waarom kiezen voor 108Mbps?

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb nu een linksys WAP54G access point staan. Deze werkt perfect. Nu is er ook een nieuwe standaard op de markt, namelijk de 108Mbps. Deze werkt met 54up en 54down. De snelheid van het netwerk gaat dus, neem ik aan, niet omhoog. Het wordt echter straks versneld naar 125Mbps. Er wordt dus effectiever met de pakketsending gewerkt waardoor er snelheidswinst komt.

Is het een grote verbetering of moet ik nog even wachten tot er een nieuwe standaard op de markt komt?

Het is alleen voor thuis gebruik maar ik vind het leuk om ermee te kloten.
Zoeken heb ik wel gedaan maar duidelijkheid heb ik er niet mee gekregen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:45
Die 108Mbps word gehaald door de a en de g standaart te compbineren. Het nadeel van a is dat de signal sterkte te wensen over laat. Dit komt door de golflengte waar hij zijn werk op doet.

Als je iets verder van je AP komt (of door muren en vloeren) zul je dus alleen nog maar g overhouden. Als je perse sneller wilt zou ik even wachten op de nieuwe standaart.

edit:
Had je trouwens best zelf even op kunnen zoeken. Als je het leuk vind om er mee te kloten moet je er ook een beetje tijd insteken :)

[ Voor 18% gewijzigd door My-life op 28-09-2004 09:45 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Volgens mij een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden..

• is 54 mbps te weinig voor jou (Denk het niet eigelijk)?
• heb je haast met je aanschaf?
• heb je het geld ervoor over?

iRacing Profiel

• snrg_Paco
My-life schreef op 28 september 2004 @ 09:43:
Die 108Mbps word gehaald door de a en de g standaart te compbineren. Het nadeel van a is dat de signal sterkte te wensen over laat. Dit komt door de golflengte waar hij zijn werk op doet.

Als je iets verder van je AP komt (of door muren en vloeren) zul je dus alleen nog maar g overhouden. Als je perse sneller wilt zou ik even wachten op de nieuwe standaart.

edit:
Had je trouwens best zelf even op kunnen zoeken. Als je het leuk vind om er mee te kloten moet je er ook een beetje tijd insteken :)
Wat ik wel weet is dat A en G niet gecombineert wordt omdat die twee op 2 verschillende frequenties werken.

Ik zou dus willen weten of 125Mbps, wat al uit is, zichtbaar beter is dan de 54Mbps.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Defineer Thuisgebruik eens ?

Als je hiermee alleen Mail lezen en internetten bedoeld, dan zou ik het niet doen. Of je moet natuurlijk een superrrrrrrrrsnelle internet verbinding hebben :)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 28 september 2004 @ 09:58:
Defineer Thuisgebruik eens ?

Als je hiermee alleen Mail lezen en internetten bedoeld, dan zou ik het niet doen. Of je moet natuurlijk een superrrrrrrrrsnelle internet verbinding hebben :)
in het geval van het laatste: wanneer mag ik m'n container met warez servers in je voortuin plaatsen? zo erg zal jij die paar leachers niet merken :) de benodigde stroom zal een lantaarnpaal leveren....

• snrg_Paco
Thuis gebruik is echt Internet / Mail / downloaden muziek/films (ooh) :). Ook bestanden intern wisselen ed. Internet snelheid is 300KBps dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Toekomst is externe antenne maken voor meerdere gebruikers in de straat zodat ze op het netwerk kunnen en bestanden downloaden.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Als je meer mensen erop gaat toelaten kun je net zo goed je huidige accesspoint houden. Er hoeft er maar één te zijn die een 802.11b kaartje heeft en je hele netwerk draait spontaan op 11mbit. Zet dan je traanklieren maar open.

• snrg_Paco
Me beleid wordt dan wel dat iedereen iig 54Mbit kaartje moet kopen he. Ik hou dan mijn access point tot er een nieuw standaard uitkomt. Anders wordt het een dure grap voor de andere gebruikers die erop komen.

[ Voor 46% gewijzigd door snrg_Paco op 28-09-2004 10:50 ]

Pagina: 1