[autocad] commando's werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Ik wilde net gaan autocadden op mn werk, maar ineens werken de lettercommando's niet meer. Ik teken dus vrij veel met het toetsenbord.
ipv op de button 'line' te drukken, doe ik dus 'L + rechter muisknop'.
Maar elke keer als ik nu dus dit commando geef krijg ik onder in de commandline de melding 'unknown command'.
Gisteren heb ik nog vrij veel getekend, en nergens last van gehad. En naar mijn weten heb ik ook niks veranderd.
Kan iemand mij helpen, want ik wil weer verder werken....ja sommige mensen willen dat wel ;).....Is trouwens LT 2000i

edit: als ik in de commandline bijvoorbeeld 'copy' intyp doet ie het wel, maar type ik 'co' in, wat normaal hetzelfde commando is, geeft ie weer de melding 'unknown command'. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld 'line' en 'l', 'move' en 'm' etc. etc.
Opnieuw installeren is geen optie omdat ik op mn werk zit, en er is hier ook geen systeembeheerder ter plekke

[ Voor 37% gewijzigd door Mich007 op 28-09-2004 09:59 ]

Verwijderd

Optie1
Shortcut keys instellen via Tools > Customize > Keyboard
Alleen weet ik niet hoe dit met de combinatie van de muis werkt.

Optie 2
Alle instellingen m.b.t menus en ook shortcut combi's worden opgeslagen in Acad menu bestanden. Dit zijn aclt.mnu, aclt.mns, aclt.mnc en aclt.mnr (in de Support dir van Acad).
Default bestanden zijn aclt.mnu en aclt.mns. Zodra je Acad opstart worden deze gecomileerd tot een aclt.mnc en aclt.mnr. Deze laatste 2 worden dus telkens gebruikt als je opnieuw opstart (eerste 2 worden dus niet meer gebruikt).
Waarschijnlijk is er iets gebeurt met deze bestanden. Toets combi in combinatie met muis worden opgeslagen in de aclt.mns onder de kop Accelerators. Bestandje kan je gewoon in je kladblok openen.
Controleer in het de msn of je de shortcut kan vinden. Verwijder vervolgens de aclt.mnc en aclt.mnr (backup maken is natuurlijk verstandig) en start ACAD opnieuw op.

Voor meer info:
Doe een search op "Shortcut Key" via Autodesk.com/Support en je zal hier meer items vergelijkbaar met deze tegenkomen.

Succes...

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Afkortingen van Keyboard commando's staan in de file acad.pgp (voor LT is dit geloof ik aclt.pgp) in de submap support. Hier staat dus bv in dat 'co' staat voor 'copy'
Waarschijnlijk is deze file verdwenen, of acad kan hem niet vinden (instelling van pad) Deze file kun je dacht ik wel van de installatie cd terugzetten.

good luck!

Br(36) Ba(56)