Toon posts:

spontaan afsluiten van Word 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe fijutsu siemens laptop met WinXP er op. Daarna heb ik Office 2003 geïnstalleerd. Nu mijn probleem:

Ik start Word 2003
Ik type een aantal letters
Word 2003 sluit spontaan (automatisch) af zonder een foutmelding te geven!

Ik heb zojuist mijn Normal.dot vervangen met een Normal.dot van een PC die dit probleem niet heeft, maar dat was geen oplossing.

Wie heeft ervaring met dit probleem, of wie heeft eventueel een oplossing?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Installeer Office 2003 gewoon eens opnieuw zou ik zeggen, wie weet is er wel een bestandje dat niet helemaal in orde is.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Office 2003 inderdaad al een keer opnieuw erop gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb dit zelfs op een compleet nieuwe laptop geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het lijk sterk op een bug in Office...

Iemand nog tips?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zet de volgende items eens uit:
• Add-in's
• Spellings- & Grammatica-controle
• Auto-correct

En krijg je ook een foutmelding in je Eventviewer? Zo ja, welke?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Weet je zeker dat je CD van Office nog in orde is? Lijkt haast wel alsof daarop al bestanden corrupt zijn voordat ze op je HD staan en dus ook corrupt op je HD komen te staan. Probeer het eens met een andere Office 2003 CD die je misschien wel van iemand zou kunnen lenen of zo.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 28 september 2004 @ 11:06:En krijg je ook een foutmelding in je Eventviewer? Zo ja, welke?
Goed punt, ik ga eens kijken in de Eventviewer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Spellings- & Grammatica-controle en de Auto-correct uitgezet. Add-in's heb ik niet. Helaas geen melding in de Event Viewer... Het probleem is nog steeds hetzelfde...

Merkkwaardig is dat wanneer ik Word 2003 gewoon alleen open en dan niets doe, dat ie niet spontaan gaan afsluiten maar gewoon blijft staan. Zodra ik 1 letter invoer sluit ie meteen weer af.... (nog niet eens de melding: "wilt u het document opslaan").

Iemand nog tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:36 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:18:
Ik heb de Spellings- & Grammatica-controle en de Auto-correct uitgezet. Add-in's heb ik niet. Helaas geen melding in de Event Viewer... Het probleem is nog steeds hetzelfde...

Merkkwaardig is dat wanneer ik Word 2003 gewoon alleen open en dan niets doe, dat ie niet spontaan gaan afsluiten maar gewoon blijft staan. Zodra ik 1 letter invoer sluit ie meteen weer af.... (nog niet eens de melding: "wilt u het document opslaan").

Iemand nog tips?
En je weet zeker dat je een legale versie hebt :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke legale versie van Office en WinXP...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:46 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:45:
Hartstikke legale versie van Office en WinXP...
Je hebt 'm ook geregistreerd?

Je kan hem eventueel op een andere werkplek installeren. Dan weet je meteen of het aan je installatie ligt. Bel desnoods MS ook even op.

Verwijderd

Topicstarter
Had Office en WinXP inderdaad al geregistreerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb WinXP en office 2003 ook al gisteren op een andere laptop gezet. Conclusie: Hetzelfde probleem...

Nog iemand ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dit iets:

(Bron: http://www.personal-computer-tutor.com/NNTWord.htm)

<knip>
If Word works well until you try to use the spell checker or grammar checker and either of these cause your computer to freeze up or crash, or if the spell checker is grayed out in your Tools menu and you cannot get it to work, or if the darn thing just isn't correcting your spelling errors anymore, the problem could be with the Proofing Tools folders in your Registry. To fix this, go back in to your Registry Editor and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Shared Tools\ Proofing Tools (in Windows XP this folder is found in HKEY_CURRENT_USER\ SOFTWARE\ Microsoft\ Shared Tools\ Proofing Tools). In this Proofing Tools folder, you will see four subfolders: Grammar, Hyphenation, Spelling, and Thesaurus. Just delete the folder that is causing problems and relaunch Word and it will again create a new one for you.

However, if deleting this registry key does not fix your spelling/grammar problem, this solution was suggested to me by a site visitor named "Bas", and has now been confirmed by many of my site visitors as a way to get the spelling and grammar utilities working in Word again:
Close Word.

Rename the following folder (or folders) :
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof\???? (where the ? stands for 4 numbers).

Start Word with a clean sheet, type in something strange and start the spell-checker using key F7.
Word tells you that the module has not been installed and asks you to (re)install it.

Be sure to have your installation disks at hand and answer 'yes'.
Word installs the module from scratch and the problem should be solved.
</knip>

Eens kijken of dit iets oplost :?

Verwijderd

Topicstarter
Lost helaas niets op... Het probleem is er nog steeds...

Iemand?

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En heb je Sp1 al geinstalleerd voor ms office. Deze sp schijnt namelijk een heleboel fouten op te lossen binnen office en bovendien start office nu supersnel op.

Dus proeber de sp is te installeren zo ik zeggen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 14:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb dit ook sinds SP2 van XP :?
Sowieso dat Office 2003 veel crashed (met alle updates) met bepaalde documenten e.d.
Heb jij dus ook misschien SP2 geinstalleerd?

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
n00bs schreef op 28 september 2004 @ 21:09:
Ik heb dit ook sinds SP2 van XP :?
Sowieso dat Office 2003 veel crashed (met alle updates) met bepaalde documenten e.d.
Heb jij dus ook misschien SP2 geinstalleerd?
Ik gebruik ook winxp prof sp2 icm office 2003 sp1 en heb helemaal nergens last van en nooit gehad. Het draait op 4 pc's helemaal perfect zo. Dit al gedurende 2 weken.

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 29 september 2004 @ 14:27:
[...]

Ik gebruik ook winxp prof sp2 icm office 2003 sp1 en heb helemaal nergens last van en nooit gehad. Het draait op 4 pc's helemaal perfect zo. Dit al gedurende 2 weken.
ik heb ook nergens last van, maar dit zorgt denk ik niet voor een oplossing, om te zeggen dat we er nergens last van hebben...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 14:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe hebben jullie SP2 geinstalled? over SP1 of slipstream? want ik ken veel mensen met probs sinds SP2 en die hebben allemaal net als ik SP2 over SP1 gezet, kan gewoon geen toeval zijn.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Hallo!

Ik heb ook een probleem met Word (2002 versie) en het leek wel wat op het probleem uit de OP, ik krijg alleen wel een foutmelding.
Het vervelende is dat hij het echt iedere keer doet als ik even met Word bezig ben en het maakt me dus onmogelijk om nog langer met dit programma te werken (en de scripties stapelen zich op :'( ).

Als ik Word open en ook maar 1 regel tekst typ, dan krijg ik dit bericht:
"In microsoft Word is een fout opgetreden en moet worden afgesloten, Onze excuses voor het ongemak" |:(

Vervolgens opent hij automatisch de reservekopie van dat bestand (en dus Word opnieuw) en kan het feest weer van voren af aan beginnen.

Ik weet zelf niet hoe het komt, ik heb laatst namelijk windows opnieuw geinstalleerd op mijn laptop (dus ook office) maar daarvoor deed hij het nooit.
Het kan misschien liggen aan de update's die ik gedownload heb van de windows website (heb daar namelijk laatst laten controleren of er nog update's geinstalleerd moesten worden), maar wat kan ik er dan aan doen? Is het uberhaupt wel mogelijk dat het daar aan ligt?

Volgensmij is het trouwens ook zo (maar weet het niet zeker) dat ik de foutmeldingen krijg vanaf het moment dat ik ga typen in Word. Als ik gewoon een bestand open heb staan en er niets mee doet, doet hij niet niet....

Ik hoop dat een van jullie het weten, want ik zit met mijn handen in het haar....
Het volgende heb ik al geprobeerd:
* Word opnieuw installeren
* Nieuwe update's downloaden (zit nu ondertussen SP3 op)
* Laptop opnieuw opstarten
....?

Alvast bedankt!

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Heb je volledig office al eens weggehaald en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je soms ook problemen met andere software?
Heb je al eens geprobeerd of je ergens anders wel gewoo kan gaan typen (wordâd, kladblok, )
Heb je alles op orde van drivers etc (sinds je herinstallatie ;))
...

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

The_Stickie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:40:
Heb je volledig office al eens weggehaald en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je soms ook problemen met andere software?
Heb je al eens geprobeerd of je ergens anders wel gewoo kan gaan typen (wordâd, kladblok, )
Heb je alles op orde van drivers etc (sinds je herinstallatie ;))
...
--> Volledige office heb ik nog niet ge-herinstalleerd. Alleen Word.... dus dat kan ik nog wel even gaan proberen...
--> Geen problemen met andere software, werkt allemaal correct
--> In kladblok en wordpad kan ik ook gewoon, zonder problemen typen (werkt prima als noodoplossing, heb alleen liever Word)
--> En tja, drivers heb ik ook allemaal geinstalleerd (voor zover ik weet), maar zal de website van HP er nog eens even op naslaan. Maar euh, aan welke (ontbrekende) drivers zou het kunnen liggen dat Word raar doet? :?

Ik heb het idee dat het echt alleen aan Word ligt. Powerpoint en Excel werken ook gewoon zonder problemen...

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Pagina: 1