Toon posts:

Cpu cooling & voeding: advies gevraagd voor aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuw op dit forum en al 2 vragen voor jullie die-hard's :)

Vraag 1:
Ik heb een PIV 3.0 1MB op een Intel Desktop board 865Perl staan.
Graag had ik deze gekoeld met een nieuwe cpu cooler. Géén watercooling. Mijn budget hiervoor ligt rond de €50.
Wat zou mijn beste aankoop zijn indien ik STIL wil koelen ?

Vraag2:
Voor deze setup zoek ik een goed STILLE voeding, liefst regelbaar in toeren op de voeding zelf. Ik heb géén drive bays meer vrij om een voeding controller te plaatsen. Budget hiervoor liefst onder de €100.

Beide compenenten komen in mijn case die ik met een window zal voorzien dus graag iets die mooi oogt, als dit kan, kwaliteit gaat voor op looks ...

Tnx !

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:48
bedoel je geen fan controller?? en voor een goeie stille koeler zou je een bij Zalman op de site kunne kijke

Verwijderd

Topicstarter
Kwa casecooling heb ik reeds 4 Zalman silent coolers, ook een fancontroller heb ik reeds, eentje van thermaltake ...

Ik bedoel specifiek zoals boven beschreven een cpu koeling en een voeding ...

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik heb deze voeding:

http://www.shopweezle-hos...rtlimit=0&abt=8&itemgr=16

Zeer fijne voeding vind ik. Ziet er goed uit. De lijne vind ik stabiel (ik doe niet aan extreem overclocken. 12v is gemiddeld 12,19 en 5v is gemiddeld 4,97.
De fan is regelbaar d.m.v een knop op de achter kant. En de ATX kabel is al gesleeved.

edit: Op vol vermogen (de fans) is het net een vliegtuig, maar als je de fans langzamer laat draaien is hij super stil en blijft goed koel.

Enigste nadeel is dat als je hem recht op instaleert (boven dus boven) het ruitje ook boven zit. Daarom zit de mijne op z'n kop 8)7

En de prijs:
pricewatch: Levicom X-Alien, 500W (Black)

91 euro inc. verzendkosten dus.

[ Voor 23% gewijzigd door pimpeters op 28-09-2004 15:25 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Je zou kunnen kijken naar een Zalman CNPS7000B-CU. Je moet wel even kijken of dat past met je moederbord (hij's nogal groot ;) ) De CNPS7000B-CU staat bij Informatique voor 49 euro. Je hebt ook een aluminium/koper combinatie versie hiervan en die is 39 euro bij Informatique

Qua voedingen zijn Zalman, Enermax en Tagan geliefd vanwege hun stilte en kwaliteit. Afhankelijk van de wattage zit je rond de 80 - 100 euro.

HTH :)

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:16:
Net nieuw op dit forum en al 2 vragen voor jullie die-hard's :)
Welkom op GOT :)

Ik wil echter op de Moderatiepolicy DOC (24-10-2003) en de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) wijzen.
Dit soort topics zijn namelijk al heel vaak langs gekomen, waarvoor we de search hebben. Bovendien zijn er tonnen reviews op internet te vinden over koelers en voedingen.
Vraag 1:
Ik heb een PIV 3.0 1MB op een Intel Desktop board 865Perl staan.
Graag had ik deze gekoeld met een nieuwe cpu cooler. Géén watercooling. Mijn budget hiervoor ligt rond de €50.
Wat zou mijn beste aankoop zijn indien ik STIL wil koelen ?
Maar goed om toch je vraag te beantwoorden, ik zal de zalman 7000cu nemen.
zie ook:
pricewatch: Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940)
Vraag2:
Voor deze setup zoek ik een goed STILLE voeding, liefst regelbaar in toeren op de voeding zelf. Ik heb géén drive bays meer vrij om een voeding controller te plaatsen. Budget hiervoor liefst onder de €100.
Ik zou de tagan 480watt voeding nemen, zie ook:
pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)
en
Welke voeding heb ik nodig? Deel 7

succes! :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52
Beide Zalman zou ik zeggen.
Ik heb een 400 watt voeding van Zalman ZM400b en superstil en werkt perfect.
Verder heb ik de 7000 series van Zalman voor je CPU. Superstil en goed :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Kyrun,

Je vragen zijn makkelijk met de search van dit forum te beantwoorden, als je even zoekt kom je onder andere deze topics tegen:

[rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml]
Welke voeding heb ik nodig? Deel 7

Dit zou jouw vragen meer dan genoeg moeten beantwoorden :) Is dit niet het geval dan is er met de search nog genoeg te vinden

Zoekvraagje dus dicht...

Wat pyro83 dus zegt :w

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-09-2004 15:47 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.