Toon posts:

Norton Ghost 2003 for servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende servers die op 2003 draaien. Ik wil met Norton Ghost automatisch back-ups(images) laten maken van mijn servers.

Deze wil ik wegschrijven naar een daarvoor bestemde hardeschijf-ruimte op een bepaalde server.

Momenteel worden alleen de databases gebackupt, en dus moet ik telkens de gehele servers opnieuw installeren als er wat mis gaat.

Mijn idee is om een bootfloppy te maken zodat ik met de desbetreffende server op het netwerk kan om vervolgens de server automatisch weer te installeren.

Kan iemand mij vertellen of dit de handigste procedure is?

En is het bijv. ook mogelijk om de back-up automatisch uit te laten voeren, bijv. dagelijks of wekelijks?

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Ik vind dat je de Servers op dagelijks of wekelijkse basis wilt imagen nogal een drastische maatregel. Maargoed, je kunt met Ghost 7.5 (v.7.0 ook) via de Server Console in Ghost dit automatisch regelen. De clients (de servers in dit geval) krijgen een z.g.n. virtual bootdisk geinstalleerd. In de Console melden de servers zichzelf, waarna je d.m.v. een task de servers op bepaalde tijden kunt laten imagen. Ze hoeven dan niet van floppy te booten vanwege de virtual bootdisk, en na een succesvolle image kun je weer instellen dat ze naar hun huidige status terugkeren. Minpuntje is dat wanneer het imagen mislukt op een server, deze telkens blijft booten naar de ghostclient. Je moet dan op de command prompt

[ Voor 12% gewijzigd door Vaughn op 28-09-2004 15:48 ]

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Dagelijks/wekelijks is inderdaad een wat drastische maatregel. Maar het ging even om het voorbeeld.

Wat jij zegt lijkt me een hele goede oplossing. Ik vraag me alleen af of dit ook in mijn huidige versie (2003) geregeld is. Weet jij dit toevallig

Bedankt voor je reactie!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
ik weet dat nu met de nieuwe norton ghost 9.0 dat zeker gaat incrementele backup en volledige

http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/

prijs 55 € inc btw ergens in de pricewatch moe je ff zoeken

tevens is het nu ook mogelijk om live te backuppen terwijl de server/pc gewoon draait

Een ander programma wat ook hetzelfde doet is Acronis

http://www.acronis.com/

discogs