zeker niet in zit, waarschijnlijk is Protos Enterprise nodig. Een mogelijkheid om iets te testen bij een van onze klanten is er de komende dagen niet en dit is iets wat eigenlijk op korte termijn uitgezocht moet worden. Ik ben zelfs al uit pure wanhoop (nahja) de diverse P2P netwerken opgegaan om dan maar even tijdelijk een illegale versie te kunnen installeren om een bestandje te genereren. Zelfs dat leverde niks op.

Ik ben nu dus op zoek naar iemand die mij kan vertellen of het inderdaad mogelijk is om XML bestanden te exporteren vanuit Protos en/of Mavim en zo ja hoe deze bestanden eruit zien.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Verwijderd

Wat Protos betreft is het inderdaad mogelijk om een XML-export te maken. Je hebt hier niet de Protos Enterprise versie voor nodig, de XML-export module werkt met ook met Protos Classic. Jouw klant kan bij de servicedesk van Pallas Athena zelf een XML-export module aanvragen. Aan deze export module zijn voor geregistreerde klanten geen kosten verbonden. Ik wil je graag verder helpen, ik werk zelf bij Pallas Athena de maker van Protos. Je mag rechtstreeks contact opnemen met mij via mijn E-mail adres.

Verwijderd

In Mavim is het ook mogelijk naar XML te exporteren. Momenteel heb je daar een toevoeging als XML Personal voor nodig, wellicht is dit in de volgende release in Mavim verwerkt. Met XML Personal geïnstalleerd kun je in ieder geval direct vanuit Mavim naar XML exporteren.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Kleine toevoeging: Protos exporteert (helaas) geen XML volgens een algemene standaard, maar volgens eigen systeem.

Pallas Athena
Protos XML-export is een gratis exportmodule die Protos procesmodellen omzet naar een XML-structuur. Dit biedt de mogelijkheid om de gegevens te gebruiken in andere applicaties.
Met andere woorden: u kunt op relatief eenvoudige wijze integraties bouwen met behulp van Protos. In de XML-export wordt geen gebruik gemaakt van een gestandaardiseerde wijze van representatie. Dat betekent dat de XML-export niet in BPEL- of WfMC- formaat is.