Ik draai win2k3 stndrd server met active diretory en 2 werkstations. Allebei XP SP2 nu. Na een herinstall van één werkstation met Win XP en SP2 (final release) kon ik de shares op deze werkstation niet meer benaderen vanaf de server. Andersom wel . In Active Domain heb ik de computer weer opnieuw toegevoegd. Ook dit hielp niet.
Vanaf de server was de computer naam van het werkstation in de netwerk omgeving wel zichtbaar maar ik had geen toegangs rechten...op naams niveau.
Zowel met de SP2 Firewall aan of uit..Maakte geen verschil.
Echter via een UNC pad kon ik wel de shares nog wel bereiken.
>start>run>\\10.x.x.x\[sharenaam]
Is dit een extra feature van XP SP2 welke ik lokaal kan uitschakelen / overrulen? Wanneer ik bij de eigenschappen van TCP/IP ga kijken van de NIC dan lees ik dat indien er een statisch IP adres gebruikt wordt (en dat doet deze pc ook) ik dan NetBIOS over TCP/IP moet enablen.
Ook dit verhielp het probleem niet ...Werkstation blijft inaccessible...Op naam's niveau.
Wie kan mij hierin duidelijkheid verschaffen waarom dat niet (meer) kan?
Pingen werkt,subnet staat goed.
Vanaf de server was de computer naam van het werkstation in de netwerk omgeving wel zichtbaar maar ik had geen toegangs rechten...op naams niveau.
Zowel met de SP2 Firewall aan of uit..Maakte geen verschil.
Echter via een UNC pad kon ik wel de shares nog wel bereiken.
>start>run>\\10.x.x.x\[sharenaam]
Is dit een extra feature van XP SP2 welke ik lokaal kan uitschakelen / overrulen? Wanneer ik bij de eigenschappen van TCP/IP ga kijken van de NIC dan lees ik dat indien er een statisch IP adres gebruikt wordt (en dat doet deze pc ook) ik dan NetBIOS over TCP/IP moet enablen.
Ook dit verhielp het probleem niet ...Werkstation blijft inaccessible...Op naam's niveau.
Wie kan mij hierin duidelijkheid verschaffen waarom dat niet (meer) kan?
Pingen werkt,subnet staat goed.