Toon posts:

Exchange Server 2003-recovery?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben het volgende probleem met onze Exchange Server 2003:

Een aantal dagen terug is onze Exchange Server 2003 gecrashed, hierna functioneerde de server helemaal niet meer. Wij hebben vervolgens de data in de map MDBDATA in Exchange eruit gehaald en deze naar een andere locatie gezet. Vervolgens hebben wij Exchange weer opnieuw geinstalleerd, waarna hij weer goed werkte. Uiteraard willen wij de data-historie van iedereen (in de MDBDATA-map) weer terug hebben maar dit gaat helaas niet via simpel kopieeren :)

Ik heb even op internet gezocht en vervolgens het programma ExchangeServerRecovery gedraaid. Bij de demo versie liep hij echter vast. Dus daarna de volledige versie van iemand geleent. Dit mocht ook niet werken, hij gaf namelijk aan dat er geen data om te herstellen is (terwijl de Priv1.edb in de MDBDATA-map toch 13,5GB is). Volledigheidshalve, wij hebben de map MDBDATA op een stand-alone PC geplaatst en van daar af ook het programma ExchangeServerRecovery gedraaid.

Zijn er nog meer manieren om dit probleem op te lossen?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
- Kon je niet gewoon met ESEUTIL de datafiles herstellen?
- Waarom exchange opnieuw installeren verplaatsen / verwijderen van de priv en pub was ook voldoende geweest hij maakt deze opnieuw aan.
- Hoe goed is je backup en waarmee is deze gemaakt?

Verwijderd

je had inderdaad gewoon de server met lege databases op kunnen starten.
Hier staat wel nuttinge informatie tussen:
http://www.microsoft.com/...2003/DisasterRecovery.asp

Verwijderd

Topicstarter
Okay, misschien was de herinstallatie van Exchange niet nodig geweest. Maar daarmee hebben wij de historie van de diverse gebruikers nog niet mee terug. Hij maakt immers een nieuwe priv en pub aan. - Een kopie van de map MDBDATA is het enige wat wij voor handen hebben.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Dat zeg ik ook.
- heb je eseutil al over de andere database heel gehaald?
- Heb je je oude priv.edb al gekoppeld als recovery file en dan met exmerge.exe de bestanden van de users exporteren?
- Hoe is je backup?

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem als jij, server crash het enige wat ik nog heb kunnen redden zijn de edb en stm bestanden, logs files zijn weg (en uiteraard geen backup :)) dus ik hou dit topic ff in de gaten :)

Misschien dat de site www.msexchange.org je ook nog kan helpen.
Hier wat artikelen over data recovery

http://www.msexchange.org...als/Exchange_Server_2003/
http://www.msexchange.org...Restore-Method-Part1.html (bij deze is er ook nog een part 2 en part 3)

Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van ExchangeServerRecovery de demo, deze werkte bij mij wel. Hij zet alleen overal demo in de content, dus heb er nog niet zo veel aan :)

Welke versie heb jij gebruikt van dit programma? want volgens mij kan alleen versie 3.1 met de exchange 2003 database structuur omgaan.

Modbreak:Controleer je mail even

edit: wel eerst ff naar de datum kijken als je topics uit de zoekfunctie haalt :) deze komt uit 2004 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 09-08-2005 09:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is ietswat oud ja :) Evenwel heeft iemand wellicht nog wel iets aan de links :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.