Toon posts:

[XP] Quick launch probleem in WIN SP2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de volgende foutmelding krijg ik nadat ik op 1 van de quick launch buttons heb gedrukt

Afbeeldingslocatie: http://pinteboom.nl/images/error.JPG

weet iemand hoe dit komt? als er meer informatie beschikbaar moet zijn, laat het weten.

het probleem deed zich voor nadat ik SP2 had geinstalleerd.

ps. als ik een nieuwe user aanmaak, dan werken in die account de QL buttons wel!!!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 28-09-2004 19:20 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Naar waar verwijst de shortcut en heb je voor die locatie de juiste rechten?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 10:45:
Naar waar verwijst de shortcut en heb je voor die locatie de juiste rechten?
de shortcuts verwijzen naar de goede bestanden.

vb: de shortcut IE6 in het start menu werkt wel. Maak ik hier een shortcut van en plaats deze op het bureaublad dan werkt deze ook. Sleep ik hem vervolgens naar de QL bar dan geeft hij deze foutmelding.

De user is STEFAN en dit is de administrator.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe staan de rechten op de Quick Launch map zelf dan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
hoe controleer ik die rechten???

• Fire69
In Explorer naar C:\documents and settings\Stefan\Application Data\Microsoft\Internet Explorer gaan. Rechtsklikken op de map Quicklaunch en de tab Security kiezen. Daar kan je zien wie welke toegang heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 11:13:
In Explorer naar C:\documents and settings\Stefan\Application Data\Microsoft\Internet Explorer gaan. Rechtsklikken op de map Quicklaunch en de tab Security kiezen. Daar kan je zien wie welke toegang heeft.
Afbeeldingslocatie: http://pinteboom.nl/images/security.JPG

deze folder was private, maar heb ik weer public gemaakt.

toch blijft de foutmelding opkomen!

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 28-09-2004 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had wel eerst de system folder "application data" folder verplaatst naar een andere schijf met Tweak XP.

Deze heb ik echter wel weer terug gezet naar de normale plaats op C:\.

Kan het hiermee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn Application Data map met Tweak XP verplaatst naar een D:/ en dan doet mijn QL bar het wel.
Verplaats ik hem echter terug naar de normale plaats C:\documents and settings\Stefan\Application Data, dan weigert hij weer

• Fire69
Dan zit er toch ergens iets fout in je registry gok ik. Verplaats je hem naar de C: terug met TweakXP?

Maak even een andere user aan en check of die het ook heeft. Is dit niet het geval, heb je een probleempje met je profiel. Dat kan je dan even deleten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 28 september 2004 @ 13:06:
Dan zit er toch ergens iets fout in je registry gok ik. Verplaats je hem naar de C: terug met TweakXP?

Maak even een andere user aan en check of die het ook heeft. Is dit niet het geval, heb je een probleempje met je profiel. Dat kan je dan even deleten.
ik heb hem verplaatst met tweak xp, bij een andere user heb ik het niet.

het zit hem dus duidelijk in mijn profiel. Moet ik nu mij userprofiel deleten????

• Fire69
Dat kan je idd doen om je probleem op te lossen.
Eerst inloggen met een andere account met admin-rechten natuurlijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

aemdenouden,

Ik mis in je topic een heleboel zaken die we wel belangrijk vinden:
  • Ik zie graag een goede, duidelijke topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Je doet dat ook wel - maar in Windows Operating Systems eisen we ook nog de Windows versie tussen blokhaakjes.
  • Geef altijd aan wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Heb je al eens geprobeerd je quicklaunch te wissen of te disablen? Heb je al eens in de directory van de quicklaunch gekeken? Waar heb je op gezocht? Wat waren de resultaten en waarom werkte het niet?
  • Vertel verder zo helder mogelijk je probleem met zoveel mogelijk relevante informatie. Een screenshot kan soms helpen, maar liever zien we dat je (ook!) je foutmelding even overtypt aangezien dat indexeerbaar is door de search engine
Verder wil ik je nog even opmerken dat 1 uitroepteken of 1 vraagteken eigenlijk wel genoeg is, en 4 zijn nogal overbodig ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:08:vb: de shortcut IE6 in het start menu werkt wel. Maak ik hier een shortcut van en plaats deze op het bureaublad dan werkt deze ook. Sleep ik hem vervolgens naar de QL bar dan geeft hij deze foutmelding.

De user is STEFAN en dit is de administrator.
deze folder was private, maar heb ik weer public gemaakt.

ik heb hem verplaatst met tweak xp, bij een andere user heb ik het niet.
Als je dat hebt gedaan toen je je profile nog "beveiligd" had, kloppen de rechten niet meer.
Die worden bij een move naar een ander volume (d) veranderd en nemen de rechten over van dat volume.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2004 19:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 september 2004 @ 19:22:
aemdenouden,

Ik mis in je topic een heleboel zaken die we wel belangrijk vinden:
  • Ik zie graag een goede, duidelijke topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Je doet dat ook wel - maar in Windows Operating Systems eisen we ook nog de Windows versie tussen blokhaakjes.
  • Geef altijd aan wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Heb je al eens geprobeerd je quicklaunch te wissen of te disablen? Heb je al eens in de directory van de quicklaunch gekeken? Waar heb je op gezocht? Wat waren de resultaten en waarom werkte het niet?
  • Vertel verder zo helder mogelijk je probleem met zoveel mogelijk relevante informatie. Een screenshot kan soms helpen, maar liever zien we dat je (ook!) je foutmelding even overtypt aangezien dat indexeerbaar is door de search engine
Verder wil ik je nog even opmerken dat 1 uitroepteken of 1 vraagteken eigenlijk wel genoeg is, en 4 zijn nogal overbodig ;)
Mijn excuses, ik was niet op de hoogte van deze informatie.
maar goed, ff een update. Ik kreeg het dus niet goed voor elkaar met rechten en permissies en het lijkt inderdaad dat ik mijn mappen verplaatst heb terwijl ze beveiligd waren. Hierdoor is er een hoop verprutst lijkt me.

Aangezien het nog een 'verse' windows installatie was en er nog geen belangrijke data op de schijven stond heb ik maar gewoon een nieuwe User aangemaakt met admin-rechten en de oude verwijderd.

Dus dit topic kan op slot. Bedankt voor de hulp!!!
Pagina: 1