Toon posts:

Casemod af !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is m'n casemod af !!!
Er moet alleen nog gewerkt worden aan de waterkoeling met peltier, die komt er volgende week in :)
Kijk maar eens op de websites, daar vind je alle foto's :+

http://www.tomamod.com

reacties zijn altijd welkom :) thx

Verwijderd

Strak hoor !!!!

En nu naar de lanparties !
( venlo, maart, ambiance 2000 )

ps Misschien een lampje op je cooler, dat ie ie mooi rond draait, is het helemaal een feest in je kast. :o:o:o:o

Verwijderd

GVD WAT EEN ONTZETTEND IRRI INTRO PAGE. :(

Weet je niet dat sommige mensen (ik dus) hun pc als muziekinstallatie gebruiken? En dat die (ik dus) echt TOTAAL niet blij zijn (understatement) met IRRITANT MIDI GEPIEP :r over hun 300W boxen dwars door de muziek heen?
|:( Alt-F4 dus.

Sorry maar dat moest er ff uit.

(Ja ik heb nu de synth disabled.)

Verwijderd

Topicstarter
Midi dat is helemaal geen midi ? Als jij uw pc gebruikt als muziekinstallatie moest je er wel meer over weten. Maar ja je hebt gelijk. Ik ken niet veel van flash 5 programeren en dat is maar een gewoon testje. Binnenkort zal de intro vele beter en groter zijn met een knopje om te skippen natuurlijk :)

Verwijderd

[quote} synth disabled
[/quote]

Oops dat hielp dus niks. Wel een coole case trouwens. Mooi de draden en zo afgewerkt.

*maakt aantekening*

Galaxy? 't Is toch een HQ-08? Ben ik stoned?(nee)
Sloop de voetjes eraf!

Verwijderd

Ziet er goed uit ! Maar ?
IIYAMA 115KHz moet dat niet 115 Hz zijn ?
En wat betekend LOL ?

Verwijderd

een knopje om te skippen
Joepie! (tja ik liet me in de luren leggen doordat 't net zo klonk als de MIDI die uit mijn cheapo soundcard komt)

Ff wat vette kritiek : dat die 3 rode lampjes (of schakelaars wat zijn 't?) niet mooi op één lijn zitten zal je je wel rot aan ergeren dus daar zeg ik maar niks over. >:)

Die sluikreclame voor SONY kan echt niet hoor. Slotje. ;)

Verwijderd

Hee die intropage heb je pas...
Laatste keer dat ik op je site keek zat ie er dacht ik niet in.

Eerst maar eens ff naar wat andere pics gekeken ;)
[img]"http://users.pandora.be/tomahawk/casemod/sybille1.jpg"> Kick[/img]:)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude case is een galaxy case geweest :)

ja en die lampjes en schakelaar is een beetje scheef omdat ik het met de losse hand heb moeten maken en dat was niet zo simpel, volgende keer zal ik het met een statief doen :)

en wat bedoel je met sony ? sluikreklame ?jah nu weet ik het, das van nedstat zelf :) kan ik niets aan doen he

Verwijderd

hee ... waarom pakt ie dat plaatje nou nie?

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik ook niet, maar sebiet is m'n vriendin nog populairder dan m'n casemod onder de tweakers

Verwijderd

Casemod...

oh shit ja, ff kijken :o

I like belgium ladies, I got one myself O+
Wel een beetje lastig om dubble dutch te gaan. Ik NL zij BE :D

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
hoeveel heb je nu moeten betalen voor dat windowkit ding ( die zwarte strip ) in totaal?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was wel veel geld, omwille van de invoerkosten en verzendkosten, maar ik vond het echt niet in belgië, dus moest ik wel
het heeft in totaal 3000 bef gekost dacht ik das zo'n 160 gulden ong

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
:/

-

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Hmm, mega case, heel netjes.

Nu nog die watercooling erbij en de peltier en dan wa benchmarks geven eh :P

Verwijderd

Nice dude, real nice

Verwijderd

ja inderdaad :9~

ik ben benieuwd wat de waterkoeling gaat doen 8-)

Verwijderd

WOOOOWW, das vreet goe gelukt man, echt, vreet bon gedaan...en nu...
NU IKKE AAN DE BEURT :):)

you did a great job !!!

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Yep, heel goed gelukt. :)

En nu een }:O draaien eh

Hehe, echt mega B-)

Verwijderd

Ziet er wel cool uit.
Maar ik heb toch wel een vraagje of twee.
Waarom geef je zoveel geld uit aan een coolsysteem is namelijk totaal niet nodig volgens mij als je gewoon je pentium 700 had verkocht en een 1 gig had gekocht was je goedkoper uitgeweest en vraag 2,
HEB JE IN GODSNAAM NIKS BETERZ TE DOEN !!!!! HET IS MAAR EEN FUCKING OMHULSEL |:(

Verwijderd

Ik vind het dom. (nee ben al zeker niet jaloers ofzo)
1: Lelijke kleur geverfd.
2: Binnenkant hoed je toch niet te verver ?:??
3: Blowhole aan de voorkant is lelijk. (vond jij ook al)
4: Als je de p3 verkocht was je idd goedkoper uit.
5: Heeeeeeeeeele slechte koeling (dus helemaal GEEN airflow)
6: met die lampen erin wordt het dus HEEL warm.
Kortom: dom gemod. kijk eerst als je gaat modden naar airflow en koeling (als je een tweaker bent tenminste) en dat moet je al zeker doen als je er lampen in gaat zetten.

P.S. nu kunnen ze op lanparties zien hoe je comp crasht van de hitte.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 00:31 schreef Ptah het volgende:
[quote} synth disabled
Oops dat hielp dus niks. Wel een coole case trouwens. Mooi de draden en zo afgewerkt.
*maakt aantekening*

Duh, duw op "stop" in je browser

• Denhomer

Denhomer

Doh !

owkee, ff op destination1 reageren:

1)Als je is ff naar de board topic kijkt staat er dus Die-hard Overclocking & Case Modding.
Cse modding wordt dus blijkbaar door veel mensen gedaan, ze maken er zelf een half baord voor, dus als je het dom vind, dan kan je beter hier niet komen eh, want waarschijnlijk staat het hier vol van die dingen.
2) Het kan heel goed zijn dattie goedkoper uitkwam met een 1 ghz, maar als je graag overclocked ben je met die proc dus geen reet.

En nu ff op iefje reageren:

1) Kleur is niet lelijk, ze gebruiken ze zelfs voor zip drives, als je dat al lelijk vind, dan ben je gek.
2) Als je zo een heel raam aan de zijkant maakt, is het wel leuk dat je de binnenkant meeverft (zoals in je huis behang hangt)
3) Lampen zijn voor de fun, op de proc komt een peltier met watercooling, dus veel airflow heb je niet nodig eh, de proc is toch -30 dan.

Voila, ff beziggeweest :P

Verwijderd

HAHAHAHA LOL :D proc -30 met waterkoeling. Met waterkoeling is de proc iets van 10 graden niet -30. En heel veel crashes enzo komen van de hitte en niet alleen dat de proc te warm is. Maar omdat de case te warm is = Alles waar geen heatsink op zit is warm = veel crashes. En de zip drive kleur is veel donkerder en dat is maar een klein apparaatje. Dit is een hele case en met die GROENE zijkant is het helemaal niet mooi. En de binnen kant verven: ok met een raampje kan het nog wel mooi uitzien maar je ziet de helft niet door dat raampje dus :?
En bovenin zit het met die tweede voeding dus helemaal dicht en daar gaat de warmte zich dus lekker opstapelen.

Verwijderd

damn, als je hem niet mooi vind hoef je hem niet gelijk af te kraken, dit is wel een heel arrogante posting

Verwijderd

waarom moet nou weer iemand de grond in geboort worden :(

Tomahawkske
mooie mod ik heb zelf 12x12 voorin :P je zou achter de cpu rooster kunnen maken mischein

Verwijderd

ik wil hem niet de grond in boren, ik zeg alleen maar wat ik er van vind. Zo slecht is het nou ook weer niet, maar het had veeel en veeel beter gekund. En hij geeft veel geld uit aan lichten enzo en van die rubber strippen maar dan vind ik het wel dom dat hij dan niet ff een gatzaag koopt voor dat voorste gat. De kleur is zo slecht nog niet, maar het past gewoon absoluut niet bij die groene rand.

• Denhomer

Denhomer

Doh !

Iefje, toch moet ek nog ff reageren, dit is wel degelijk zip drive kleur, hij is gelakt in de lakkerij waar ze ook zip drives doen.

Denk jij dat je beter als de lakkerij weet welke kleur zij op de zips spuiten.

Verwijderd

ik zei toch de leur is niet slecht. En kep hier een zip drive liggen en ik vind het niet bepaald de zelfde kleur.... wel bijna... maarja wat maakt dat nou nog uit die kleur past niet bij die groene rand.

Verwijderd

Topicstarter
jonge jonge

ik wist niet dat er zoveel op gereplyed is op deze topic, effe wat bijlichten.

1. Ok, ik heb er veel geld ingestoken, ik ben er dan ook al een paar maanden mee bezig, als ik direct een 1ghz processor koop, wat heb ik er dan aan :)

2. het is wel degelijk zip drive kleur, en ik vind dat het goed staat bij die groene kleur, je moet h'm ook in het echt zien, vele beter dan de foto's. en als ik die groene kleur beu ben, dan spuit ik die toch lekker in een ander kleurtje. :)

3. Dat spuitwerk is door een lakkerij gedaan, dat is gespoten en ingebakken in een oven, dus mega kwaliteit. En waarom niet ineens alles laten spuiten inclusief binnenkant, het kostte mij toch niets, en ik vind het heel proper zo.

4. Die lichten, dat is gewoon voor de fun mensen, denk je nu echt dat dat 24/24 aan staat ! Helemaal niet, alleen op een lan party zet ik dat eens op, anders niet, tis toch een mooi extraatje, en zo warm worden die lampen niet hoor :)
Er komen zelf nog 2 neon's bij later, als ik terug wat extra geld heb :) :) :) :)

5. Die front blower is helemaal niet goed gelukt, geef ik toe, maar van zodra ik een tubberware potje vind dat er mooi rond past, zie je dat toch nietmeer dat het niet echt cirkelvormig is, alleen heb ik de juiste maat nog niet gevonden :(

Ik hoop dat dit wat opgehelderd heeft voor iedereen.

Dank u voor uw aandacht

Verwijderd

Ik vind een erg geslaagde actie! De kleur is natuurlijk iets van je eigen smaak, maar omdat je om meningen vraagt: ik vind een mooie kleur (ja ook met dat groen :) ) want het zou misschien niet mijn eerste keuze zijn, maar ZEKER niet LELIJK!

Ik neem aan dat je een voeding gebruikt voor just het mobo/proc en aanverwanten en de tweede voor alles wat bovenin zit?

Vraagje: Denk je niet dat, nu je alles onderin mooi vrij hebt gemaakt, er bovenin veel warmte ontstaat? Ik zelf heb twee U2W schijven van ook 7200rpm en op alle twee maar een koeler gezet want ut wordt toch wel erg warm bovenin.

Tis waarschijnlijk voor een CaseModder totaal niet belangrijk maar weet je ongeveer wat je er in totaal aan uitgegeven hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik moet dat nog zien hoe warm het word met die 2 maxtor schijven, die kunnen een nogal warmte afgeven, daarom dat ik misschien later een top fan ga zetten die de warmte naar buiten blaast.
Maar mijn hoofdzaak was om een stille case te maken, hetgeen wat ik nu hoor in m'n case zijn die 2 maxtor schijven :(

Verwijderd

Mijn ervaring met geluid in cases is dat ik wel kan leren leven met het geluid van die fans (hoe kleiner hoe irritanter, dat wel) maar dat van schijven is pas echt erg. Een fan geeft een beetje dat luchtstromingsgeluid wat redelijk te pruimen is maar een schijf heeft echt zo'n zingend geluid met een hoge toon. En ik heb gemerkt dat dat nu juist een hoog irri-niveau heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja i know, misschien ga ik mijn case nog bekleden met geluidsisolerend materiaal, moet wel kunnen denk ik, maar of dat het veel uitmaakt weet ik niet

Verwijderd

Laat me dan ff weten wat je gedaan hebt en of ut werkte want dan ga ik dat zeker ook proberen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat gewoon op mijne website zetten :)

Verwijderd

Complimentjes, maar doe wat aan dat groen! MAar wat ik eigelijk wou vragen, hoeveel heeft deze grap jouw gekost?

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 23:20 schreef destination1 het volgende:
Ziet er wel cool uit.
Maar ik heb toch wel een vraagje of twee.
Waarom geef je zoveel geld uit aan een coolsysteem is namelijk totaal niet nodig volgens mij als je gewoon je pentium 700 had verkocht en een 1 gig had gekocht was je goedkoper uitgeweest en vraag 2,
HEB JE IN GODSNAAM NIKS BETERZ TE DOEN !!!!! HET IS MAAR EEN FUCKING OMHULSEL |:(
GVD de banned-one is weer terug |:(

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

McLambo

MTB Junky

Snif Snif ;(

Weer een mooie HQ mishandeld.

btw. 50 hz lamp op 10cm van de printplaat zou ik afraden vanwege het storingsveld.
Verders, wat ik nog mooier vind is de hele want van plexiglas.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat doen aan dat groen :) :)
Allé wanneer ik de case een beetje beugezien ben he :)

In welke kleur zou die rand het beste zijn ? Enige voorstellen ???

De kostprijs kan ik echt niet zeggen, ik heb daar geen flauw benul van. Ik ben al van 3 à 4 maand spullen aan het verzamelen en ik heb niet echt die rekeningetjes bijgehouden *D

Verwijderd

vette case mod!!!
Niet echt een mooie kleur, maar verder wel mooi gedaan. Erg goed idee om je ide kabel samen te binden, die hinderen de airflow anders heel erg (ik heb ze aan de zijkant van m'n kast getaped).

oh, en dat klote muziekje moet opzouten!!!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/tweaker219/turbinecoolingSK.jpg deze ik cool

Verwijderd

Topicstarter
lol, ik heb het introtje verwijderd, ik zal h'm eerst afwerken en dan eropzetten :7

Iemand een gedacht van welke kleur ik moet nemen voor die groene zijnkant, wat zou er het beste passen bij dat zip-drive blauw ???

Verwijderd

rood? of oranje??

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ziet er gaaf uit :9~

Verwijderd

Topicstarter
Rood of oranje ???

dan gaat het pas lelijk zijn !!!

dan vind ik dit toch een heel stuk beter.

Zou een zilveren kleur niet mooier zijn ???

Verwijderd

vaage flopy drive zit er in die pc op de laatste foto dat is een dubbe uitgevoerde zo te zien!, die wil ik ook!

Verwijderd

Topicstarter
laatste foto ? op de case sectie site ?

bedoel je misschien de stroboscoop ?

Mijn floppydrive zit helemaal bovenaan de case :)

Verwijderd

ff ter info
zo nen blacklight word dus totaal ni warm he... en storingen geeft da ook ni (als er ne condensator in de starter zit he)
dus ni zagen zo'n lampen rulen en kunnen geen kwaad in ne pc

en die kleur die ruuuld mijn stiefbroer had ook zo'n case en heeft die meteen den dag na dat em die van den tomahawk gezien had gespoten

en btw liefje: ge zijt een onnozel zage mens... overclocken ruuld en ni iedereen heeft het geld om ff en p3 1Ghz te kopen en toen hij zijn case is beginnen te modden bestond deze nog niet eens (denk ik toch)

ikzelf heb een celeron 600@1000 die stabiel werkt met luchtcooling...
B-)

Verwijderd

Topicstarter
thx da flex :)

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 00:40 schreef Da_FleX het volgende:
ikzelf heb een celeron 600@1000 die stabiel werkt met luchtcooling...
B-)
Kist niet dat die celerons zover gingen! Ownage B-) Zelf celly 300a @ 450 gehad ook ownage

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 23:20 schreef destination1 het volgende:
HET IS MAAR EEN FUCKING OMHULSEL
(/troll)
JIJ bent maar een fucking omhulsel! Wat zit er eigenlijk IN? Dat weet je zelf niet eens!

Verwijderd

Heel ander onderwerp:
Tomahawkske hoe heb je die orb vastgezet op je GTS?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 januari 2001 02:27 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
Heel ander onderwerp:
Tomahawkske hoe heb je die orb vastgezet op je GTS?
niet gemakkelijk eigenlijk, ik heb van de originele koelblok al de pinnen afgehaald.
Wat mij direct tegenviel was dat de koelblok onderaan niet plat was, maar meer naar het midden toe hoger was, dus ik heb met m'n dremel heel voorzichtig die koelplaat rechtgemaakt. Spijtig dat ik daar geen foto's van heb getrokken.
Wanneer de koelplaat helemaal plat was heb ik de golden orb van de ijzeren bevestigen en pinnekes ontdaan en dan met aan de rand secondelijm en in het midden koelpasta bevestigt :)
De golden orb paste er net in, want het rust zelfs een beetje op de pci sloten.
Vroeger was de achterkant gloeiend heet na een potje UT, nu blijft de kaart zowat lauw 8-)

Verwijderd

waarom 1st al je ribben van je orginele coolblok afhalen
kon hij er niet op zonder dat?
dus gewoon de onderkant van de orb direct op je core!

foto's van iets getrokken?
foto's van iets maken toch?
Belgen leren toch ook gewoon nederlands

Verwijderd

en op hoeveel MHZ krijg je je core nu?

Verwijderd

Topicstarter
Wij zeggen foto's trekken hier in antwerpen :)

De core kan ik niet echt sneller klokken hoor, een 5 Mhz heel ik nu meer stabiel, maar tis voor het zicht he :)

Die koelblok dissipeert de warmte meer. Groter oppervlak he

Verwijderd

de core van mijn geforce 2Mx staat op 210 mhz
is een winst van 35Mhz
kan hoger gaan maar da riskeer ik niet...
en het geheugen staat op 310Mhz

allemaal dankzij mijn borb

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m'n core op 225 gezet en memory op 380 mhz. waarschijnlijk zal ik nog verder kunnen, maar wanneer de waterkoeling af is, zal ik m'n pc'tje volledig tweaken

Verwijderd

mooie mod!

offtopic:
het is misschien nutteloos om het te noemen maar ik kan het toch niet laten: een 5400 toeren schijf maakt minder lawaai dan een 7200. niet dat iemand daarvoor een 7200 zou laten staan maar ik ben wel blij met mijn superstille kast! helaas heb ik er weinig aan omdat mijn server er naast staat die hevig blaast maar daar gaat het niet om :P

Verwijderd

Topicstarter
thx aragorn !

om verder te gaan over die harde schijven

Ik heb nu 2 x 30 GB maxtor schijven 7200 en op de maxtor site staat een tooltje om je schijf sneller te maken waardoor ze natuurlijk ook meer lawaai maken en waarschijnlijk ook sneller verslijten :)

Heeft er iemand dat al gedaan ??? En geeft het een zichtbare snelheidswinst ???

Verwijderd

offtopic:
sksbastiaan..jezus wat is dat ding lelijk zeg :P

Maar heel erg mooi gelukt die casemod. Leuk kleurtje ook. Moet mij hq08 ook maar es gaan verneuk..eh..verfraaien :)

Verwijderd

Coole kast... Jammer van die lampies, maar de kleur is goed :)

Wat kostte het om die kast helemaal te laten spuiten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het leuke net, ik heb niets moeten betalen voor dat spuitwerk.
Wat ik wel weet is dat ze dat in een lakkerij hebben gedaan. Er staat een link op mijne website van dat bedrijf. M'n vader z'n vriendin werkt daar en die hebben dat voor mij eens willen doen, maar normaal is dat onbetaalbaar.
Ze waren toen net bezig met de coverkes van Zip-drives te spuiten, en ze hadden dan ook ineens mijn case meegedaan.

Ik kon kiezen uit zip-drive blauw en Q8 ( tankstations ) donkerblauw ( bijna zwart ) :)

Verwijderd

Hmmm... Niet te betalen...
Maar das jammer...

Want als ik die kast zelf ga spuiten, dan word het helemaal niks... Iemand anders nog een ander idee?
:9

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is er wel een aardige tweaker die in je geburen woont die weet hoe je een kast moet spuiten :)

Verwijderd

mijn stiefbroer heeft da in ongeveer juist dezelfde kleur gedaan maar die zijn vader werkt in een toyota garage

ge moet da is gaan vragen he... (in een garage)

is wel goe gespoten

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Mja destinations1's reactie is wel erg vel hoor :)

Ik vind dit gewoon een leuke mod die zeker wel boven het gemiddelde uitkomt!
Pagina: 1